تعداد بازدید: 3780

توصیه به دیگران 1

شنبه 18 مهر 1388-0:0

امامزاده اي که معجزه نداشت

در  حاشيه عزل ونصب هاي تازه در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامي مازندران؛هادي ابراهيمي کياپي مدير کل  ارشاد مازندران شد.


هادي ابراهيمي،صاحب امتياز نشريه اصولگراي صبح مازندران، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران شد.

بالاخره پس از کش و قوس هاي فراوان و عدم پذيرش اين پست ، ابراهيمي-نزديک ترين فرد به وزير ارشاد در مازندران- در اواخر شامگاه روز شنبه پذيرفت که به طبقه چهارم اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامي مازندران برود،جايي که پيش از او دوست اصولگرايش-محمد اسماعيل امامزاده در آن فرماندهي مي کرد.

چهار سال پيش که امامزاده کليددار امور فرهنگ و هنر استان شد،ناظران از سابقه رفاقت او و صفار هرندي مي گفتند و اين که امامزاده از حلقه کيهان است و اگر بخواهد مي تواند ارشاد استان را صاحب اعتبار و امکانات کند؛اما ديري نپاييد که همگان دريافتند هرگز فرهنگ وهنر اين ديار مديري چون بزرگ نيا را به خود نخواهد ديد.

شيوه امامزاده چون صفار وزير، بر حرکت بر مدار آرام وخواب فرهنگي و امنيتي کردن فضاي فرهنگ و اداره متبوعش استوار بود.در چهارسال گذشته"اي کاش" کاشته شد و "دريغ" حاصل آمد.

فرهنگ و ارشاد آن قدر درجا زد که حتي احمدي نژاد چند روز مانده به پايان عمر دولت نهم،صفارش را برکنار کرد و باقي قضايا...

اينک اما محمد حسيني با شعار تغيير و خروج از رکود فرهنگي آمده است تا شايد توجه هنرمندان و فرهنگ مندان اين ملک و مهم تر از همه نظر رييس اش را جلب کند.

در راستاي همين تغييرات او در مازندران کسي را بهتر از هادي ابراهيمي کياپي نديد.نظر مثبت رمضان شجاعي-عضو کميسيون فرهنگي-که در روز راي اعتماد حسيني برايش فراوان تلاش کرد- نيز همين گزينه بود.

ابراهيمي متولد1353 روستاي کياپي ساري ست.او مدير واحد آموزش وتحقيقات صدا و سيماي مازندران است.وي پيش تر چند ماهي نيز فرماندار تنکابن در دولت نهم بود.

ابراهيمي روزنامه نگاري اصولگراست.نشريه او-صبح مازندران-در انتخابات قبلي براي احمدي نژاد سنگ تمام گذاشت و از تهراني ها چيزي کم نداشت.

او کارشناسي ارشدش را گرفته و در پي کسب مدرک دکتراست؛از همين رو تا کنون ترجيح مي داد در دانشگاه به دنبال مدرک برتر علمي باشد و کار اجرايي نکند،اما انگار سرنوشت او يک بار ديگر با کار اجرايي گره خورده است.

 اين بار اما او از حوزه سياست به حوزه فرهنگ نقل مکان کرده است.فرهنگ دوستان چشم به راه تغييرات اويند و اميدوار که ابراهيمي سياست فرهنگي را جايگزين فرهنگ سياسي کند.

مقوله فرهنگ جدا از سياست است.فرهنگ ماندگار و ظريف است وسياست چون کفي بر روي آب،مي آيد وشتابان مي گذرد.تاثير اشتباهات وخطاهاي فرهنگي سال ها در جامعه باقي مي ماند و بسان تحليل هاي سياسي زودگذر ومقطعي نيست.

ابراهيمي اگر تمايل به فعاليت آشکار سياسي دارد،نبايد به عرصه مي آمد و حالا که آمده بايد دغدغه اش مسايل و امهات فرهنگ و هنر و حل مشکلات اهالي فرهنگ و هنر باشد.

او در عرصه رسانه هاي مکتوب و مجازي،کتاب،فيلم وتئاتر،شعر وموسيقي و هنرهاي ديگر کارها مي تواند انجام دهد،اگر عزمش براي تغيير جدي باشد.

قرار است صبح روز يک شنبه مراسم معارفه او انجام شود.آيا هادي ابراهيمي اين بار ماندني خواهد شد؟کسي نمي داند.


  • شنبه 29 خرداد 1389-0:0

    آقای ابراهیمی کاش شما مدیرکل کتابخانه ها استان مازندران بودید واز لحاظ مالی مانند آقای محسنی به ما کمک میکردید

    • پنجشنبه 23 مهر 1388-0:0

      مازند نومه هم كه سانسور مي‌كنه. يادداشتي را . . . هپلو كرده

      • يکشنبه 19 مهر 1388-0:0

        نویسنده این توصیفنامه در معرفی ابراهیمی سنگ تمام گذاشته .
        امیدوارم با سابقه درخشان علمی و اجرایی وی چراغ ارشاد استان هم روشنتر شود.


        ©2013 APG.ir