تعداد بازدید: 2917

توصیه به دیگران 1

شنبه 16 آبان 1388-0:0

تو خودت نمره بيستي!

 در حالي كه در چند روز گذشته سيد‌محمد كريمي نوزدهمين استاندار مازندران پس از پيروزي انقلاب اسلامي به عنوان مديرعامل صندوق مركزي مهر رضا(ع) معرفي شد، هنوز جايگزيني براي وي مشخص نشده است.


 پس از انتخابات 22خرداد 88 و پس از آن معرفي اعضاي جديد هيئت دولت بحث تغيير استانداران به عنوان مهم‌ترين بحث‌ روز در كشور مطرح شد.


اينكه چه كسي به كجا مي‌رود در استان مازندران نيز ريشه دواند و دو ماهي پس از حضور نجار به عنوان وزير كشور نقل محافل بود.


سناريوي تغيير استانداران و مديران ارشد استان‌ها به عنوان يك شوك و تغييري كه منجر به تغييرات اساسي در مناطق كشور شود، در مازندران نيز به راه افتاد.


اين تغيير موجب ركود و سكوتي چند ماهه در استان شد تا سرانجام تغيير استاندار مازندران مشخص شود.
از تقريباً يك ماه گذشته تاكنون انتصاب سيدمحمد كريمي به عنوان مديرعامل صندوق مهر رضا(ع) اعلام شد و از همان زمان نيز اسامي جانشينان وي براي تصدي استانداري مازندران بر سر زبان‌ها افتاد.


اگرچه در يك ماه گذشته تصدي اسحاق صلاحي كجور رئيس ستاد احمدي‌نژاد در 22 خرداد براي استانداري مازندران قطعي اعلام شده بود اما ورود نام‌هاي جديد به ليست استانداري مازندران اين گزينه را كمر‌نگ كرد.

 
طاهايي استاندار فعلي قزوين، رويانيان رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور و جواد قناعت معاون سياسي ـ امنيتي استانداري مازندران از گزينه‌هاي ديگري بودند كه همزمان به عنوان استاندار بيستم مازندران معرفي مي‌شدند.


طاهايي نيز اگر چه آمدنش به مازندران با قوت بيشتري همراه بود اما مخالفت مجمع نمايندگان استان قزوين با آمدنش به مازندران حضور وي را در اين استان تقريباً منتفي كرده است.


مجمع نمايندگان استان قزوين خواستار اين شده بود كه طاهايي به پستي بالاتر ارتقا يابد.


رويانيان نيز در طي دوره‌هاي گذشته پس از رفتن شفقت نيز حضور فراوانش در مازندران گمانه‌هاي استانداري وي را قوت مي‌بخشيد نيز به نظر مي‌رسد بار ديگر نتواند به اين سمت دست يابد و حضور وي در ساختمان سفيد خيابان انقلاب ساري نيز منتفي شده است.


جواد قناعت نيز شاخص‌ترين چهره‌اي است كه به عنوان نخستين رئيس ستاد احمدي‌نژاد در مازندران براي تصدي استانداري اين استان مطرح بود.


قناعت كه گفته مي‌شود از دوستان صميمي رئيس‌جمهور محسوب مي‌شود، به واسطه اين حمايت از شانس بيشتري براي نشستن بر صندلي مديريت ارشد مازندران برخوردار بود.


اما به گفته يك منبع آگاه حضور قناعت در استانداري ديگر استان‌هاي كشور مطرح است.


گلستان يا استان خراسان شمالي به عنوان مقصد استانداري قناعت نام برده مي‌شوند.


به گفته اين منبع آگاه پس از حذف اصلي‌ترين رقباي تصدي پست استانداري مازندران بار ديگر گزينه نخست براي اين پست يعني اسحاق صلاحي كجور در مازندران قوت گرفت و از وي به عنوان گزينه نهايي براي استانداري مازندران نام برده مي‌شود.


به هر حال آنچه حائز اهميت است، انتخاب فردي به عنوان استاندار مازندران است تا بتواند رخوت حاصل از تغييرات مديريتي در استان را به فضاي تلاش و كار تبديل كند و زمينه‌هاي توسعه مازندران را فراهم كند.(farsnews)



    ©2013 APG.ir