تعداد بازدید: 2840

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 18 آذر 1388-0:0

طاهايي:اراده استان توقف فعاليت هاي غير قانوني است

استاندار مازندران گفت:جلسات ادارات در ساعات غير اداري تشکيل شود-از برخي بنگاه هاي زودبازده سرزده بازديد مي کنم-  از مديراني كه با منطق كار مي كنند،حمايت مي کنم.


 سيد علي اكبر طاهايي استاندار مازندران در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان بر برگزاري جلسات بعد از ساعات اداري تاكيد كرد و گفت: اصل بر اين است كه مديران در ساعات اداري در محل كار خود حاضر بوده و به امور مردم بپردازند.


به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران ، طاهايي سرپرست بانكها و متوليان امر اعطاي تسهيلات به بنگاه هاي زودبازده را بر توزيع متوازن اعتبارات براي كارآفريني توجه داد و افزود: بايد مسئولان امر مراقبت كنند كه تسهيلات مقرر شده تنها صرف بنگاه هاي كارآفريني شود نه اينكه به نام بنگاه در جاي ديگر مصرف شود.


وي تصريح كرد: بانكها صرفا در اعطاي تسهيلات به فاكتورها بسنده نكنند و با بازديد هاي پي در پي از روند پيشرفت بنگاه هاي مذكور مطلع شوند.


استاندار از بازديد سرزده از برخي بنگاه هاي زودبازده خبر داد و بيان كرد: دعوت و حضور مدير كل بازرسي استان در اين جلسات مي تواند در راستاي شفاف سازي از روند توزيع اعتبارات استان مفيد باشد.


عالي ترين مقام اجرايي استان ضمن حمايت از مديراني كه با منطق كار مي كنند گفت: جز استاندار هيچ مديري نبايد قانون ابلاغي را به سليقه خود تغيير و يا اجرا نكند و  دستور استاندار را تنها خود او مي تواند اصلاح و يا تغيير دهد.


وي مديريت در سايه را يكي از آفات مديريت برشمرد و افزود: دغدغه تمامي مديران دغدغه استاندار است و همواره رعايت قانون و مقررات مورد تاكيد است.


سيد‌علي‌اكبر طاهايي با تاكيد بر اينكه برنج و كشاورزي از محورهاي اقتصاد مردم استان مازندران است،گفت:  ساماندهي توليدات كشاورزي از جمله برنج ضروري و حياتي است.


اما مهندس جمشيد حسن پور-مديرعامل كشتارگاه صنعتي مازندران-نيزدر اين جلسه حضور يافت و به تفصيل به شرح مشكلات و موانع پيش رو پرداخت.

چندي پيش عزت الله اکبري-يکي از نمايندگان مردم قائم شهر در مجلس-با همراهي و حمايت چند قصاب اين شهر از استاندار مازندران مجوز ساخت يک کشتارگاه را در قائم شهر گرفت.اين در حاليست که اين درخواست در هيچ کارگروهي مطرح نشد و شخص طاهايي شخصا" دستور ساخت کشتارگاه را صادر کرد.

کارشناسان امر ساخت کشتارگاه صنعتي را در فاصله محدود و چند کيلومتر کنار هم توجيه پذير نمي دانند.

در کشتارگاه صنعتي مازندران که به عنوان طرح ملي مجوز ساخت گرفته و با همت مدير آن اجرايي شده،نزديک به 400 نفر مشغول به کارند که در صورت تاسيس واحد ديگري در شهرهاي اطراف، اين کشتارگاه مجهز در خطر تعطيلي قرار خواهد گرفت.

خاطرنشان مي کنيم زارعي،فرماندار ساري،دکتر مختاري،مديرکل دامپزشکي مازندران،رييس اتاق بازرگاني مازندران و چند مسئول و مدير ديگر که در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان حضور داشتند،بر خلاف تصميم استاندار،با ساخت واحد جديد کشتارگاهي در قائم شهر مخالفت کردند.

گفتني است استاندار در همين جلسه اعلام کرد: اراده استان توقف فعاليت هاي غير قانوني است!


طاهايي همچنين گفت: ما به دنبال اين هستيم كه كشتارگاه ها را به پالايشگاه هدايت كنيم و كشتارگاه هايي كه در استان تاسيس مي شود بايد تمامي مولفه هاي كشتارگاه صنعتي را دارا باشند.



    ©2013 APG.ir