تعداد بازدید: 3151

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 25 آذر 1388-0:0

محرم مقدس

روايت عباس مهدوي-روزنامه نگار- از بازديد هادي ابراهيمي- مديرکل فرهنگ و ارشاد مازندران- از محل تصويربرداري فيلم "شب باراني"به کارگرداني نادر مقدس.


سابقه رسانه ای مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و سالها فعالیت در صدا و سیما موجب شده تا وی برای رویدادهای مرتبط با حوزه سینما و فیلم ارزش ویژه ای قائل باشد.

 هادی ابراهیمی که در روزهای نخست پاییز،مدیریتش را در طبقه چهارم ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران آغاز کرد ، به اهمیت تولیدات تلویزیونی و سینمایی واقف است و این عرصه را می شناسد .

 اختصاص بخش جدیدی به جشنواره سراسری فیلم کوتاه وارش با عنوان حمایت و خرید فیلم های بومی ، تجلیل از علیرضا وطن دوست کارگردان فیلم " وقتی لیموها زرد می شوند " که در رویدادهای بین المللی خوش درخشیده است و تلاش برای برگزاری همزمان جشنواره بین المللی فیلم فجر در مازندران از جمله فعالیت های ابراهیمی در همین مدت کوتاه محسوب می شود .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از اطلاع از تولید فیلم تلویزیونی " شب بارانی " در شیرگاه سوادکوه ، به اتفاق تعدادی از مدیران این اداره کل در لوکیشن این فیلم حاضر شد .

 کارگردانی شب بارانی را که محرم را موضوع خود قرار داده است ، نادر مقدس عهده دار است ،که هنرمندی مازندرانی است و سالهاست در عرصه سینمای ایران به فعالیت مشغول است .

 نادر مقدس عضو شورای سیاستگذاری جشنواره وارش نیز هست و علاقه مندی به مازندران در آثارش مشهود است .

 شب بارانی روزهای پایانی تصویربرداری و تدوین را سپری می کند و در روز تاسوعای حسینی از شبکه اول پخش خواهد شد .

 لوکیشن قهوه خانه کنار جاده در شیرگاه محل دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و همراهانش با عوامل شب بارانی بود .

 ابراهیمی در گفتگو با کارگردان این فیلم از دغدغه نادر مقدس برای پرداختن به فرهنگ بومی و انعکاس آن در رسانه ملی قدردانی کرد و این رویکرد را ستود .

 وی تأثیرگذارترین و فراگیرترین شیوه معرفی داشته های غنی فرهنگ مردم استان را در ابعاد ملی و فراملی تولید آثار تصویری و سینمایی عنوان کرد .

مقدس هم توجه مدیر کل دستگاه فرهنگی استان به تولید فیلم در مازندران و حمایت از سینماگران را گامی برای دلگرمی هنرمندان این عرصه عنوان کرد .

مقدس در اين فيلم ماه محرم را در قالب زندگي مردم استان روايت كرده است و اثري متفاوت را در دهه محرم عرضه خواهد کرد .

 داستان فیلم "شب‌ بارانی" درباره زن جوانی به نام مهدخت است که در بحبوبه ماه محرم بر اثر یک حادثه همسرش را در یکی از روستاهای شمال از دست می‌دهد.

 او بعد از مرگ همسرش تلاش می‌کند زندگی مستقلی را شروع کند. تهیه کنندگی شب بارانی را افسانه منادی -هنرمند سینماگر مازندرانی و همسر نادر مقدس- بر عهده دارد.


  • يك آرزو به دلپاسخ به این دیدگاه 0 0
    جمعه 27 آذر 1388-0:0

    چرا آقاي ابراهيمي از بين پيامبرا جرجيس رو انتخاب كرده ...يعني گنده تر ازنادر مقدس وجود نداشت


    ©2013 APG.ir