تعداد بازدید: 3238

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 30 دی 1388-0:0

هشتمین تودیع

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:یکی از مدیران را که کیف خود را به دست راننده اش می داد و راننده پشت سر او گام برداشت، اخراج کردم-من استعفا نکردم-به عنوان نخستین دانشگاه در استان و دومین در کشور مراسم تدفین شهدای گمنام را انجام دادیم


جعفري گفت:نمایندگانی که صحن مجلس را در خصوص طرح تحول اقتصادی ترک کرده و مدام در وزارتخانه بهداشت درمان و آموزش پزشکی در رفت و آمد برای تغییر من بودند و این همه تلاش کردند ،هزینه یک دستگاه رادیوتراپی به میزان 4 الی 5 میلیارد تومان را نیز از وزیر بگیرند.

به گزارش خبرنگار مازندنومه،حمید محمد جعفری در مراسم تودیع خود گفت: به عنوان یکی از سربازان نظام سلامت ، خدمت خود را در یکی از روستاهای جاده بین بوشهر و بندرعباس به عنوان پزشک ایرانی بعد از انقلاب آغاز به کار کردم.

وی با بیان اینکه این هشتمین تودیع من است تصریح کرد: با این مقوله غریبه نیستم .

محمدجعفری افزود: مدیریت آدابی دارد و تلاش کرده ام آداب آمدن ،ماندن و رفتن را رعایت کنم.

 وی اظهار داشت : آمدنم در اواخر دولت نهم صورت گرفت در شرایطی که دانشگاه در وضعیت اضطراری قرار داشت و دردوران ماندن نیز سعی بر این بوده تا به مدیر و پرسنل اهانت نشود و در این خصوص یکی از مدیران را که کیف خود را به دست راننده اش می داد و راننده پشت سر او گام برداشت، اخراج کردم چراکه راننده اونیز دارای کرامت انسانی بود و اعضای هیات مدیره و پرسنل حق فلاش بک زدن به گذشته را نداشتند .

محمدجعفری در خصوص آداب رفتن گفت : اگر ماندن مفید است می مانم و اگر نه، ماندن فایده ای ندارد.

وی با بیان اینکه من استعفا نکردم، تصریح کرد: با شروع به کار دولت جدید و ملاقات با وزیر ، به این تیجه رسیدم که با وزیر دو خط فکری جدا داریم و رییس دانشگاه نیز نمی تواند بیش از چند بار به وزیر نه بگوید ، پس از آن یا باید مطیع باشد و یا پست را به دیگری تحویل دهد.

به گزارش مازندنومه رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص رویکردهای خود در طول 21 ماه خدمت اذعان داشت : رضای خدا ، جلوگیری از تنش ، روحیه کار و خدمتگزاری ، ارتقاء کمی وکیفی و اتمام پروژه های نیمه تمام جزء رویکردهایی بود که همواره به آن پایبند بودیم.

 محمدجعفری گفت: اتفاقاتی که دراین 21 ماه افتاد واقعا آرزوبود ، مرکز اسکن هسته ای دولتی نداشتیم و بخش جراحی قلب نیز بااینکه داشت اما بسیار انتخابی جراحی می شدند و سی تی اسکن نیز مربوط به 20 سال قبل بود.

 وی با بیان اینکه رتبه اول تحقق مصوبات سفر را داریم تصریح کرد: 4 بیمارستان کلاردشت ، گلوگاه ، نوشهر و زارع ساری در این مدت افتتاح شد که به روال معمول افتتاح هر 4 بیمارستان ، 4 رییس دانشگاه می خواهد.

محمدجعفری با اشاره به افتتاح بیمارستان کلاردشت گفت: این بیمارستان را که انواع و اقسام نیرنگ ها در آن وجود داشت و فقط یک حامی مردم داشت و آن هم دانشگاه بود با تمام موانع افتتاح کردیم و از 3 ماه قبل نیز در آن جراحی می شود که برخی به وزیر گفته اند هیچ جراحی در آن صورت نگرفته است.

وی افزود: از زمان راه اندازی این بیمارستان می دانستیم که نقطه ضعفی برای ما خواهد بود اما با علم به این موضوع و برای کمک به مردم ، آن را راه اندازی کردیم.

 رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در ظرف 6 ماه 6 میلیارد تومان برای بیمارستان زارع ساری بودجه جذب کردیم تصریح کرد: سی تا اسکن مدرن در بیمارستان امام همزمان با غرب استان راه اندازی شد ، جراحی قلب اطفال در شرف راه اندازی است ، 150 تخت ویژه احداث شد و دربخش درمان نیز 15 میلیارد تومان تجهیزات به بیمارستان های استان اختصاص داریم و در بخش دانشجویی نیز مسجد و سلف سرویس دانشگاه ساخته شد و به عنوان نخستین دانشگاه در استان و دومین در کشور مراسم تدفین شهدای گمنام را انجام دادیم.

 وی خاطرنشان ساخت: در زمان انتخابات کمترین معضل را داشتیم ضمن اینکه اعتقاد نداشتیم که فضا را ببندیم و دانشجویان را در فضای باز سیاسی قرار دادیم تا جذب رسانه ها و عناصر بیگانه نشوند .

محمدجعفری افزود: در بخش پژوهش سال گذشته رتبه نخست کشوری را کسب کردیم و دانشگاه ما با نزدیکترین رقیب خود 50 امتیاز فاصله داشت.

وی خاطرنشان ساخت: اگر ثمره کار من در مدت 21 ماه فقط دانشکده دندان پزشکی باشد باید بگویم اگر من نبودم این اتفاق نمی افتاد ولی برخی سایت ها نوشتند «این مجوز توسط رییس دانشگاه 6 سال قبل گرفته شده» و مسائلی این چنین در مازندران زیاد است.

 حمیدمحمدجعفری با بیان اینکه جزء معدود دانشگاه هایی هستیم که هیات ممیزی داریم، افزود: جزء 4 دانشگاه برتری هستیم که اجازه داده شده سیستم آموزشی را تغییر دهند.

وی افزود: تنها 54 درصد از بودجه دانشگاه از طریق دولت تامین می شود و دانشگاه سالانه با 20 میلیارد کسری روبه رواست اما درسال پس از ورودم به دانشگاه متوسط مالی 40 درصد افزایش بودجه و اعتبار بود.

محمدجعفری با اشاره به اینکه بیمارستان های ما از ابتدای سال 88 دریافتی از تامین اجتماعی نداشتند گفت: 22 پروژه نیمه تمام را با 25 میلیارد تومان اعتبار به انتها رساندیم.

 وی با بیان اینکه متوسط تخصیص تجهیز دانشگاه در کشور 65 درصد است افزود: این بحث در دانشگاه مازندران 140 درصد تجهیز شده است.

 رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران اذعان داشت : 2 معضل سلامت در کشور داریم ، 80 درصد مرگ و میر از قلب و عروق ، سوانح و سرطان است که بحث بیماریهای قلبی را تا حدودی کاهش داده ایم و در بخش سرطان نیز مشغول به کاریم اما مازندران دستگاه رادیوتراپی برای بیماران سرطانی ندارد.

گفتني است از روز چهارشنبه دکتر مهدي ناصحي به جاي جعفري رياست دانشگاه علوم پزشکی مازندران را برعهده گرفته است.

دکتر ناصحي از بستگان نزديک نماينده ولي فقيه در استان است.


  • حامی میرحسین پاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 3 بهمن 1388-0:0

    یاران چه غریبانه رفتند از این خانه

    • چهارشنبه 30 دی 1388-0:0

      آقای دکترجعفری یکی از معدود روسای غیر سهمیه ای بود که امکان همکاریش با مرضیه خانم دستجردی غیر ممکن بود.


      ©2013 APG.ir