تعداد بازدید: 4224

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 2 اسفند 1388-0:0

شهر سالم

طاهايي:محيط روستا به لحاظ هندسي بايد مناسب باشد تا مردم از زندگي در آنجا لذت ببرند-شرف الدين: بهتر است در كنار برج سازي و پل سازي ، خانواده هاي سالم را نيز آموزش دهيم- مهندس هاشمي:ما بايد جلوه نوع نگرش مردم را عوض كنيم(گزارش مازندنومه ازهمايش شهرداران استان مازندران)


همايش شهرداران استان مازندران در مركز علمي كاربردي ساخاي آمل برگزار شد .

به گزارش مازندنومه حسين عليزاده -شهردار آمل- در اين همايش گفت : شهرداري آمل داراي 9 سازمان فعال و پويا است كه در سطح شهر حرفي براي گفتن دارند و براي ارتقاي سطح علمي پرسنل شهرداري اقدام به راه اندازي مركز علمي كاربردي ساخا نموديم كه اكنون بيش از 600 دانشجو در 12 رشته مشغول به تحصيل هستند و به زودي رشته هاي طراحي فضاي سبز و مديريت پسماند دانشجو پذيرش خواهد شد .

بنا بر خبر رسيده به مازندنومه، سيد يونس حسيني مدير كل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري مازندران نيز گفت : تعاملي كه بين شورا و شهرداري آمل وجود دارد بايد ديگر شهرداران الگو بگيرند و آمار راه اندازي سازمانهاي شهرداري كه در آمل داريم در هيچ شهر استان وجود ندارد .

وي افزود : تعريف و تمجيد از شوراي اسلامي شهر و شهرداري آمل دليل كتمان عملكرد ساير شهرداري ها نيست ولي پيشرفت اين شهر به اين دليل است كه از پائين ترين رده تا عالي ترين رده در شهرداري خود را يك شهردار و مسئول اين شهر مي داند .

بر اساس اين گزارش،زهرا شرف الدين -مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري مازندران- با تشكر از همكاري شهرداري آمل در اجراي برنامه فرهنگي و ساخت اولين پارك بانوان استان در آمل گفت : بهتر است در كنار برج سازي و پل سازي ، خانواده هاي سالم را نيز آموزش دهيم و شهرداران استان فضائي را جهت مراكز آموزش خانواده اختصاص بدهند .

سيد علي اكبر طاهائي- استاندار مازندران- در همايش شهرداران استان گفت : خداوند طبيعت چشم نوازي را به استان مازندران داده است ولي متاسفانه تاكنون نتوانسته ايم شهرهاي آن را مناسب جلوه دهيم و با توجه به اينكه وضع شهرهاي استان به لحاظ زيبائي و هندسي آشفته است شهرداران از ظرفيت مهندسي شهرهاي خود استفاده كنند .

 وي افزود : در حال حاضر ما شاهد مهاجرت معكوس جمعيتي در استان يعني از شهر به روستا هستيم پس محيط روستا به لحاظ هندسي بايد مناسب باشد تا مردم از زندگي در آنجا لذت ببرند .

 وي همچنين بر استفاده از سقف سفالي در ساختمانهاي استان تاكيد كرد.

مهندس هاشمي -معاونت امور عمراني استانداري مازندران- با بيان اينكه عملكرد شورا و شهرداري آمل بايد به عنوان الگو براي شهرداران استان باشد ، گفت : بايد فرهنگ شهرنشيني را در سطح شهر جا بيندازيم و اولين مكان در داخل منازل است ، ما بايد جلوه نوع نگرش مردم را عوض كنيم و مديريت يكپارچه شهري بايد در تمام ابعاد ، ترافيك ، نظافت ، حمل و نقل زباله ، فضاي سبز ، آرامستان و ... وارد شود .

 وي افزود : الآن در شهر آمل كارهاي خوب و بزرگي در حال اجراست و رينگ دسترسي به آمل يك رينگ نمونه است و بايد مورد توجه ديگر شهرداران استان قرار گيرد .

وي گفت : 52 شهردار امور شهرهاي استان را اداره مي كنند كه داراي تجربيات و ظرفيت هاي بالائي هستند .

هاشمي افزود: يكي از علت هاي موفقيت شهرداري آمل داشتن يك تيم بسيار قوي است كه در تمام زمينه ها موفقيت هاي خوبي را كسب كردند و عملكرد شوراي اسلامي شهر و شهرداري آمل بايد به عنوان يك الگو براي شهرداران استان باشد .



©2013 APG.ir