تعداد بازدید: 2374

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 6 اسفند 1388-0:0

طاهايي:از به هم ریختگی استان رنج می برم

 استاندار مازندران گفت:دغدغه من در بازگشت به استان چگونگی استفاده و هدایت پتانسیل انساني بود- اگر مهمان خارجی وارد شهر کنم از ورودی هایی با شانه جاده خاکی و گل و لای و تعویض روغن ها و آپاراتی ها خجالت می کشم- همه در حال بی تفاوت شدن نسبت به محیط خود هستند


 به گزارش خبرنگار مازندنومه از ساری علی اکبر طاهایی با حضور در مراسم بزرگداشت روز مهندس گفت: مازندران کانون استعدادهای علمی است و جامعه بر محور پیشرفت و مدنیت قرار گرفته است .

 طاهایی با اشاره به بیش از 10 هزار مهندس غیر از حوزه کشاورزی و معدن تصریح کرد: مازندران در حوزه منابع انسانی نسبت به گذشته شکوفا تر شده و دغدغه من در بازگشت به استان چگونگی استفاده و هدایت این پتانسیل بود.

 استاندار مازندران اظهار داشت : انتظاری که ازمهندسان در حوزه صنعت ساختمان دارم احیای دوباره سفال است.

 طاهایی با بیان اینکه پس از بازگشت به استان انتظار داشتم شاهد کارخانه های متعدد سفال باشم خاطرنشان ساخت: اما امروز ساختمان ها و مدارسی را افتتاح می کنم که دارای بام هایی با آزبست سرطان زا هستند.

وی تصریح کرد: جامعه مهندسی برای این مساله باید برنامه ریزی کرده و چاره اندیشی نماید.

استاندار مازندران با بیان اینکه « امروز از به هم ریختگی استان رنج می برم » گفت: اگر مهمان خارجی مورد اعتنا وارد شهر کنم از ورودی هایی با شانه جاده خاکی و گل و لای و تعویض روغن ها و آپاراتی ها خجالت می کشم.

 طاهایی با اشاره به اینکه چرا گارد ریل ها پاک نمی شوند؟ اظهار داشت : جامعه مهندسان شهرسازی و معماری استان در این زمینه باید ورود پیدا کنند.

 وی افزود: متراژ فضای سبز در استان 5 متر مربع است در صورتی که این رقم در کشورهای در حال توسعه حدود 23 متر مربع است.

طاهایی تصریح کرد: همه مسائل بودجه ای نیست و برخی چيزها نیازمند ذوق و سلیقه است .

 استاندار مازندران در خصوص وجود زباله در ورودی های شهر گفت: این مساله برای من معضل است .

 وی با اشاره به پروژه تولید برق از زباله اظهار داشت : با اجرای این پروژه توسط شهرداری حداقل می توانیم این محیط به هم ریخته را نداشته باشیم.

طاهایی با بیان اینکه همه در حال بی تفاوت شدن نسبت به محیط خود هستند،اذعان داشت : 10 هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی می توانند مروجی برای رفع این مساله باشند.

 وی در خصوص اعتراض برخی مهندسان نسبت به پروژه مسکن مهر که قرار است در زمینی جنگلی و دارای درخت بنا شود گفت: گاهی بین دو شر دست به اقدام می زنیم و بین تخریب برخی درختان و یا بی مسکن بودن افراد باید انتخاب کنیم.

طاهایی در این خصوص خاطرنشان ساخت: هنوز نسبت به این زمین هیچ اقدامی برای قطع درختان صورت نگرفته است.

به گزارش مازندنومه در اين مراسم،رییس مسکن و شهرسازی استان مازندران گفت: علی رغم اینکه سیمای شهری دارای جایگاه قانونی و شورایی است اما نتوانسته ایم راجع به آن کار زیادی انجام دهیم.

رسولي اذعان داشت : به لحاظ بحران مسکن در سال های اخیر و کاهش درآمد مهندسان انتظار داریم که معاونت عمرانی استانداری صدور پروانه ساختمانی را در اختیار مهندسان قرار دهد.

وي خاطرنشان ساخت: سازمان مسکن و شهرسازی استان مازندران دارای رتبه 4 مقررات ملی در شهرها و رتبه یک مقررات ملی در روستاها است.

 عیسی هاشمی نيز در این مراسم گفت: مهندسان ما در جهت معماری مناسب گام برداشته اند و با نگاه توسعه گرا در قالب منابع ملی و استانی به اقدامات خود توجه دارند.

معاون استاندار با شاره به کمیسیون ماده صد اظهار داشت : در مازندران واقعیت هایی وجود دارد که باید ببینیم چرا کمیسیون ماده صد در استان تشکیل می شود و این که آمار آن به سمت بی نهایت حرکت می کند نشان از چیست.

 هاشمی با بیان این مطلب که « چه کسی با بیماری سودجویی باید مبارزه کند » ، تصریح کرد: مهندسان ما به عنوان خالق فضاهای مختلف در کشور هستند و اگر تخلفی در این آثار به وجود آید باید پاسخگو باشند.

معاون عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه هر ایرانی دوست دارد دارای قطعه اي از خاک مازندران باشد افزود: اقبال مردم می تواند هم اثرات مثبت و هم منفی به دنبال داشته باشد و مهندسان باید این مساله را کنترل کنند.


  • معاون سیاسی استاندارپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 6 اسفند 1388-0:0

    جناب استاندار باور بفرمایید وضعیت روحی ما آنقدر به هم ریخته است که رنج بردن شما از به هم ریختگی استان برایمان مهم نیست


    ©2013 APG.ir