تعداد بازدید: 2775

توصیه به دیگران 1

شنبه 15 اسفند 1388-0:0

معذور دار ما را!

مديركل بهزيستي استان مازندران آمار استفاده از مواد مخدر را در استان بالا دانست و گفت: چون در جلسه امروز خبرنگاران براي اطلاع‌رساني آمده‌اند از ارائه آمار معذورم!


 اسماعيل محمدزاده روز شنبه در همايش پيشگيري سوء مصرف مواد مخدر در بين دانش‌آموزان با بيان اينكه پيشگيري از عوامل مهم آسيب‌زدايي در جامعه است، اظهار داشت: براي اينكه بتوانيم جامعه‌اي سالم داشته باشيم بايد به جوانان مهارت زندگي و نه گفتن در مقابل تعارف‌هاي نامشروع را بياموزيم.


محمدزاده اظهار داشت: مواد مخدر يكي از عوامل مهم آسيب‌هاي اجتماعي است و در جامعه كنوني جوانان و نوجوانان را درگير كرده است.


وي افزود: هر فرد معتاد به شكل اقماري پنج خانواده را به طور مستقيم درگير مي‌كند.


محمدزاده با اشاره به اينكه در برخي از كشورها اعتياد به عنوان يك فرهنگ تلقي شده است، تصريح كرد: در كشورهاي افغانستان و هندوستان استفاده از گياهان مخدر مانند دروغ گفتن متداول است و پيشگيري خاصي انجام نمي‌شود.


وي با بيان اينكه براي برچيدن معضلات اجتماعي در جامعه بايد كارهاي ريشه‌اي صورت گيرد، گفت: فرد معتاد به دليل نياز دست به هر كاري مي‌زند و چون روش نصيحت در جامعه منسوخ شده است با پيشگيري ريشه‌اي انجام شود.


مديركل بهزيستي مازندران يادآور شد: جوانان به دليل قهرمان پرستي تجربه‌هاي تلخي را به جان مي‌خرند كه با از بين رفتن خود و يك جامعه را شامل مي‌شود.


محمدزاده شايع‌ترين علت مصرف مواد مخدر را خستگي از كار دانست و گفت: بيكاري يكي از فاكتورهاي دخيل بر اعتياد جوانان بوده ولي اغلب معتادان شاغلان هستند كه براي رفع خستگي و يا در هنگام فراغت به اعتياد روي مي‌آورند.


وي افزود: جوانان به دليل نداشتن مهارت زندگي و بيان كلمه نه درگير اعتياد شده و سبب تباهي خود مي‌شوند.


وي در جمع مسئولان و مشاوران آموزش و پرورش بيان داشت: دانش آموزان را فرزندان خود بدانيد زيرا دانش آموزان خاطي مي‌توانند خانواده‌هاي زيادي را به نابودي بكشند.


محمدزاده آمار استفاده از مواد مخدر را در استان بالا دانست و گفت: چون در جلسه امروز خبرنگاران براي اطلاع‌رساني آمده‌اند، از ارائه آمار معذورم.


وي يادآور شد: چون در كشوري اسلامي و مدعي امام زماني قرار داريم براي جايگزيني تمام رذيلت‌هاي اخلاقي كه در جوامع غربي وجود دارد فضيلت‌ها را قرار داديم كمترين آسيب‌هاي اجتماعي نسبت به جوامع ديگر برما وارد شده است.


محمدزاده خاطرنشان كرد: در زمان جنگ كمترين آسيب‌هاي اجتماعي بر كشور ما وارد آمده است كه در اين زمينه مروجان ديني بايد در ترويج فضائل ديني درست عمل كنند.(farsnews)



    ©2013 APG.ir