تعداد بازدید: 3078

توصیه به دیگران 1

شنبه 22 اسفند 1388-0:0

شيخ ما گفت...

حاشيه نگاري مخاطب مازندنومه از سخنراني يک روحاني در مجلس ختم.


يکي از مخاطبان مازندنومه مطلب زير را براي درج در سايت ارسال کرده است.نوشته درخور توجه بوده و از نگاه باريک بيني و نازک انديشي نگاشته شده است.بدون هيچ گونه توضيح اضافي، کل نوشته را پخش مي کنيم:

روز جمعه ساعت 11:40 دقیقه با دعوت قبلی، به اتفاق عزیزانی که از استان گیلان آمده بودند،به مراسم سالگرد در گذشت پدر یکی از بستگان به مسجد بهشتی شهرستان فریدون کنار رفتیم.

پس از نشستن و خواندن جزئی از کلام خدا و فاتحه ای برای مرحوم ، دل به سخنان روحانی بالای منبر دادم.

باور بفرمائید سخني در خور آن مراسم دستگیرم نشد، زیرا سخنران گاهي از ریگی می گفت و گاهي صدا و سیما را به خاطر رنگی بودنش مسخره می کردو....

طرفه اين که این روحانی -که امام جماعت یکی از مساجد معرف شهر است-در ادامه لطيفه اي هم تعريف کرد که نوعي توهين به همولايتي هاي گيلاني بود!

وي گفت: در زمان جنگ اگر شهیدی در شهری تشییع می شد مردم شعر"این گل پر پر از کجا آمده – از سفر کرببلا آمده" را می خواندند. یک گیلانی در آن زمان به در یا می رود و غرق می شود که مردم گیلان پیش خود گفتند چه شعری بخوانیم که با شعرهای روز مراسم تشییع همخوانی داشته باشد؟ 

 در نهایت شعر، "این گل پر پر که مال رشته – زیر آبی رفته دیگه بر نگشته " را در مراسم تشیع جنازه خواندند!

این حرف روحانی مراسم باعث خنده بعضی از حضار هم شد.

حال سوال از ریاست محترم اداره تبلیغات اسلامی استان مازندران این است  که چگونه یک روحانی آن هم امام جماعت یکی از مساجد مهم شهر به خود اجازه می دهد که در مراسم در گذشت یک مرحوم، به جای اینکه محور سخنانش در خصوص اصول دین و احکام و اخلاق اسلامی باشد با تحقیر کردن و گفتن "جوک " برای گیلانی ها باعث خنداندن مردم شود؟!

 با توجه به سوء استفاده بعضی افراد از این گونه مسائل بهتر نیست سازمان تبلیغات اسلامی به گو نه ای با چنین رفتار و سخنان غیر اخلاقی آن هم در خصوص مردم شهید پرور و مبارز استان میرزا کوچک خان جنگلی برخورد کند؟



    ©2013 APG.ir