تعداد بازدید: 3022

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 27 اسفند 1388-0:0

نامي و ناني

در گفت وگوي نوروزي مازندنومه با فرج الله ملکي-مديرکل ثبت احوال مازندران-مطرح شد:نام فرج الله را پدرم روي من گذاشت-خالص دريافتي من 933 هزار تومان است-در خانه تکاني به همسرم کمک نکردم و از او عذر مي خواهم. 


ملکي از معدود مديراني است که از دوره دولت اصلاح طلب خاتمي (1381 ) تا کنون در سمت مدير کلي ثبت احوال استان مشغول فعاليت است.

وي سال هاست که در مازندران مديريت مي کند:سال هاي 56 تا 58 مدير و آموزگار دبستان روستاي نفت چال لفور؛58 تا 59 مدير مدرسه راهنمايي در پل سفيد؛59 تا 65 معاون فرماندار سوادکوه وبخشدار مرکزي اين شهرستان؛65 تا 67 معاون فرماندار بابل؛68 تا 75 فرماندار بابلسر(اوليِن فرماندار اين شهرستان)؛75 تا 77 مديرکل سياسي وانتظامي استانداري مازندران و 77 تا 1381 مدير کل ثبت احوال استان گيلان.

 با اين مدير 54 ساله که اهل سوادکوه است، گپ و گفتي خودماني انجام داديم که در پي آمده است:

----------

*دوريال عيدي به ياد ماندني!

-خدا عيدي هاي زيادي به ما داده است اما من در سن جهارسالگي از پدر مرحومم دو تا يک ريالي عيدي گرفتم که هنوز شيريني آن دو ريال در ذهنم باقي مانده است.اين خوشحال کننده ترين عيدي زندگيم بوده است.ميزان عيدي هايي که به فرزندانم مي دهم حدود 5 هزار تومان است که البته با نرخ تورم همخواني ندارد!

*پدر چهار فرزندم!

-چهار بچه دارم،دختر بزرگم به خانه بخت رفته است،بعد پسرانم مهدي و مجتبي هستند و دختر چهارمم نيز دانشجوست.

*کمک نکردم،مثل خيلي هاي ديگه!

-در خانه تکاني به همسرم کمک نکردم،متاسفانه آخر سال مديران درگيري هاي زيادي دارند.همين جا از همسرم عذر مي خواهم.

*به نام پدرم!

-فرج الله،نامم را پدرم انتخاب کرده است.من گاهي که به مهماني و مجلسي مي روم با سئوال هاي متفاوتي راجع به نام افراد و حاضران مواجه مي شوم.گاهي هم از من مي خواهند براي فرزندان آن ها نام انتخاب کنم!

*اولين نام ها!

خانواده ها که مي خواهند براي فرزند تازه متولد شده شان شناسنامه بگيرند، بايد نام انتخابي آن ها در کتاب نام ما وجود داشته باشد،در غير اين صورت بايد نام در فرهنگ لغات وجود داشته باشد.اسم مورد نظر در کميته نام استان يا تهران که جمعي از استادان دانشگاه هستند و با ما همکاري مي کنند مطرح مي شود و در صورت تاييد اين کميته براي آن فرد شناسنامه صادر مي شود.

*علي و فاطمه در صدر!

-به ترتيب فراواني اسم هاي علي،محمد،حسين،مهدي،حسن و رضا براي مردهاي ايراني و فاطمه،زهرا،مريم،معصومه،زينب و رقيه براي زنان ايراني پرطرفدارتر از بقيه است.

*اسم هاي جالب!

برخي فاميلي ها و اسامي براي خود من هم جالب است،مثلا" "کره" و "بيچاره"و"جنگ افزار"و "جنگلوک" و "جام پر از مي"برخي فاميلي هاي عجيب وغريب است که ثبت احوال براي تغيير آن ها اقدام مي کند.

*کمتر از ميليون!

-خالص دريافتي من با اين همه سابقه مديريتي 933 هزار تومان است.


  • پنجشنبه 27 اسفند 1388-0:0

    به نام خدا
    انصافا بدون نفع شخصي، مدير بسيار خوبي است. مويد و موفق باشند.


    ©2013 APG.ir