تعداد بازدید: 3546

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 16 فروردين 1389-0:0

ما اعتراض داريم!

علي رغم اعتراض گسترده روستاهاي اطراف فرح آباد،پروژه كارخانه بازيافت زباله در كنار دريا اجرا مي شود!(اعتراضيه  جمعي از اهالي مردم فرح آباد، حميدآباد، سوته، تازه آباد، طاهر آباد، شريف آباد، نبي آباد و حسن آباد)


 مازندنومه:متن زير روز دوشنبه براي مازندنومه ارسال شده است.مهم نيست امضاهاي پاي نوشته را يک نفر به نمايندگي از همه زده و واژه سياست زده ي "جمعي" واقعا" جمع اند يا يک نفر؛مهم آن است که برخي از مردم مرکز استان در برابر اقدامي اعتراض دارند و فريادشان تاکنون به جايي نرسيده است.

يکي از دوستان مقيم سوييس نقل مي کرد که در آن جا اگر مردم اعتراضي به عملکرد دولت در بخش هاي اقتصادي،فرهنگي و يا سياسي داشته باشند،امضا جمع مي کنند و اگر تعداد امضاها نصف به علاوه يک شود دولت به اين اعتراض تمکين مي کند.وي مي گفت اگر نصف به علاوه يک نفر از سوييسي ها امضا بدهند و خواستار استعفاي اعضاي دولت شوند،حتي اين اقدام نيز انجام مي شود و دولت بنا به خواست اکثريت مردم استعفا مي دهد.

نمي دانيم چرا اين توضيح را داديم،اين جا ايران است و قرار نيست هر غلطي که سوييسي ها مي کنند ما هم بکنيم!

-------------

واقعاً عجيب است. نمي دانيم اسم اين عمل را قلدري و كله شقي مسئولان محترم بگذاريم يا صلابت و جسارت در مديريت كه حتي در اين امر مهم هم نبايد نظر مردم روستاهاي اطراف فرح آباد را جدي گرفته و به آن توجه شود.

شوراهاي اسلامي روستاهاي فرح آباد، شريف آباد، تازه آباد، حسن آباد همه بر عليه استقرار كارخانه بازيافت زباله در بيخ گوش دريا و اين روستاها تومار نوشتند اما مسئولان محترم حتي زحمت بررسي را هم به خود ندادند و بدون پاسخ به اعتراضات، سرشان پائين گذاشته و كار خودشان را مي كنند و با انعقاد قرارداد با شركتي در حال پيشروي براي اجراي آن هستند.

 اينها الآن عمق فاجعه را درك نمي كنند ولي فردا كه مردم از تعفن موجود دست به اعتراض زده و جاده را بسته و در مقابل هجوم نيروهاي امنيتي ايستادگي كردند، داد و فرياد بر مي آورند كه اينها تحريك شده اند و در مقابل نظام موضع گيري كردند و خود را محق به سركوب آنها خواهند دانست.

ما و همه مردم منطقه مسئولان ذي ربط استاني و شهرستاني اعم از استاندار و معاونان محترم شان، فرماندار محترم و بخشدار گرامي را جداً دوست داريم و نمي خواهيم باب مسائلي در منطقه باز شود كه بگويند مقاومت فرماندار محترم در اين امر به خارج كردن اين طرح (زرين آباد) از همسايگي با روستاي زادگاهي ايشان (كياپي) مربوط مي شود و در واقع مي خواهند كل مردم منطقه فرح آباد را فداي اين خواسته باطني خويش بفرمايند.

 به هر حال از نظر ما خير و صلاح استان در اين است كه در كنار دريا كارخانجاتي تعبيه شود كه پاك و عاري از آلودگي هاي صوتي، بو، شيرابه و بيماري زايي باشد.

 تصور حركت كاميون هاي متعدد براي حمل 200 تن زباله در روز (كه روز به روز بر مقدار آن افزوده نيز خواهد شد و كافي است طي قراردادي زباله هاي شهرهاي نكا و قائمشهر هم بدان اضافه شود كه رقم به بالاي 500 الي 600 تن خواهد رسيد)، تمام زيبايي هاي منطقه و جاده هاي مسير را نابود خواهد ساخت، بسيار هولناك است.

ما چون مسئولان معزز و محترم نظام را دوست داريم هرگز تمايل نداريم كه افرادي در گوشه و كنار آنها را به بي درايتي متهم نمايند و پس از پايان دوران مسئوليت دچار ناله و نفرين اهالي اين منطقه بشوند.

 ما دوست داريم خدمات مسئولان محترم كه در طول پس از انقلاب در مقايسه با ساير روستاها و مناطق به صورت قطره چكاني به اين منطقه اختصاص يافته توسط مسولان محترم جدي گرفته شود و منت خدماتي را كه براي مسافران و گردشگران ايجاد شده بر سر مردم اين روستاها نگذارند.

 آزاد سازي ساحل دريا چه ربطي به مردم منطقه فرح آباد دارد، چند بانده كردن جاده مسير هم كاري بود كه بايد از ابتداي انقلاب ادامه مي يافت و متاسفانه با تعلل و دست دست كردن مسئولان با اين تاخير طولاني مدت به مردم و منطقه خسارات زيادي زده و الآن كه هم به جاي ايجاد بولوار و جدول كه جزء طرح اوليه قبل از انقلاب بود با گارد ريل شكل و شمايل زشتي به آن داده شده است.

جناب آقاي فرماندار عزيز؛ آوردن شركت نرگس در پلاژ نيروي انتظامي كدام خدمت را به مردم منطقه فرح آباد مي رساند كه منت اينها را بر سر مردم و شوراهاي اسلامي منطقه فرح آباد مي گذاريد؟

جناب آقاي فرماندار محترم؛ ما جداً دوست تان داريم اما اجازه بدهيد بگوئيم كه بازسازي مسجد عباسي فرح آباد علي رغم اينكه پيشرفت نصف و نيمه اي را داشته ولي وظيفه مسئولان بود كه آن را جدي تر پيگيري كنند و نبايد از مردم توقع داشت كه در آزاد سازي زمين هاي اطراف مداخله كنند.

 اين آزاد سازي اگر در زمان خودش انجام مي شد با 200 ميليون تومان قابل حل بود ولي آن قدر تعلل انجام گرفت كه الآن بايد با قيمت فوق العاده بالاتري آن را انجام دهيد و انجام آن اگر امروز صورت گيرد صدها مرتبه بهتر و ارزان تر از فردا است.

 آقاي فرماندار؛ تا زماني كه فضاي اطراف مسجد را زيبا سازي نكرديد در واقع هيچ جاذبه توريستي و گردشگري براي آن ايجاد نكرديد كه بتواند آنها را به اين سمت جلب و جذب نمايد، وانهادن مسئوليت اداره آن به شوراها و يا تعاوني ها در واقع فقط راحت كردن خود از زير بار مسئوليت است و درآمد چنداني را متوجه اين بندگان خدا نخواهد ساخت.

 آقاي فرماندار حيف است كه موقعيت و فرصت ايجاد يك مركز زيارتي در منطقه از دست برود و با بودجه كمي كه از محل ماترك اموات اهالي و كمك هاي روستاهاي اطراف جمع آوري مي شود، اجراي پروژه بقعه مباركه حضرت امامزاده محمد فرح آباد كه بيش از 15 شهيد انقلاب در اطراف آن مدفون هستند، سال ها به طول خواهد كشيد و به نفع شهرستان ساري است كه از لحاظ فرهنگي گردشگران مومن را به سمت اين بقعه مباركه هدايت و با ايجاد مسافرخانه ها و فروشگاههاي مناسب فضاي عبادت را براي آنها فراهم نماييد و با ايجاد يك زينبيه و حوزه كوچك فضاي كنار دريا را از تفريحات لجن و فساد آلود به سمت معنويت و عبادت خدا با آگاهي و روحانيت چه براي آقايان و چه براي خانم ها سوق دهيد.

چرا شما و مسئولان محترم كه براي فرهنگسرا و توسعه موسيقي و ارتباطات فرهنگي جوانان در سطح شهر ساري و مقامات استاني در سطح استان مازندران هزينه هاي هنگفتي را متقبل مي شويد، از اين پروژه كه شايد جمعاً با دو سه ميليارد تومان قابل جمع شدن مي باشد استقبال جدي نمي كنيد و با شش الي هفت ميليون تومان كمك مي خواهيد آن را از نظر فرهنگي بلا اثر رها سازيد؟

جناب آقاي استاندار، رئيس محترم سازمان گردشگري، مديركل محترم ارشاد اسلامي مازندران، آقاي فرماندار عزيز ما جداً از شما مي خواهيم بناهاي تاريخي فرح آباد را مورد حمايت جدي تر قرار دهيد.

كاخ تابستاني جهان نما بر اساس تصويري كه در سايت ها موجود است بايد مورد پيگيري جدي قرار گيرد تا تجديد بنا شود.

 پل شاه عباسي فرح آباد بايد تجديد بنا شود. در برنامه هاي سفر استاني هيات دولت گنجانده شود كه رئيس جمهور محترم كه فردي ارزشي و علاقه مند به مسائل فرهنگي است از اين آثار بازديد نموده و دستور ويژه براي بازسازي سريع آنها را صادر فرمايند.

همه اينها با چند ميليارد تومان اعتبار ساليانه قابل انجام مي باشد و با بازسازي آنها چهره استان و شهرستان دگرگون خواهد شد.

مگر مي شود با بهانه هايي نسبت به ورزش يك منطقه بزرگ و پر جمعيت بي تفاوت بود و امكاني را براي آنها ايجاد نكرد؟

مگر مي شود نسبت به احداث پل عبور و مرور در دو طرف رودخانه تجن و در كنار آن زردي بي تفاوت بود و اقدامي را انجام نداد و اولويت ها را به مسائل ديگري داد؟

ملاحظه مي فرمائيد آنچه كه بايد براي مردم انجام شد يا خيلي كند انجام شده يا ناقص صورت گرفته و يا تاكنون هيچ اقدامي نشده است و مردم حق دارند وعده ها و وعيدهاي مسئولان محترم را باور نكنند.

بگذريم كه بنا به دليل نفوذ برخي در مراكز تصميم گيري موضوع بخشداري فرح آباد هم تاكنون ابلاغ نشده است.

جمعي از اهالي مردم فرح آباد، حميدآباد، سوته، تازه آباد، طاهر آباد، شريف آباد، نبي آباد، حسن آباد


  • وطنم اراءپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 17 فروردين 1389-0:0

    سلام بردوستان زحمت کش در مازند نومه اول انکه مازند نومه در اولین سایت در چهاردانگه لینک شده و دوم ممنون از اینکه به فکر روستاها هستید ولی کجا بودید که زباله های ساری رو به کنار روستای ما اوردند ولی یک مسئول برای ما دل نسوزاند کجابودید زمانی که شورای روستا اهالی محل در مورد اوردن زباله ها به کنار روستایمان اعتراض کردند چه کسی به داد مارسید که شما دوستان عزیز که قرار هست زباله را به فرح اباد ببرند نگران هستید از بوی بد،بیماری ها،میکروب هاو هزار درد وبلای این زباله ها چرا نگران نیستید
    مدیر سایت وطنم اراء
    سید محمد علی قادری
    www.vatanamera.ir


    ©2013 APG.ir