تعداد بازدید: 5054

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 22 ارديبهشت 1389-0:0

مازندران تا کجاست؟

آقاي استاندار،بعد از آقاي گرانمایه هیچ استانداری به دهستان کوهستان کلاردشت،توجه آن چنانی نکرد -آقای طاهايي،برخی فکر می کنند مازندران تا محمود آباد به انتها می رسد!(يادداشتي از بابک شمس ناتری،خبرنگار-چالوس)


 دهستان کوهستان کلاردشت دیار فراموش شده مازندران است.  وقتی گذارت به دهستان کوهستان بخش کلاردشت می افتد در عجب می مانی که این همه زیبایی، طروات و شادابی که خداوند بزرگ به طبیعت این دیار بخشیده است چگونه از توجهات کمی برخوردار است.

 این يک نوشتار گلایه آميز است و امیدوارم مسوولان گرامی استان و شهرستان به جای جبهه گیری، به حل معضلات این دهستان بپردازند و مردم با صفا و با معرفت این دیار که در زمان جنگ تحمیلی بیش از 46 شهید والامقام را تقدیم به این نظام و انقلاب کرده اند را ارج بنهند.

نمی دانم از کدام مشکل روستاها و روستاییان دهستان کوهستان بنویسم، از راهی که بیش از یک دهه است فقط به خط کشی و مرمت های واکسی آن اکتفا شده است، از امنیت آن بنویسم که در روز روشن برخی غارتگران سودجو به سیم های برق و خانه های خوش نشینان رحم نمی کنند یا از نبود توجهات برخی مسوولان منتصب و منتخب بنویسیم که این دیار را فراموش شده در نظر دارند.

روستاهایی با پتانسیل های فراوان همچون فشکور، طویر، کتیر، بیجدنو و ... در این دهستان چهره هایی تاثیرگذار و علمی را تربیت کرده اند که در این اجتماع افرادی مفید هستند. اگر نامی از زادگاهم ناتر نگفتم به این دلیل است که بعدها متهم به شخصی نویسی نشوم.

 سالانه چند ده هزار نفر جاده سرسبز طویر را طی می کنند تا روستاهای مختلف و متعدد را نظاره کنند، اما با کمال تعجب می بینند که فریاد محرومیت از زیر سر سبزی و طبیعت زیبای این دیار بلند شده است.

 درخواست برای رسیدگی به مشکلات این دهستان هم شعار فانتزی برای عده ای از بزرگواران شده است که برای تزیین تیترهای نشریات در جلسات و همایش ها آن را مطرح می کنند اما در عمل می بینیم که آنچیزی که شایسته وفادارای و پتانسیل های این دهستان است انجام نمی گیرد.

 معتقد به سیاه نمایی نیستم، بله ما هم بر این باور هستیم که طی چند سال اخیر زحماتی هم کشیده شده است و اقداماتی انجام گرفته است اما این تلاش ها در مقایسه با بزرگی این دهستان و شرایط آب و هوایی و گردشگری آن بسیار ناچیز است.

 اگر از راه روستایی و امنیت نوشتیم نظرمان به هیچ وجه این نیست که در این دو حوزه اقداماتی انجام نشده است، اما آن چیزی که باید انجام گیرد نیست.

 چند سالی از سیل کنس دره گذشته است اما هنوز هم این مسیر -شایسته- به سازی نشده و در اکثر نقاط حتی تابلوهای هشدار دهنده وجود ندارد و شاهد تصادفات و مرگ و میر در نقاطی مانند جاده دلیر و حدفاصل بین روستاهای مکار و فشکور هستیم.

 از فرماندار محترم شهرستان چالوس جناب آقای رضایی و برادر گرانقدر جناب آقای دکتر سنایی در خواست می کنم برای دسترسی به مشکلات این مردم و روستاییان این خطه و مرتفع کردن آن حداقل شرایطی را مهیا کنند تا یکی از جلسات شورای اداری در مسجد یکی از روستاهای کوهستان برگزار شود تا مردم و شوراهای این چند روستا در حضور مسوولان و با نظارت بخشدار و فرماندار بی پیرایه حرف ها و دردهای خود را بگویند.

آقای استاندار، دهستان کوهستان کلاردشت، دیار فراموش شده مازندران است. یادم است که وقتی مهندس گرانمایه استاندار اسبق مازندران با هیئت همراه به این منطقه آمد و وقتی دید کودکان روستایی گل هایی رنگی را به روی ماشینش می ریزند به اطرافیان گفت: این مردم خیلی با تعصبند، دستان شان خالی است اما با گل به استقبال ما آمدند و ...

بله جناب آقای استاندار، مطمئنم که شناخت زیادی از دهستان کوهستان کلاردشت دارید، بعد از گرانمایه هیچ استانداری به این دیار توجه آنچنانی نکرد، آستین همتت را بالا بزن سری به این روستاییان بزن و ببین که چگونه با مشکلات، کمبودها و سختی ها دست و پنجه نرم می کنند.

 لمس کن پدری که در یک خانه چند پسر و عروس و نوه را زیر بال و پر گرفته است و مادری که فرزندش را به دندان می گیرد تا برای درمان به شهر برساند، کسی که دارایی اش در یک شب مهتابی به یغما رفته است و درمانی ندارد و ...

 آقای استاندار، برخی فکر می کنند مازندران تا محمود آباد به انتها می رسد، شما که خود از مردم سختی دیده و رنج کشیده غرب استان هستید، شما بیا و برای حل مشکلات دهستان کوهستان قدمی بردار ...

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندرانح جناب آقای ابراهیمی-که خود دانش آموخته دانشگاه چالوس است و از نیروهای پیگیر و به نظر نگارنده بهترین انتصاب در حوزه استانداری شماست، در ایام حضورش در استانداری بارها برای مشکلات مردم مازندران زبان گشود و پیگیری کرد؛ اگر برای تان سخت است و فکر می کنید به واسطه همشهری بودن مسئله ای در حاشیه به وجود می آید ایشان را مامور و مسوول پیگیری مطالبات مردم و روستاییان دهستان کوهستان کلاردشت کنید. مطمئنم و با شناختی که از ایشان در حوزه کاری دارم می دانم که برای ایشان همه جای مازندران، مازندران است و در دریافت مطالبات تلاش و همتی ویژه خواهند داشت.

جناب آقای طاهایی شما سالها نماینده مردم بودید، الان نماینده دولت در استان هستید، بدانید که این مردم برای این انقلاب و نظام کم نگذاشته اند و همیشه وفاداری خویش را اثبات کردند، شرایطی را مهیا کنید تا مشکلات شان مرتفع شود.

 سالها این درخواست ها انجام گرفته است اما بعد از هر درخواستی پیگیری ها مقطعی بوده است، ترسمان از روزی است که این روستاها خالی از سکنه شوند و نیازمند این باشیم تا در ورودی و خروجی آن نگهبانی بگذاریم.

 شما را متعهد و مدیری دارای سلامت می دانيم، امیدواریم که سراغی از ما مردم دهستان کوهستان کلاردشت بگیرید تا ببینید که این منطقه حتی قابلیت معرفی به عنوان منطقه ای نمونه برای صنعت گردشگری را دارد.

 هنوز مردم این دیار کمرشان در زیر خسارت های سیل و زلزله سالهای پیش استوار نشده است، اما به نظام و مملکت وفادارند.

 جناب آقای طاهایی، هر چند چنین توقعی از استاندار بعید و کمی سخت است که بگوییم کارگروهی را براي حل مشکلات این دهستان تشکیل دهید، اما می توان این توقع را داشت که جلسه شورای اداری شهرستان با حضور حضرت عالی یا یکی از معاونان در این دهستان انجام شود تا موارد و مسایل زودتر و به صورت قابل پیگیری تر عملیاتی و اجرایی شود

. آقای طاهایی اغلب مدیران ما در استان انتقاد پذیر نیستند و به قول معاون محترم سیاسی و امنیتی جناب اقای هادی ابراهیمی مازندران نیاز به مدیران تازه نفس دارد.


  • توپا ابراهیمیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    يکشنبه 21 آذر 1389-0:0

    آقا بابک دستتان درد نکند خوب منعکس کردید

    • شنبه 25 ارديبهشت 1389-0:0

      دهستان کوهستان غریب و مظلوم است دستتان درد نکند که نوشتید


      ©2013 APG.ir