تعداد بازدید: 3417

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 28 ارديبهشت 1389-0:0

آنتي ويروس با طعم جوجه کباب!

با حضور "شريکو ناير" و "شوبيت ماتور"- دو مدير ارشد شرکت کوييک هيل هند-همايش معرفي آنتي ويروس کوييک هيل،صبح روز سه شنبه در ساري برگزار شد.(گزارش کامل+گفت وگو با مهمانان خارجي همايش)


در اين همايش که به ابتکار شرکت فن آوري ارتباطات و اطلاعات فانوس(واقع در قائم شهر)-نمايندگي انحصاري کوييک هيل در ايران-در هتل نويد ساري برگزارشد،تعدادي از کارشناسان آي تي،مديران برخي سازمان هاي استان،خبرنگاران و علاقه مندان حضور داشتند.


به گزارش مازندنومه،در اين همايش شريکو ناير-مدير امور بين المللي شرکت کوييک هيل-که در شهر پوناي هندوستان واقع است و نيز شبيت آتور-مدير امور فروش خاورميانه اين شرکت -که در دوبي قرار دارد،به همراه مهندس شعيب اصغري مدير دپارتمان فني شرکت فانوس به معرفي اين آنتي ويروس پرداختند.

در ابتداي همايش مهندس اصغري ضمن اعلام اين نکته که اينترنت سکوريتي 2010 Quick Heal با ظاهري کاربرپسند،محافظت کاملي را در برابر تهديدات اينترنتي فراهم مي کند،بيان داشت:اين برنامه براي کاربران امن و مطمئن است که پس از نصب به عنوان سپر در برابر ويروس ها،کرم ها،تروجان ها،Spywares و ساير تهديدات مخرب،همراه و محافظ کاربران خواهد بود.

وي با بيان اين که اينترنت سکوريتي 2010 از منابع بسيار کم استفاده مي کند،افزود:اين سرويس هم چنين حفاظت در برابر ويروس هاي جديد و ناشناخته را با استفاده از تکنولوژي انحصاري DNAScan کوييک هيل بر عهده دارد.

مدير فني شرکت فانوس تصريح کرد:ضمن اين که کوييک هيل به صورت اتوماتيک ويروس ها،کرم ها و تروجان ها را شناسايي و نابود مي کند،فايروال کوييک هيل نيز اجازه دسترسي به هکرها و سارقان اطلاعات نمي دهد.

وي گفت:کوييک هيل شرکت پيش روي توليدکننده نرم افزار امنيت اينترنت در هند است که به عنوان يکي از صد شرکت برتر آسيا معرفي شده و جايزه Red Herring را دريافت کرده است؛اين جايزه به صد شرکت آسيايي تعلق مي گيرد که نويد بخش فرداي درخشان در عرصه تکنولوژي باشند.

وي افزود:اين شرکت علاوه بر دريافت جايزه از سازمان صنايع و اتاق بازرگاني بمبئي،برنده جايزه قهرمانان مجله CRN آمريکا در رسته آنتي ويروس شده و جايزه نامبر وان را از مجله معتبر DQ دريافت کرده است.


به گزارش مازندنومه در ادامه همايش،شريکو ناير-مدير امور بين المللي شرکت کوييک هيل-به معرفي اين آنتي ويروس و توصيف ويژگي هاي آن پرداخت.


وي ضمن بيان اين نکته که شرکت کوييک هيل در سال 1993 در هندوستان پايه گذاري شده است،اظهار داشت:ما با پشتيباني از ميليون ها نفر در سراسر جهان(50 کشور دنيا) متعهد هستيم که چالش هاي امنيتي دشوار مشتريان رامتوقف سازيم.

 وي افزود:کوييک هيل همکار امنيتي کمپاني مايکروسافت است که تاکنون جوايز زيادي را از جمله تاييديه OESISOK ، تاييديه pcsl، گواهينامه لابراتوار ICSA ،تاييديه VB100% ،جايزه پديده هاي CNBC و ICIC Bank ، گواهينامه صنعتط پارخه،تاييديه ويندوز 7و گواهينامه Chekmark دريافت کرده است.

وي درباره ادمين کنسول کوييک هيل گفت:ادمين کنسول کوييک هيل ويژگي هاي ممتازي دارد،از جمله مديريت سرور آسان،پشتيباني همزمان از کلاينت هاي ويندوز و لينوکس،مديريت لايسنس انعطاف پذير،روش هاي نصب و حذف چندگانه،اسکن هاي کلاينت از راه دور و آپديت کلاينت ها از روي سرور،اينترنت و يا آفلاين.

بعد از سخنراني آقاي ناير،مهندس اصغري-مدير فني شرکت فانوس- به سئوال هاي تخصصي حاضران پاسخ داد.


درحاشيه اين همايش،مازندنومه با دو مهمان خارجي برنامه گفت وگويي را انجام داد.


آقاي شريکو ناير در پاسخ به سئوال ما  درباره وضعيت صنعت آي تي در ايران و هند،ارزيابي کرد:دو کشور هند وايران تشابهات فرهنگي زيادي دارند.اين فرهنگ مشترک منجر به اين شده که ما در زمينه آي تي هم به وجوه مشترکي دست پيدا کنيم.


وي گفت:هر چند ممکن است آي تي در کشور هند توسعه مندتر باشد،اين صنعت در ايران نيز در حال رشد و توسعه است.


وي افزود:در ايران کمبودهايي را در زمينه فن آوري اطلاعات وارتباطات مشاهده کرديم که اميدواريم با آموزش وتبليغات اين نواقص برطرف شود.

سئوال بعدي را از شوبيت ماتور-مدير امور فروش خاورميانه شرکت کوييک هيل واقع در دوبي-پرسيديم که چرا از آنتي ويروس هاي اورژينال کمتر استقبال مي شود و کاربران خانگي و حتي سازماني از آنتي ويروس هاي غير اورژينال استفاده مي کنند؟که وي پاسخ داد:اين فقط مشکل ايران نيست،بلکه يک مسئله اي جهاني ست،چرا که خيلي ها فکر مي کنندبا اين کار پول بيشتري ذخيره مي کنند!

وي ضمن بيان اين نکته که تنها راه آشنا ساختن مردم به اهميت و بهره گيري از نسخه هاي اصلي نرم افزارها، آموزش در کالج ها و مدارس است،افزود:هر شخصي که تخصصي به آي تي بينديشد و اطلاعاتش برايش ارزشمند باشد،مطمئنا" از نرم افزارها وآنتي ويروس هاي اورژينال استفاده مي کند،چرا که تنها نسخه هاي اورژينال هستند که ويروس ها و کدهاي مخرب را ساپورت  و از داده هاي ما به خوبي محافظت مي کنند.


وي مثال زد:چرا ما در منزل مان را قفل مي کنيم؟چون چيزهايي داريم که بايد از آن مراقبت کنيم،بنابراين بايد براي شبکه و رايانه مان هم از قفل امنيتي مناسب استفاده کنيم.


در ادامه از اين دو مهمان خارجي، راجع به شيوه آشنايي کودکان هندي به کامپيوتر و فن آوري اطلاعات پرسيديم که پاسخ دادند:حکومت هند تحصيلات رايگان را در اختيار بچه ها قرار داده و رفتن بچه ها به مدرسه هم اجباري است.


مديران کمپاني کوييک هيل افزودند: مدرسه ها-حتي مدارسي که به صورت خيريه اداره مي شوند-براي گسترش آي تي تلاش مي کنند و در هند سن شروع آموزش کامپيوتر از سه سالگي است که کودکان با خاموش و روشن کردن کامپيوتر در کودکستان ها با اين تکنولوژي آشنا مي شوند.


اين دو نماينده شرکت کوييک هيل به مازندنومه گفتند:ما در هند بسته هاي تشويقي کوييک هيل به دانش آموزان و دانشجوها مي دهيم تا فرهنگ آي تي توسعه يابد؛آن ها اگر يک محصول ما را بخرند،جايزه دريافت مي کنند.

ازآقايان ناير و ماتور پرسيديم چرا با وجود تحريم بين المللي ايران،اين شرکت هندي در بازار کشور ما سرمايه گذاري کرده وحتي آپديت سرور اين آنتي ويروس را در اختيار طرف ايراني قرار داده است؟که پاسخ شنيديم:ما تصميم گرفتيم کار متفاوتي را در ايران و از طريق شرکت فانوس انجام بدهيم.ما ضمن ارايه نسخه کامل فارسي کوييک هيل، سرور اين آنتي ويروس را در ايران قرار داديم و از اين به بعد مشتريان داخلي نيازي ندارند براي آپديت يا چت آنلاين،پشتيباني ايميل وخريد و فروش آنلاين به سرور خارجي وصل شوند و مي توانند اين کار را از طريق سرور داخلي واستفاده از کارت هاي شتاب انجام دهند.


در بخش ديگري از اين گفت وگو، ناير و ماتور درباره ويژگي هاي شهرهايي که تا کنون ديده اند،اظهار داشتند:در اين چند روزه شرکت فانوس نشست هايي را در اصفهان وتهران تدارک ديد.اصفهان را به خاطر مسجدها وميدان هايش؛تهران را به خاطر ساختمان هاو کوه هاي اطرافش وساري را به خاطر جنگل ودريايش دوست داريم؛همه جاي ايران زيباست و نمي توانيم بگوييم کدام شهر از ديگري زيباتر است.


ناير درباره آشنايي اش با فرهنگ وادبيات ايران گفت:سعدي و حافظ را کمي مي شناسم اما از شعرشان چيزي نمي دانم.


در اين زمينه ماتور گفت:فرهنگ خانوادگي ايراني ها شبيه هندي هاست وايران تاريخ بزرگي دارد و از نظر صنايع دستي و معماري کهن است وحتي تاج محل ما را ايراني ها ساخته اند.

به ماتور يادآوري کرديم که يکي از شاعران مازندراني(طالب آملي) در تاج محل دفن است.به او گفتيم که او در سبک هندي شعر مي گفت و سرآمد شاعران روزگارش بود، زمان اکبر شاه به گجرات هند آمد و در جواني درگذشت و مزارش در تاج محل است که آتور پاسخ داد:افزود:شاعران ايراني را نمي شناسم،شايد پدرم که قديمي تر از من است طالب را بشناسد!

اين مهمانان هندي جوجه کباب و سالاد را خوشمزه ترين غذاي ايراني که در اين چند روز خورده اند،قلمداد کرده اند و شوبيت ماتور توضيح داد که گياه خوار است،اما طعم غذاهاي ايراني بسيار خوب و خوشمزه است.

نمايندگان شرکت کوييک هيل در پايان ضمن دعوت از ما براي ديدن زيبايي هاي هندوستان، به مازندنومه گفتند:ايران و مازندران را بسيار پسنديده اند و دوباره خيلي زود همراه خانواده به ايران سفر خواهند کرد.


  • مریم فرجیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 20 خرداد 1389-0:0

    با سلام
    ممنون از این گزارش و میخواستم یک گله ای بکنم.
    من مترجم این سمینار بودم و متاسفانه حتی یه تشکر معمولی هم تو ای سایت ندیدم !!!
    مریم فرجی

    • دوشنبه 3 خرداد 1389-0:0

      Masha allah


      ©2013 APG.ir