رسانه هاي ِالکترونيکي ِ اعتمادساز
با موضوع اعتماد به وعده هاي مسئولان،نظر سنجي تازه مازندنومه در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
نظرسنجي اردي بهشت ماه در مورد اعتماد شما به رسانه هاي موجود در استان وکشور بود.در نظرسنجي پيشين پرسيده بوديم:
اولويت نخست شما را براي دريافت تازه ترين اطلاعات و اخبار مازندران،ايران و جهان را به نظر سنجي مي گذاريم و از شما مي پرسيم:
به کدام رسانه اعتماد بيشتري داريد؟
نتيجه نظرسنجي و نوع پاسخ گويي براي ما جالب توجه بود.در نظرسنجي قبلي 220 نفر شرکت کردند.
در حالي که همگان تصور مي کنند راديو وتلويزيون به خاطر سابقه،شمول و شمارگان فراوان و در دسترس و ارزان بودن بيشترين اعتماد را بين مخاطبان دارد،اما اين پايگاه هاي اينترنتي داخلي هستند که با 30% توانسته اند بيشترين اعتماد را بين رسانه هاي مختلف به خود اختصاص دهند.
پس از سايت ها و رسانه هاي الکترونيکي،راديو و تلويزيون خارج از کشور با 28% موفق شده بيشترين اعتماد را بين شرکت کنندگان در نظرسنجي به دست آورد.
اين اندازه اعتماد مخاطبان مازندراني و ايراني به راديو تلويزيون هاي بيگانه،علاوه بر اين که جاي شگفتي دارد،بايد علامت سئوال بزرگي براي مديران رسانه هاي دولتي و ملي باشد.
رتبه بعدي در اختيار راديو و تلويزيون داخلي است با 22% کسب اعتماد شرکت کنندگان در نظرسنجي.
در پله چهارم رسانه هاي اعتماد ساز،پايگاه هاي اينترنتي خارج از کشور با 15% قرار دارند و در نهايت روزنامه ها و نشريات داخلي توانسته اند کم ترين اعتماد مخاطبان را به خود اختصاص دهند(5%).
مازندنومه در نظرسنجي خرداد ماه سئوال ديگري را مطرح کرده است.در پرسش اين ماه آمده:
ما همه روزه قول ها و وعده هاي متفاوتي را از سوي مديران ومسئولان کشور و استان مي شنويم و مي خوانيم؛از شما مي پرسيم:
چه قدر به قول ها و وعده هاي روزانه مسئولان اعتماد داريد وآن ها را قرين به صحت مي دانيد؟
بسيار زياد
زياد
تا حدودي
کم
بسيار کم
براي شرکت در اين نظرسنجي مي توانيد به ستون نظرسنجي در قسمت چپ سايت مراجعه کنيد.
- شنبه 1 خرداد 1389-0:0
آفرین به مازند نومه که بعضی وقتها به رسالت خود می پردازد