تعداد بازدید: 3105

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 31 خرداد 1389-0:0

سوپر بايسيکل!

بزرگ ترين دوچرخه دنيا به وسيله يک هتلدار خريداري شده و در کنار هتلش در کلاردشت قابل بازديد است.


وسایل‌نقلیه‌ای که برای ترابری انسان،دارای دو چرخ و نیازمند حفظ تعادل توسط راننده بوده‌اند، از گذشته‌ها به‌کار می‌رفته‌است. واژهٔ دوچرخه نخستین بار در فرانسه در دههٔ ۱۸۶۰ ابداع شد .

این وسیله در ابتدایی ترین شکل در ۲۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در کشورهایی همچون چین ، مصر و هند دیده شده و روی دیوار غارها نیز اشکالی از آن موجود است .

 لفظ دوچرخه در زبان انگلیسی از کلمه یونانی KYKLOS گرفته شده و بعدها این ریشه یونانی در زبان لاتین به کلمه BICYCLE تبدیل شد .

 کلمه پیشوند BI به معنای عدد دو و کلمه پسوند CYCLE به معنی دایره است . اولین دوچرخه شناخته شده رسمی در تاریخ این وسیله "سله ریفر" نام دارد که از دو طوقه چوبی تشکیل شده و با استفاده از پاها در حالتی شبیه به راه رفتن این وسیله را به طرف جلو و عقب هدایت می کرده‌اند.

بعد از ارايه توضيحاتي درباره دوچرخه به نقل از دانشنامه ويکي پديا،يادآور مي شويم که از همان ماه هاي اوليه سهميه بندي بنزين در ايران،چند نوجوان کارگر جويباري که پيشتر ازموتوسيکلت براي ترددشان به مزرعه و مرغداري استفاده مي کردند،براي تسهيل در جابه جايي و صرفه جويي در مصرف سوخت،دوچرخه هاي شان را با هم ادغام کردند ويک دوچرخه سه نفره ساختند!

خبر ابداع جالب اين نوجوانان روستايي، همان زمان تنها در ويژه نامه کيهان مازندران و يک برنامه راديو ساري بازتاب پيدا کرد.

زمان گذشت تا اين که رو دوشنبه بابک شمس ناتري-خبرنگار چالوسي-عکس بزرگ ترين دوچرخه دنيا را  براي مازندنومه فرستاد.


از قرار بزرگترین دوچرخه دنیا را در کلاردشت مي توان ديد.اين دوچرخه بزرگ به همت یک هتل دار خوش سلیقه تهیه شده و در کنار هتلش قرار گرفته است که روزانه گردشگران زیادی از این دوچرخه غول پیکر دیدن می کنند.

البته افرادي که در عکس ديده مي شوند، گردشگر نیستند؛ اینها مدیران دستگاه های دولتی و اجرایی شهرستان چالوس و تعدادی خبرنگارند که فرماندار چالوس،در یک بامداد بهاری در روزجمعه 28 خردادماه  ساعت 5:30 صبح آنها را به همراه خود به کلاردشت برد تا بازدیده سرزده ای از چند جا داشته باشند.


در این عکس فرماندار و مسوولان کنار یکدیگر ایستاده اند تا در معرفی بزرگترین دوچرخه دنیا سهیم باشند.


  • چهارشنبه 2 تير 1389-0:0

    بسیار زیبا است کاش در میدانها هم کاری اینچنینی انجام دهند


    ©2013 APG.ir