تعداد بازدید: 3023

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 29 تير 1389-13:44

مازني هاي نازا

با توجه به اینکه متوسط ناباروری در همه جای دنیا از 10 تا 15 درصد می باشد در مازندران نزدیک به 25 درصد است!


متاسفانه در استان مازندران بيماري نازايي شیوع بسیاری دارد به طوری که متوسط ناباروری در همه جای دنیا از 10 تا 15 درصد می باشد ولي در مازندران نزدیک به 25 درصد است.

بر اساس اين گزارش دوره ناباروری در استان از 5 تا 7 سال است که این دوره با کشورهای در حال توسعه تطابق دارد، در حالی که در کشورهای توسعه یافته دوره ناباروری 3 سال است.

تعداد بسیاری از مراجعه کنندگان به مراکز نازايي استان در مناطق روستایی و عمدتا کشاورزی سکونت دارند و بعضا کار کشاورزی هم انجام می دهند.

به گفته کارشناسان استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در مزارع مهمترین عامل نازايی در مازندران است، زیرا یک پنجم سموم شیمیایی کشور در مازندران مصرف می شود.

تجمع سموم در بافت های مختلف بدن مثل بافت مربوط به تخمدان و بافت مربوط به سیستم تولید اسپرم در مرد در دراز مدت روی باروری زن و مرد تاثیر منفی دارد .

هزینه درمان در مراکز نازايي بسیار زیاد است و با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق مراجعه کنندگان ازاقشار کم درآمد و متوسط جامعه هستند توانایی پرداخت چنین هزینه های گزافی را ندارند.

 از طرف دیگر بیمه ها نیز هیچ کمکی در این زمینه – نمی کنند که این مساله مراجعه کنندگان را با مشکل مواجه کرده است.

گزارش مفصلي را واحد مرکزي خبر در اين زمينه تهيه کرده است که يک نسخه از آن براي مازندنومه ارسال شده است که مي توانيد آن را در ستون گزارش بخوانيد.(http://www.mazandnume.com/?PNID=V10961)



    ©2013 APG.ir