تعداد بازدید: 2922

توصیه به دیگران 40

دوشنبه 25 مرداد 1389-13:24

به رنگ زباله

... انباشت و بعضا پخش شدن زباله ها به طرق مختلف نه تنها تصوير زشت و بد منظري را در اذهان مسافران وگردشگران حك مي كند، زمينه را براي ايجاد و بروز بيماريهاي خظرناك فراهم مي كند. (گزارشي از معضل زباله در منطقه کجور )


انواع و اقسام زباله ها در مناطق مختلف كجور تهديد جدي براي سلامت و بهداشت مردم كجور شده است.

به گزارش خبرنگار مازندنومه در کجور،سرزمين سرسبز،زيبا،معصوم اما محروم كجور مازندران همواره مورد توجه همه كساني است كه در پي آرامش روحي و رواني واقعي در دامان طبيعت مي باشند و انصافا كجور اين قابليت مهم را در خود دارد.

وجود طبيعت منحصر به فرد و آب و هواي بسيار روح نواز و دلپذير و در كنار آن دهكده فرهنگي و تاريخي كندلوس،باعث شده تا گردشگران داخلي و خارجي زيادي در طول ايام سال به اين نقطه زيباي مازندران سفر كنند.

 ازسوي ديگر تكنولوژي سعي دارد تا در خدمت بشر باشد و آرامش و آسايش را براي وي به ارمغان آورد.

اما امروزه آنچه در كجور مشاهده مي شود اين است كه زباله ها همپاي تكنولوژي مدرن و البته با توزيع بيشتري خود را در دامان طبيعت و مجاورت جاده ها روستايي نمايان مي كند.

زباله هايي كه اكثرا يا غيرقابل بازيافت مي باشد و يا براي تجزيه و بازيافت شدن در طبيعت حداقل حدود 100 سال زمان نياز دارد و اين يعني به صدا درآمدن زنگ خطر زباله ها براي طبيعت سرسبز ، زيبا و خدادادي كجور مازندران.

 انباشت و بعضا پخش شدن زباله ها به طرق مختلف نه تنها تصوير زشت و بد منظري را در اذهان مسافران وگردشگران حك مي كند، زمينه را براي ايجاد و بروز بيماريهاي خظرناك فراهم مي كند.

و با توجه به اهميت موضوع ، به سراغ شمسعلي نورمحمدي -بخشدار كجور- رفتيم. وي در اين باره به مازندنومه گفت:شرايط نابسامان زباله ها در كجور محسوس و نگران كننده است.

وي افزود: با توجه به بروز برخي مشكلات همچون وقوع سيل دركندلوس ، همه انرژي ما براي رفع مشكلات سيل صرف شده است و اين باعث اختلال در روند جمع آوري و دفع زباله ها شده است.

نورمحمدي اظهار داشت: دهياران روستاهاي كينج،كندلوس و پول مسئول جمع آوري و دفع بهداشتي زباله ها با توجه به زمان بندي تعيين شده براي هر يك از آنها مي باشند و اكنون جهت سرعت بخشيدن نسبت به جمع آوري و دفع بهداشتي زباله ، ابلاغيه اي را به اين دهياران داديم.

گفتني است معضل زباله در كجور از قبل از وقوع سيل در كندلوس نيز در كجور وجود داشته است.


  • سایت وطنم اراءپاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 27 مرداد 1389-0:0

    به رنگ زباله
    دلسوزی مازند نومه برای سرزمين سرسبز،زيبا،معصوم اما محروم كجور مازندران

    لازم به ذکر است به دلیل اینکه روستای اراء روستایی خشک وبی خاصیت برای مسئولین مازندران به نظر میرسد مهم نیست چه بلایی سرشون بیاد خدایی نکرده منطقه فرح آباد زادگاه یکی از مسئولین مازندران زباله ها بیماری سرایت نده یا خدایی نکرده اهالی محترم کجور مریض نشن ارائی ها به درک


    ©2013 APG.ir