تعداد بازدید: 3850

توصیه به دیگران 6

چهارشنبه 27 مرداد 1389-14:0

من، آقاي نماينده، عدد 114

...مجري برنامه- از دكتر كريمي- نماينده مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي- خواست تا شماره بعدي را اعلام كند كه وي نيز با صداي بلند گفت: 114 ...(يادداشتي از بابک شمس ناتری،خبرنگار-چالوس)


سال گذشته مهياي سفر زيارتي مدينه منوره و مكه مكرمه شدم كه اين سفر بايد در ماه رمضان اتفاق مي افتاد. يادم هست در اختتاميه تئاتر سايه هاي غربت كه نوشته و كارگرداني خودم بود،از تماشاچيان خداحافظي كردم و روزهاي بعد نيز چمدان سفر را بستم و با تلفن به دوستان، اقوام و آشنايان اطلاع دادم و با آنان خداحافظي كردم.

لباس احرام سفر گذشته را برداشتم و وسايل را جمع آوري كردم و در گوشه اي از اتاق گذاشتم. بايد با كارواني از آمل مي رفتم. با من تماس گرفتند و گفتند كه واكسن حج را بزنيد و من هم هر چه سريع تر به جمعيت هلال احمر چالوس رفتم. به هر حال براي دومين بار طعم دلنشين و البته كمي سوزناك واكسن حج را چشيدم.


روز بعد در حالي كه در حال عزيمت به آمل براي مقدمات بعدي بودم، دوستان زيادي براي خداحافظي تماس  گرفتند.در بين تماس ها يكي از بزرگواران گفت كه احتمال لغو سفرها وجود دارد. خنديدم و گفتم چرا؟ مگه ما چه كار كرديم؟ بنده خدا جواب داد و گفت: به علت شيوع آنفولانزاي خوكي در عربستان عده اي در حال مطرح كردن لغو سفرها تا اطلاع ثانوي هستند و من هم گفتم ظاهرا كه ما رفتني هستيم و تمام كارهاي مان انجام شده است.


چند روز بعد در حالي كه در محل كارم بودم و 3 روز بعد هم بنا به حركت مان بود، يكي از همكاران صدايم كرد و گفت: خبر جديد را شنيدي؟ برايت بگويم ناراحت كه نمي شوي؟

 گفتم: بستگي دارد چه خبري باشد و خنديدم. چيزي شده؟

در حالي كه مردد بود گفت: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي سفرهاي زيارتي به مدينه منوره و مكه مكرمه را به علت آنفولانزا لغو كردند ومصوبه را هم همين الان اعلام كردند.

 مات مانده بودم و هيچ حرفي نمي توانستم بزنم. به اين فكر مي كردم كه اگر علت اين است كه چرا امروز كاروان هاي مختلفي از سراسر كشور حركت كرده اند و ... و مرتبا" دليل اين موضوع را در ذهن داشتم كه 290 نماينده مجلس چند ماهي كه از شيوع گذشته تا به حال يادشان نبود؟!

و اما ... روز 17 مرداد امسال،روز خبرنگار... در حال ورود به سالن، شماره هايي را در بين خبرنگاران توزيع كردند كه شماره 114 به من رسيد.

 پرسيدم كه با اين كارت چيزي هم مي دهيد؟ كه گفتند نه ولي قرعه كشي مي كنيم و جايزه اش سفر سوريه و مكه است.

وقتي از كنارشان عبور كرديم به آقاي فاخري همكار خوبم گفتم، سهراب خان شماره من كه 114 است و 14 سمت راستش به نيت 14 معصوم يك سفر زيارتي دارد و به احتمال خيلي زياد برنده ام، تو به فكر خودت باش...

به فاخري گفتم كه آقا به دلم افتاده سفر مكه برنده مي شوم و گفت يعني بين اين همه شما برنده مي شوي و ... در پايان برنامه وقتي قرعه كشي 2 سفر سوريه انجام شد.

 عباس مهدوي-مجري برنامه- از دكتر كريمي- نماينده مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي- خواست تا شماره بعدي را اعلام كند كه وي نيز با صداي بلند گفت: 114 ...

 من و فاخري مي خنديديم.برنامه تمام شد و به سراغ دكتر كريمي رفتم، گفت: آقاي شمس مبارك است، 114 بودي درست است؟ گفتم بله جناب دكتر كريمي و ادامه دادم كه سال گذشته شما 290 نماينده مجلس مصوب كرديد و ما 3 روز قبل از سفر به مكه نرفتيم و امسال قسمت اين بود كه يك نماينده مصوبه پارسال را جبران كند و اسم ما را براي سفر مكه دربياورد.

 لبخندي زد و با تبريك خداحافظي كرد و من در بين هجوم تبريك ها غرق شده بودم و با خود فكر مي كردم اين چه تقدير و حكايتي است،حكايت من، آقاي نماينده مجلس، عدد 114 و290 نماينده مردم ... 


  • چند خبرنگار همکارپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 30 مرداد 1389-0:0

    مبارک باشد داداش جان ما که خیلی خوشحال شدیم حداقل یک خبرنگار بره سفر زیارتی اینهمه مسئول رفت یکی هم شما برو خوش به سعادتت سوغاتی خبرنگاران دعاست همه ما رو دعا کن

    • خبرنگار سارویپاسخ به این دیدگاه 0 0
      شنبه 30 مرداد 1389-0:0

      برادر ما خبر نداره که این قرعه کشی تبلیغاتی بوده و قرار است فقط یک برگ سهمیه خارج از نوبت بدهند و هزینه ای نمی دهند و در کل حکایت جالبی بود. خدا طلبیده برو صفا و برای همه خبرنگاران دعا کن.

      • جمعه 29 مرداد 1389-0:0

        مازندنومه داینی خراب کنی، وه چی بیه بشتی شه سایت دله. به قول اما که:
        "امامزاده حرمت ره متولی داینه"

        • جمعه 29 مرداد 1389-0:0

          خوب؟

          • پنجشنبه 28 مرداد 1389-0:0

            بابا ، این بنده خدا خواسته ما رو هم در خوشحالی خودش سهیم کنه ، اصلا به شماها خوبی نیومده

            • پنجشنبه 28 مرداد 1389-0:0

              بسیار بی کلاس بود از تو بعید بود مازند نومه

              • پنجشنبه 28 مرداد 1389-0:0

                مبارک، رفتی ما را هم دعا کن

                • بهنام سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  چهارشنبه 27 مرداد 1389-0:0

                  سوغات یاد نکن . نایب زیاره باشی

                  • چهارشنبه 27 مرداد 1389-0:0

                    ببخشید اصلاح میکنم هر کس صاحب این عکس را دید بداند که ایشان خبرنگاری است که تئاتر می نویسد و کارگردانی میکند و2 بار رفته مکه و یک بار هم سوریه اگه باز هم ببرن می ره

                    • چهارشنبه 27 مرداد 1389-0:0

                      خوب که چی حالا پارسال برای دومین بار می خواستی بری مکه نماینده ها دلشون سوخت برا اینکه آنفولانزای خیی نگیری چند مدت سفرت را تاخیر انداختن امسال سوریه برنده شدی تو اینا چه چیز مهمی بود که باید توسط سایت وزین مازند نومه!!!!!!!! اطلاع رسانی می شد؟


                      ©2013 APG.ir