تعداد بازدید: 2728

توصیه به دیگران 7

شنبه 30 مرداد 1389-11:41

بهداشت براي همه

هادي ابراهيمي-معاون سياسي وامنيتي استاندار مازندران- گفت:بر اساس قولي که دو ماه پيش به مردم برخي شهرهاي مازندران داديم،کشتارگاه هاي سنتي وغيربهداشتي اين شهرها را تعطيل کرديم وبه تدريج بقيه کشتارگاه ها را نيز تعطيل مي کنيم تا بهداشت و سلامت هم استاني ها را تضمين کنيم.


18 خرداد ماه امسال بود که هادي ابراهيمي-معاون سياسي وامنيتي استاندار مازندران-ضمن بازديد از کشتارگاه صنعتي مازندران در ساري،وعده داد که به زودي کشتارگاه هاي سنتي وغيربهداشتي استان تعطيل خواهد شد.

به گزارش مازندنومه،مجوز کشتارگاه صنعتی ساری در سال80 منوط به تعطیل شدن کشتارگاه های سنتی صادر شد که نه تنها کشتارگاه های سنتی استان تعطیل نشدند، مجوز تاسیس کشتارگاه صنعتی در چند شهر ديگر نیز صادر شد که هيچ کدام توجیه اقتصادی هم نداشت .

با وجود پيگيري هاي صورت گرفته، فقط کشتارگاه های سنتی در ساری وجویبار تعطیل شدند و مديران ارشد استان(استاندار قبلي و معاون سياسي وامنيتي وقت)عزمي براي تعطيلي کشتارگاه هاي غيربهداشتي وتامين سلامت مردم نداشتند.

 بر اساس اين گزارش،کسب سود بیشتر باعث شده تا صاحبان کشتارگاه های سنتی در مقابل تعطیلی این اماکن -که از نظر بهداشتی در وضعیت بسیار نامطلوبی هستند- مقاومت کنند.

حدود دوماه پيش معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران پس از بازدیدي دو ساعته از قسمت های مختلف کشتارگاه صنعتي مازندران(ساري) گفت: این کشتارگاه مجموعه ای است که سیستم نوین و به روز و توجه به مسائل بهداشتی دارد که از مسائل مهم و ضروری مردم است .

هادی ابراهیمی با اشاره به مشکلات بهداشتی کشتارگاه های سنتی اظهار داشت : اگر مردم از وضعیت نابسامان کشتارگاه های سنتی مطلع باشند هرگز برای تهیه محصولات مورد نیاز گوشتی به مراکز سنتی مراجعه نخواهند کرد .

ابراهيمي در آن  بازديد وعده داد به تدريج کشتارگاه هاي سنتي وغير بهداشتي استان را تعطيل خواهد کرد تا علاوه بر قائم شهري ها وساروي ها وجويباري ها؛مردم شهرهاي نکا،بهشهر،بابلسر وسوادکوه هم از گوشت سالم وبهداشتي استفاده کنند

 در نخستين گام،ابراهيمي مديرکل سياسي وانتخابات استانداري-اکبريان-را مامور پي گيري موضوع کرد وجلسات مختلفي هم تشکيل شد.و اينک کاري که چند سال در استانداري معطل مانده بود،با تدبير مناسب معاون سياسي و امنيتي استاندار به اجرا درآمده است.ابتدا کشتارگاه سنتي سوادکوه تعطيل شد و الان چند روزي است که سوادکوهي ها گوشت بهداشتي وسالم مي خورند.

يک هفته بعد در هفته پاياني مردادماه،کشتارگاه غيربهداشتي بهشهر که در مکان ناماسبي هم قرار داشت تعطيل شد.همان روز اول تعطيلي، اهالي منطقه پارچه نوشته اي را در شهر نصب کردند و تعطيلي اين کشتارگاه  را تبريک گفتند و از دست اندرکاران تشکر کردند.

مهندس جمشيد حسن پور-مدير عامل کشتارگاه صنعتي مازندران-ضمن قدرداني از اقدام مثبت معاون سياسي وامنيتي استاندار و مديرکل سياسي استانداري به مازندنومه گفت:بعد از تعطيلي کشتارگاه سوادکوه،چند روزي است که آن ها دام را به ساري مي آورند تا در کشتارگاه صنعتي مرکز استان به صورت بهداشتي کشتار شود.

مديرعامل کشتارگاه صنعتي مازندران افزود:بهشهري ها نيزپس از تعطيلي کشتارگاه غيربهداشتي اين شهرستان، سه روز اول کشتارشان را در کشتارگاه ساري انجام دادند،اما فعلا"اين حرکت متوقف شده است.

وي ضمن اعلام اين نکته که علي رغم تعطيلي کشتارگاه نکا،کشتار در اين شهرستان هم چنان به شيوه سنتي و غيربهداشتي و قاچاق انجام مي شود،تصريح کرد:ما منتظر ادامه اين حرکت و تعطيلي کشتارگاه هاي سنتي بابلسر وگلوگاه هستيم.

حسن پور در پاسخ به سئوال ما درباره افزايش هزينه هاي قصاباني که کشتارگاه شهرشان تعطيل شده،گفت:هيچ گونه هزينه اي براي قصاب ها به وجود نيامده است و ما تعهد کرده ايم با هزينه خودمان دام زنده را به محل کشتارگاه ساري حمل و لاشه را در شهرهاي شان به آن ها تحويل دهيم.

وي با بيان اين که هر قصابي که که تنها يک بار به کشتارگاه صنعتي مازندران مراجعه و از نزديک شکل کار رامشاهده کرده،نه تنها اعتراضي نداشته،از سيکل کاري و شيوه تازه کشتار راضي بوده است.

هادي ابراهيمي-معاون سياسي وامنيتي استاندار مازندران-هم در گفت وگوي کوتاه خود با مازندنومه اظهار داشت:بر اساس قولي که دو ماه پيش به مردم برخي شهرهاي مازندران داديم،به صورت ضربتي چند کشتارگاه سنتي وغيربهداشتي را تعطيل کرديم و به تدريج بقيه کشتارگاه ها را نيز تعطيل مي کنيم تا بهداشت و سلامت هم استاني ها را تضمين کنيم.

وي با بيان اين نکته که سلامت مردم استان براي ما مهم است،افزود:مردم شهرهاي سوادکوه و بهشهر وساير شهرها در ماه رمضان نگران تامين وسلامت مواد غذايي،به خصوص گوشت نباشند و با خيال راحت از مراکز عرضه، گوشت بهداشتي تهيه کنند.


  • يکشنبه 31 مرداد 1389-0:0

    4 تا کار این جوری باید انجام بشه تا فایده برای مردم داشته باشه/هی شده سیاسی کاری و عزل ونصب واینا!!

    • يکشنبه 31 مرداد 1389-0:0

      خوب است مردم بابلسر هم از گوشت بهداشتی استفاده کنند.از آقای ابراهیمی می خواهیم که کشتارگاه آلوده و آشغال بابلسر را تعطیل کنند.خونابه این کشتارگاه به دریا می رود.


      ©2013 APG.ir