تعداد بازدید: 3106

توصیه به دیگران 4

شنبه 30 مرداد 1389-12:0

آيا آقای مدیر کل تحت فشارهای سیاسی است؟

...مي گويند آقاي پريچهره بناست در ساري كانديداي انتخابات مجلس شود و... به ما هيچ ارتباطي هم ندارد كه ايشان در آينده چه مي كند و به كجا مي رود همانطور كه براي مان مهم نيست ايشان كانديدا مي شوند، راي مي آورند، مي خواهند باشعار خريد يک تيم ليگ برتري، كار تبليغاتي كنند و ... پیشرفت هر مدیری برای ماخوشحال کننده است.(يادداشتي از بابک شمس ناتری،خبرنگار-چالوس)


گاهي در محافل ورزشي، مطبوعات و رسانه های مجازی سخن از خرید سهمیه یک تيم ليگ برتري يا تيمي از ليگ آزادگان براي فوتبال مازندران مي شود و متاسفانه اين حكايت طولانی مدت و سریال وار همچنان باقيست و مديران ورزش استان نيز كه در پيشاني اين اتفاقات نقش آفريني دارند با نگاه كارشناسي و فني به اين مقوله توجه نمي كنند.


به قول يكي از بزرگان فوتبال كه اگر همين امروز مازندراني هاي شاخص فوتبال كشور را در يك صف قرار دهيم مي توانيم 2 تيم ليگ برتري و 2 تيم درجه 1 در ليگ آزادگان داشته باشيم و اين واقعيتي است كه به گمانم مدير كل تربيت بدني استان كه در رسانه ها به عنوان فرد پيگير خريد سهيمه ليگ براي شهر مركز استان مورد انتقاد است از آن مي گريزد و شاید آقای مدیر کل تحت فشارهای سیاسی است.


اصلا وارد اين بحث سياسي نخواهيم شد كه برخي دوستان رسانه اي در مقالات و نوشته های خود به آن پرداخته اند كه ايشان بنا است در ساري كانديداي انتخابات مجلس شوراي اسلامي شود و از این طریق به جمع آوری رای فوتبال دوستان مرکز استان بپردازد و به ما هيچ ارتباطي هم ندارد كه مهندس پريچهره عزيز در آينده چه مي كند و به كجا مي رود همانطور كه براي مان مهم نيست ايشان كانديدا مي شوند، راي مي آورند، مي خواهند با اين خريد كار تبليغاتي كنند و ... چون پیشرفت هر مدیری در هر سطحی از کشور و استان مخصوصا اگر هم استانی هم باشد برای مان خوشحال کننده است.

 واقعیت این است اصلا وارد اين فضا نخواهيم شد، چون به قول معروف صلاح مملکت خويش خسروان دانند ... اما براي هر ورزش دوستي مهم است كه چرا فوتبال مازندران با همه توان و پتانسيل و نيروهاي توانمند مديريتي، اجرايي و ورزشكاراني در سطح ملي و بين المللي هيچ جايگاهي در سطوح اوليه فوتبال كشورمان ندارد، سطح اولی که اصفهانیها دو تیم مدعی قهرمانی در آن دارند و تبریزیها به تیمهای غیر قابل پیش بینی و جدی تبدیل شده اند.


اميدواريم استاندار محترم جناب آقاي مهندس طاهايي كه انصافا از زمان حضورشان به عنوان استانداري مردمي و پيگير ارتباط بسيار خوبي با رسانه ها دارند و در اين راستا معضلات ومشكلات را رصد و پيگيري مي كنند، اين نگارش را مطالعه فرموده با تشكيل تيمي كارشناسي، علمي و مديريتي به اين موضوع رسيدگي كنند كه آیا با وجود تيم هاي ريشه داري چون نساجي قائمشهر، شموشك نوشهر و ... نيازي به خريد سهميه است؟ آیا فوتبال مازندران که در بازیکن سازی حرفهای بسیاری دارد آیا باید چشم انتظار خرید سهمیه ای باشد که توپ های آن بر زیر پای بازیکنان غیر بومی می چرخد؟


جناب آقاي مهندس پريچهره، اگر اين نقد را به قلم و اين قلم را به نگارش وا داشته ايم به اين دليل نيست كه تلاش حضرت عالي و همكاران صديق تان را در مديريت ورزش استان زير سوال ببريم. هدف ما اين است كه مشكلي از مشكلات ورزش استان را مرتفع سازيم، ما مي نويسيم چون رسالتي بر دوش  ما اهالي رسانه است كه نمي توانيم به آن بي توجه باشيم. منکر زحمات شما نخواهیم بود، شما هم مطمئن باشید که هیچ جریانی پشت این واژه ها نیست و این جملات صرفا برای کمک به ورزش استان بر روی کاغذ صف کشیده اند.


نساجي مازندران از صعود باز مي ماند، شموشك یکی از تیم های صاحب اعتبار در فوتبال کشورمان با درگذشت پدر مادي و معنوي اش به ليگ پايين تر سقوط مي كند.شایسته است با ابزار كارشناسي به تحليل اين موضوع بپردازيم و آسيب شناسي كنيم و با تدبیر و یاری گرفتن از مديران استان و نظارت شخص استاندار به دنبال واقعيت ها بگرديم با مطرح كردن خريد سهميه ليگ به دنبال پاك كردن صورت مسئله هستيم.


بهتر است مديران ارشد استان مازندران بدانند ، اگر 10 سهميه ليگ برتري براي مازندران به ارمغان بياوريد و براي حفظ و رشد آن همه آستين ها را بالا نزنيم هيچ اتفاقي نمي افتد و سال ديگر بايد باز هم از اين بناليم كه فلان استان 2 سهميه اي است و ما با داشتن بازيكنان مطرحي همچون رحمان احمدي، رضا مسلم زاده، محمد رضا خلعتبري، محسن يوسفي، كيانوش رحمتي، داريوش شمس، مهدی عینی، مجيد ايوبي، ابوذر رحيمي، مجيد نورمحمدي، مصطفي مهديزاده،مهرداد اولادي، عبدا... شاه حسيني، محسن بنگر، شيث رضايي، سهراب انتظاري، رحمان رضايي، ميثم بائو، بهمن طهماسبي، روح ا... عرب، محمد مختاری، علیرضا نورمحمدی، حمید دیوسالار، حسین ناییجی، حنیف عمران زاده، وحید نعمتی، وحید پالوج، امیرحسین یوسفی و ... بايد در جلوي صفحه تلويزيون حسرت بخوريم.


اگر ادارات كل استان به ميدان بيايند و مديران ارشد استان با حمايت و ايجاد تسهيلات براي بخش خصوصي زمينه ساز حضور اسپانسرهاي قدرتمند باشند مطمئن باشيد با يك برنامه ريزي 2 ساله باز هم در سطح اول فوتبال كشور مي درخشيم، فوتبالي كه ما در آن مربيان با ارزشي همچون، نادر دست نشان، محمود فكري، محسن عاشوري، مختار بابايي، محمود سورتیچی، رضا تقوی، یحیی گل محمدی و ... را داريم و مي شود اميدوار بود كه مازندران آقاي فوتبال كشور شود.


سالهايي كه شموشك در ليگ برتر حضور داشت و يا همين نساجي در جام حذفي با استقلال و تيم هاي بزرگ ديگر روبرو مي شد را به ياد بياوريد، بزرگترين سرمايه ها در فوتبال مازندران است، باور نداريد فيلم هاي آن سالها را تماشا كنيد وببينيد كه تماشاگران مازندراني چگونه با شوق و شور وصف ناپذيري به ورزشگاه ها مي آمدند تا بازيكنان تيمهاي استان خود را تشويق كنند.


شموشك و نساجي با يك نگاه وي‍ژه و با برنامه ريزي اصولي احيا مي شوند و مطمئنا هزينه خريد سهميه با پول بيت المال جز دور ريختن پول نيست، بهتر نيست ما از داشته هاي خود دفاع و حمايت كنيم و بعد به سراغ واردات برويم؟! همین پول را صرف شموشک و نساجی کنیم و با عزمی ملی برای به دست آوردن سهمیه ای با نام و اعتبار این استان تلاش کنیم.


اميدواريم مديران ارشد استان با جلوگيري از اين موضوع شايبه هايي كه اين مسئله به همراه دارد را نيز پاك كنند، فوتبال مازندران نياز به واردات ندارد، نياز به سرمايه گذاري، مديريت صحيح و برنامه ريزي اصولي دارد، با حضور چهره تاثير گذاري همچون مهندس بهروان در هيئت رييسه فدراسيون فوتبال كشور بايد از اين فرصت به بهترين نحو ممكن استفاده كرد.

 باید مدیریت صحیح را با ابزار علمی و البته پشتوانه مالی وارد فوتبال مازندران کنیم، باور کنید بازیکنی مازنی که در تیمی جنوبی 150 میلیون تومان پول می گیرد حاضر است برای اعتبار و نام استان خویش درصدی از این رقم را نادیده بگیرد، پس می توان نشاط را به فوتبال استان آورد.


مي توان از چهره هاي شاخصي همچون مهندس سراجي در سازمان تربيت بدني كشور، مهندس حسيني و دكتر شيخ الاسلامي دو وزير مازني و ديگر توانمندیهاي مازندراني در جذب اسپانسر و احياي فوتبال مازندران استفاده كرد و البته همين پيگيري ها نيز نيازمند يك عزم ملي است.


فوتبال مازندران بزرگ است و بايد بزرگ بماند و نبايد به خاطر علايق و سلايق شخصي تيمهاي ريشه دار را در حاشيه بنگريم و به دنبال مرغ همسايه باشيم.  


  • دوشنبه 1 شهريور 1389-0:0

    واقع جز فشار سیاسی چه می تواند باشد؟؟؟؟؟؟
    واردات تیم به مازندران افتضاح است

    • دوشنبه 1 شهريور 1389-0:0

      سلام
      حرکت قابل تقدیر شما برای دفاع از سرمایه های بومی جای سپاس دارد، وقتی نگارشی اینچنینی در مازندنومه، دریانیوز، شمال نیوز، شبکه نیوز و نوشهر نیوز کار می شود نشاندهنده دغدغه مشترک و حس همدلی بین شما مدیران پایگاههای استانی است که این باعث می شود مسئولین بیشتر حواس خودشان را جمع کنند و بدانند این پایگاه ها با کسی تعارف ندارند.

      • همكار رسانه ايپاسخ به این دیدگاه 0 0
        يکشنبه 31 مرداد 1389-0:0

        آقاي بهروان در مصاحبه خودش در نوشهر گفته بود: اگر پول داشته باشيم به شموشك و نساجي تزريق ميكنيم تا اينها خودشان به ليگ برتر بيايند چرا بايد برويم تيم بخريم؟
        وي ادامه داد: اگر روزي اين اتفاق بيفتد ديگر در ورزش فوتبال نخواهم ماند


        ©2013 APG.ir