تعداد بازدید: 3736

توصیه به دیگران 1

شنبه 20 شهريور 1389-0:21

چرا چنين شد؟!

...آقاي استاندار؛شرکت ما تمام توان خود را برای حل معضل زباله ساری و بهداشت مردم شهر درنظر گرفته بود،اما چرا و با چه قیمتی این امر مهم را رد می کنید و اعلام می نمایيد بروید در جای دیگر سرمایه گذاری کنید؟(نامه اي به استاندار مازندران)


مازندنومه:فضاي سرمايه گذاري در استان اصلا" مناسب نيست.ما درباره سرمايه گذاري در چند بخش مشکل داريم:نه بلديم سرمايه گذار خوب و خوب سرمايه گذار جذب کنيم،نه از سرمايه گذار حمايت مي کنيم تا پروژه اش را در کم ترين زمان به پايان برساند ومشمول مرور زمان نشود و بدتر از همه اين که بعد از چند وقت که بخش خصوصي آماده افتتاح پروژه اش مي شود،استان او را کنار مي زند و با ديگري قرارداد مي بندد!نمونه اش پالايشگاه نفت طبرستان است که به گفته آقايان بعد از 14 سال جانشين پالايشگاه نفت باباجان شده است!ما درباره قضيه پالايشگاه باباجان واتفاقات روي داده گزارشي بلندبالا آماده کرده ايم که به زودي در مازندنومه پخش مي کنيم.

 نامه زير را هم عادل روحي از ساري ارسال کرده که خطاب به استاندار مازندران است.فحواي نامه گله گذاري از مهندس طاهايي در مورد معضل زباله ساريست.ماجرا دور زدن شرکتي است که قرار بود به حل مشکل زباله ساري کمک کند اما...مطلب را بخوانيد.

------------------------

 جناب اقای طاهایی، استاندار محترم مازندران

با توجه به تاکید جنابعالی به فضای نقادی درجهت هم افزایی و نگاه مثبت به این امر مهم شایسته است با سعه صدر به نقد و گله و.. ذیل پاسخ مناسب داده شود.

1-به استحضار می رساند با توجه به دستور جنابعالی مبنی بر تشکیل جلسه موضوع پروژه تولید سوخت ( بنزین - گازوییل و .... ) از زباله موضوع نامه دانشکده محیط زیست تهران درمورخه 5 خردادماه سال 1389 با همکاری شرکت فن آوری نگین انرژی طبرستان با ظرفیت سرمایه گذاری 61 میلیارد تومان درساری و تشکیل جلسه در دفتر معاون محترم عمرانی استاندار جناب اقای مهندس هاشمی و دعوت از ده ها مدیران محترم کل و فرماندار محترم و سایر ارگان ها در مورخه دوم مردادماه 1389 ( نامه شماره 38509-4-86 مورخه 21-4-1389و متعاقب تنظیم صورت جلسه در مورخه دوم مردادماه و ارسال آن به مدیران محترم شرکت در جلسه طی نامه شماره 45239-42-86 مورخه 9-5-1389و اقدام شرکت فن آوری نگین انرژی طبرستان در دریافت جواز از صنایع و معادن استان _( شماره جواز 17225-706-مورخه 23-5-1389)مطابق صورتجلسه و درخواست زمین از شرکت شهرکهای صنعتی ساری ( مورخه 23 مرداد ماه سال 1389و موافقت شرکت شهرک های صنعتی و دریافت جواز جهت واردکردن وسایل شرکت به نظرمی رسید که معضل زباله شهرساری درحال پایان دادن بود، اما مصاحبه جنابعالی در گفتگوی ویژه خبری شبکه طبرستان مردادماه و رادیویی شهریورماه و مصاحبه خبری موجود در سایت ها و روزنامه های محلی تناقضاتی در دستور و گفتار به میان اورده است!

 جنابعالی نامه ای به معاون اول محترم ریاست جمهوری می نویسید و در آن درخواست تامین اعتبارمورد نیاز جهت ساخت کارخانه را مطرح می نمایيد و پیشنهاد این امر ( تولید برق از زباله را مطرح می کنید) اما دستور جنابعالی چیز دیگری است! به راستی آيا این امر دوگانگی موجود در گفتار و عمل شما نیست و آیا عمل جنابعالی موجب فرار سرمایه گذار نمی گردد؟

 شرکت توان خودرا برای حل معضل زباله ساری و بهداشت مردم شهر درنظر گرفته بود،اما چرا و با چه قیمتی این امر مهم را رد می کنید و اعلام می نمایيد بروید در جای دیگر سرمایه گذاری کنید؟

 اگر موضوع در شهرهای دیگر استان بود چرا همان اول در دستور خود نام فرماندار و شهردار شهر ساری رابه میان آوردید که از این امر متبادرمی گردد موضوع و تشکیل جلسه مربوط به شهر ساری است و چنانچه قصد انجام چنین امری را داشته اید چرا با ارسال نامه مراتب را به شرکت اعلام نکردید تا شرکت وضعیت خودرا بداند؟

 متعاقب حضور جنابعالی درمصلی شهرساری و صحبت این جانب با شما نتیجه ای حاصل نشده است ( خاطرنشان می گردد شرکت حق برخورد با آن کارمند که رفتار ناپسند را از خود در موقع صحبت بروز داد حق قانونی خود می داند)

 تماس تلفنی نماینده محترم مجلس جناب آقای شجاعی در روز شنبه ششم شهریورماه ساعت 22هم به موضوع خودتان تاکید داشتید( تولید برق از زباله ) وشرکت نامه ای به جنابعالی نوشته و درتاریخ هفتم شهریور طی شماره58631/11 ثبت دبیرخانه استانداری شده است. لذاشایسته بود با توجه به دستورجنابعالی و تنظیم صورتجلسه برای موضوع زباله در شهرساری وضعیت شرکت را نسبت به موضوع سرمایه گذاری مشخص می کردید. ( تولید شرکت از زباله محصول بنزین - گازوئیل - زغال کک - قطران- مازوت از 500 تن زباله ساری است و با سرمایه گذاری 61میلیارد تومان می باشد)

 به راستی اگر وسایل و ماشین الات خارجی شرکت به قیمت 35هزار یورو از خارج وارد می شد و شرکت با این عمل مواجه می شد چه کسی پاسخگو بود؟

 شرکت به پشتوانه دستور جنابعالی نسبت به انجام امر همت گماشته است و ایا شایسته بود که اینطور برخورد شود و آن وقت آیا ارزش سرمایه گذار حفظ خواهد شد یا خیر؟

 این شرکت امادگی دوباره خود را براي تشکیل جلسه باحضرتعالی در موضوع زباله با رعایت ادب واحترام خاص به معاون محترم عمرانی جناب اقای هاشمی و مدیران محترم حاضر درجلسه و فرماندار محترم ساری را با ارسال نامه در تاریخ سیزدهم شهریور ماه طی شماره 60281/1اعلام کرده بود که تاکنون پاسخی داده نشده است . لذا این شرکت با احترام خاص به جنابعالی و مردم عزیز دفتر خود را در ساری تعطیل و ضمن احترام به کارکنان سازمان محترم صنایع و معادن استان جواز تاسیس را به سازمان تحویل و انصراف خود را از خرید زمین در شرکت محترم شهرکهای صنعتی مازندران اعلام و با تفکر، سرمایه گذاری خودرا در استان دیگر اعلام می نماید تا شاید ارزش شرکت حفظ گردد.

 2- خاطر جنابعالی عرض نمایم در تاریخ دوم اذرماه88 درخیابان پاستور قبل از خواندن نماز میت مرحوم کردان ( برحسب قضا درکناریکدیگر این فریضه را به پیشنمازی ایت ا.. مهدوی کنی انجام دادیم ) توضیحاتی درمورد برنامه توسعه شهرستان ساری به جنابعالی دادم و تاکید داشتید با هماهنگی دفتراین جانب وقتی درنظرگرفته شود.

 بنده ضمن مراجعه به دفتر( اقای محمدی و نوشتن نام اینجانب در دفتر) و اعلام موضوع دوباره به جنابعالی در مراسم هفتم مرحوم کردان در مسجدارگ تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است ( 9 ماه گذشته ) اما درتاریخ دوم اذرماه به شماره 46664 نامه ای از مدیرکل محترم دفترعمران و توسعه شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به مدیرکل محترم دفتر فنی استانداری ارسال شده است که در آن اعلام شده است: "ضمن بررسی موضوع اقدامات لازم درخصوص انعکاس نتایج بدست امده به نحو مقتضی به نامبرده و این دفتر به عمل اید"،اینکه چرا به نامه جواب داده نمی شود و به توسعه و برنامه ریزی اهمیت داده نمی شود موضوعی است جدی؛ لذا شایسته است این نوع حرکتها رابررسی نمایيد و رسالت دستگاه این است که به مردم پاسخ مناسب داده شود.

 رجاء واثق دارم که با تعمق در برنامه و ارائه برنامه های دیگر شاهد شکوفایی مرکز استان باشیم و ساری رااز عقب ماندگی اساسی دور نماییم و روح تازه ای به کالبد ساری دمیده شود.

با تشکر:عادل روحی


  • يکشنبه 21 شهريور 1389-0:0

    اقای استاندار انشا.. جواب درخور و شایسته ارائه نمایید به نظرمیرسد ارائه برنامه نوین کارهرکس نیست ازوی دعوت شود تا با ارائه برنامه توسعه رابرای استان به ارمغان بیاورد. از اقای روحی هم کمال تشکر را دارم- رمضانی

    • يکشنبه 21 شهريور 1389-0:0

      سلام جناب اقاي روحي
      اين همه غصه خوردن براي شهر و استان براي چه كه گوش شنوايي نيست.جز رياست محترم جمهور كاري انجام دهد اميدوارم كه با پيگيري ذها شما اين كار در شهر ساري به اجرا درايد تا استاندار متوجه شود كه مردي با اراده و قوي ئر اين استان هست . اميد دارم كه موفق مي شويد

      • شنبه 20 شهريور 1389-0:0

        با سلام جناب آقاي مهندس روحي نامه گرانبهاي شما گره از كار ها باز مي كند اگر آقايان گوش شنوا داشته باشند و اميدوارم اين نامه به دست رياست محترم جمهوري برسد كه شخصي همچون جنابعالي در اداره امور استان با تجربيات فراوان بهتر از دوستاني كه شعار مي دهند مي توانيد حتي به عنوان استاندار انتخاب شويد اميدوارم اين مساله زباله هم زودتر حل بشود و مسئولين ارشد استان با اين نامه كارساز از خواب غفلت بيدار شوند چرا كه اگر انر‍ژي هسته اي حق مسلم ماست دفع زباله ها هم حق مسلم ماست . با تشكر دوستدار همه كساني كه مرد عمل هستند

        • شنبه 20 شهريور 1389-0:0

          اقای روحی از اینکه همیشه به فکر ساری بودید کمال تشکر را دارم اماقدر زر را زرگر میداند و بس ببین پشت قضیه چه چیزی فراهم است .
          احمدی از ساری

          • شنبه 20 شهريور 1389-0:0

            با عرض ارادت به جنابي آقاي روحي ، به قول پرفسور حسابي بايد بود مقاومت كرد ، آگر آنها نمي خواهند ساري آباد شود به زور هم شده بايد اين كار را انجام داد هم براي شهر ساري و هم براي مازندران عزيز

            • شنبه 20 شهريور 1389-0:0

              adel jan bakeshenee te mageh lochi ke she tarhe beyardee mazeron ,baver esfahon ya tabrez ya yazd ya kermon baveen cheti tere dasteh ro dareneh ina ta mazeroneh benameh tehraneha saned nazenen rahet navoneh ameh bad bakti hameneh ke ameh angor mamej navoneh!


              ©2013 APG.ir