تعداد بازدید: 3092

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 24 شهريور 1389-22:47

در حال رکود

در نشست خانه صنعت و معدن مازندران با متولیان صنعتی و بانکی استان مطرح شد:بخش تولیـدی و صنعتـی روزهـای سختـی را می گذرانند-بانکداری در حال رکود است-واردات بی رویه، صنعت را به سمت ورشکستگی سوق داده است.


بنا بر خبر رسيده به مازندنومه،در نشست اعضاي هیئت مدیره خانه صنعت و معدن با رئیس سازمان صنایع و معادن و مدیرعامل بانک صادرات مازندران، مرتضی هاشم پور -رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران- اظهار داشت: به طور مستمر و جدی پیگیر مشکلات صنعتگران و معدنکاران هستیم و عملاً هم شاهد حل یکسری از آنها می باشیم اما حل بعضی از مشکلات و معضلات نیازمند گذشت زمان است.

داورپناه -مدیر شعب بانک صادرات مازندران-هم در اين نشست گفت: بانکداری یک صنعت محسوب می شود که در حال رکود به سر می برد.

 دبیر کمیته هماهنگی بانک های استان مازندران گفت: در بانک های استان 57 هزار میلیارد تومان سپرده گذاری داشتیم که 85هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا شد،يعني در مقابل رشد 5 درصدی سپرده گذاری، تسهیلات دهی، 13 درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: بانکها قادر نیستند همه مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی را حل کنند بلکه آن هاباید راه های دیگر تامین سرمایه را پی گیری کنند.

 شاهپور نیازی-نایب رئیس خانه صنعت و معدن- گفت: بخش تولیدی و صنعتی کشور روزهای سختی را می گذراند و مهمترین مشکل، کسادی و رکودی است که حکمفرماست که این امر مانع پرداخت اقساط بانکی از سوی تولیدکنندگان شده است.

 وی تصریح کرد: نرخ سودبانکی با رکود به وجود آمده سنخیتی ندارد.

نایب رئیس خانه صنعت و معدن تصريح کرد: با توجه به گزارش بانک مرکزی که نرخ تورم را 8 درصد اعلام نموده، نرخ سود بانکی هم بدنبال آن بايد کمتر می شد اما عملاً 21 درصد است.

 نيازي افزود: واردات بی رویه، صنعت را به سمت ورشکستگی سوق داده است.

 وی اذعان کرد: مشکلات پیش رو بیشتر مربوط به سطح کلان کشور می باشد و حل آنها همت مقامات کشوری و نمایندگان مجلس را طلب می کند.


  • پنجشنبه 25 شهريور 1389-0:0

    اینتی که بشنوسمه خارج دله به صنعت گرا وکار افرینان بزور(امه واری)وام با بهره 1تا2 %دنه که ایجاد کار بوه (امه واری)!


    ©2013 APG.ir