تعداد بازدید: 3174

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 15 مهر 1389-14:28

مردم باید در جریان باشند

طاهايي:در مدت 10 ماه مسئولیتم در استان ، 10 ثانیه هم از صاحب رسانه ای در دلم گله نکردم-ابراهيمي:از رسانه هاي منتقد هم صيانت مي کنيم- جوانفکر:دوستان رسانه ای ملاحظه ما را بکنند و زیرآب ما را نزنند-کريمي:100 تا 200 تا کامنت علیه ما می گذارند.(گزارش مازندنومه از دومین همایش هنرمندانه+حاشيه ها)


مازندنومه:دومین همایش هنرمندانه صبح روز پنج شنبه 15 مهرماه 89 در سالن اجتماعات معاونت برنامه ریزی استانداری مازندران برگزار شد.نخستين همایش ارتباط هنرمندانه اردي بهشت ماه امسال در بابلسر برگزار شده بود.گزارش خبرنگار ما را از همايش دوم بخوانيد.

*حتي 10 ثانيه!

استاندار مازندران در اين همايش گفت: صمیمانه از نقش رسانه ها در مازندران تشکر می کنم و در مدت 10 ماه مسئولیتم در استان ، 10 ثانیه هم از صاحب رسانه ای در دلم گله نکردم ، اگر هم مطلبی گفتند که جامع نبود ، به خودم برگشت دادم که شاید بین ما فاصله ای است که نمی توانیم این تعامل را برقرار کنیم.

طاهایی یادآور شد: باید به اهل قلم کمک کنیم تا فرهنگ قلم زنی در مازندران توسعه پیدا کند.

وی اظهار داشت : در همین راستا ، راهکارهای حمایتی هم از اصحاب رسانه مازندران باید انجام شود که در این زمینه حلقه های مفقوده ای وجود دارد.

طاهایی خاطرنشان کرد: باید کمک کنیم تا فضای استان به سمت همدلی و کرامت هدایت شود و بر مهرآفرینی و توسعه محبت اهتمام کنیم.

استاندار مازندران افزود: تا زمانی که از بلندگوی مردم استفاده می کنیم و مدح ما را می گویند از مردم خرسند هستیم ، این لغزش های اداری ما است که بنده و مسئولان به آن مبتلا هستیم.

وی یادآور شد: در ورودم به استان نکته ای گفتم که طاهایی کوشش کن غباري بر سر راه نورافشانی به رهبر نباشد و امروز می گویم با رفتارمان زییایی های رهبری را متجلی کنیم.

*رسانه ها باید صیانت شوند

 معاون سیاسی وامنيتي استانداری مازندران در این نشست گفت: برخی ها دامن می زنند که رابطه دولت با رسانه ها خوب نیست،اما با مصداق می توانیم ثابت کنیم که نحوه تعامل و توجه ما به رسانه ها به چه شکلی است.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه رسانه ها باید صیانت شوند، یادآور شد: حتی رسانه های منتقد که ما را برنمی تابند و بعضی انتقادها و خرده گیری های آنها موجب رنجش ما می شود،هم باید صیانت شوند و این جزئی از استراتژی ما است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه تقویت رسانه ها می تواند در روند توسعه استان تاثیرگذار باشد،تصریح کرد: حمایت از رسانه ها از سیاست های شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران است.

 وی با بیان اینکه فضای دوستانه رسانه ای در استان مهیا است یادآور شد: تشکیل شورای رسانه های دیجیتال در استان جهت ایجاد تشکل نظام مند انجام شد.

ابراهیمی با برجسته دانستن نقش روابط عمومی ها گفت: مدیران با انتصاب مدیران روابط عمومی خوش فکر و اهل رسانه ، تعامل و صمیمیت با رسانه ها را بیشتر کنند.

معاون سیاسی استانداری مازندران افزود: از رسانه ها و مدیران توقع داریم که خود را برای گام بزرگ و خیزش فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی و بین المللی در دنیا آماده کنند.

وی با اشاره به اینکه در داخل کشور سه جریان وجود دارد که دو جریان مانند تمدن غربی فکر می کنند،گفت: جریان سکولارهای مسلمان جریان خطرناکی در کشور است و عقبه آن در انتخابات اخیر با برخی شعارها و دیدگاه های این جریان دیده شد.

 ابراهیمی افزود: این گروه با اسلام مشکلی ندارند ، برخی ریش می گذارند و انگشتر و تسبیح به دست دارند اما معتقدند که اسلام و انقلاب نتوانست در سه دهه اخیر به رهیافت ها دسترسی پیدا کند و باید به نظام سرمایه داری برگردیم که دکترین و سیاست احمدی نژاد تحت هیچ شرایطی در این راستا نیست.

وی جریان دوم را مدرنیته اسلامی تلقی کرد که افکار آنها با اندکی تخفیف از سکولارهای مسلمان است و فکر می کنند ناکارآمد بودیم و نتوانسته ایم ترازی از جمهوری اسلامی در منطقه و دنیا ارائه کنیم تا به توسعه مطلوب برسیم.

 ابراهیمی یادآور شد: این گروه به دنبال ایجاد مالزی دوم و ژاپن اسلامی است و به جد روی این الگو کار می کنند.

معاون سیاسی استانداری مازندران جریان سوم را جریان تمدن عظیم اسلامی دانست که امام راحل و رهبر انقلاب به دنبال آن بودند.

* به مترو کلي پول داده ايم

جوانفکر-مشاور مطبوعاتي رييس جمهوري-با اشاره به اینکه برخی دوستان رسانه ای دولت را متهم به قانون گریزی می کنند، یادآور شد: در اجرای اصل 44 قانون اساسی ، بالاترین راندمان خصوصی سازی در دولت فعلی انجام شده است.

وي اظهار داشت :دولت زیر بار قانون هدفمندی یارانه ها-با تمام اشکالاتی که در آن وجود دارد-رفته است.

مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور با مهم دانستن اصل صداقت خاطرنشان کرد: نباید به روی ضعف ها سرپوش بگذاریم و مردم باید در جریان باشند.

وی با بیان اینکه مردم ما را امین خود می دانند،گفت: باید اطلاعات درست و صادقانه در اختیار مردم قرار گیرد.

جوانفکر اظهار داشت : احمدی نژاد از طریق سفر به نیویورک ، استفاده از تریبون سازمان ملل و گفت و گو با رسانه ها، خود را به جامعه آمریکایی نزدیک و حرف جمهوری اسلامی را منتقل کرد.

وی در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به اینکه فضای ورزشی 12 هزار متر مربع بود افزود: در چند سال اخیر این فضا به 14 میلیون متر مربع رسیده است.

جوانفکر با بیان اینکه از دیگر اتهامات دولت این است که به مترو توجه نکرده یادآور شد: تا سال 84 مبلغ 200 میلیارد تومان به مترو کمک شده بود و در این دولت هم مبلغ 800 میلیارد تومان به مترو کمک شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر مبلغ پنج هزار 700 میلیارد تومان به مترو کمک شده گفت: مبلغ چهار هزار میلیارد تومان هزینه شده اما بقیه اعتبار مشخص نیست که صرف چه شده که سر و صدا ایجاد شده است.

*فضای رسانه ای استان همراه نیست

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار داشت : شرایط کنونی کشور با حضور رسانه ها در تاریخ ممتاز است.

علی کریمی فیروزجایی افزود: در شرایطی که غول های رسانه ای استکبار ، افکار عمومی را بمباران می کنند ، امید همه مستضعفان دنیا به جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر جهشی در روند توسعه استان به وجود آمده یادآور شد: اما متاسفانه فضای رسانه ای استان ، فضای همراهی نیست.

کریمی اظهار داشت : امروز برخی رسانه ها در استان توسط کسانی مدیریت می شوند که همه استان را برای خود و خانواده شان سند زده اند.

نماینده مردم بابل افزود: بروید چند سایت که مصاحبه ها و اخبار ما را کار می کنند،ببینید که بین 100 تا 200 تا کامنت علیه ما می گذارند و این جریانی است که در استان توسط برخی رسانه ها مدیریت می شود.

 وی گفت: شاید احداث کارخانه خودروسازی در بابل در روند اقتصادی استان نقش موثری نداشته باشد اما باعث شکسته شدن حصر صنعت در استان شد.

کریمی با اشاره به اینکه امروز دنیا تشنه پیام جمهوری اسلامی است خاطرنشان کرد: نتوانسته ایم به درستی این پیام را به دنیا و به افکار عمومی جامعه منتقل کنیم.

کریمی با اشاره به اندازه تاریخ،در مازندران فعالیت انجام شده و وظیفه رسانه ها است که آن را منتشر کنند گفت: الان باید شش موتوره برویم و از راه های میانبر حرکت کنیم تا به جایگاه شایسته خود در چرخه توسعه استان برسیم. 

حاشيه ها:

-هادي ابراهيمي وقتي در سخنان خود به اين جا رسيد که گروهي در کشور به دنبال ایجاد مالزی دوم هستند،به کنايه گفت:البته این صحبت من ربطی به سفر مدیران به مالزی ندارد.منظور معاون استاندار سفر دسته جمعي تعدادي از مديران استان به کشور مالزي بود که چندي پيش انجام شد.

-هنگام سخنراني ابراهيمي سکوت مطلق در سالن حکم فرما بود وهمه حاضران به صحبت هاي اميدوارکننده معاون استاندار گوش مي دادند.سخنراني هاي ابراهيمي اغلب،براي خبرنگاران جذابيت دارد و  او مي داند با رسانه ها چگونه ارتباط برقرار کند.

معاون سياسي وامنيتي استاندار از مسئول واحد موسيقي صدا وسيماي مازندران که سرودي را براي ورود مقام معظم رهبري به مازندران توليد کرده بود،با اهداي دو سکه قدرداني کرد.

-جوانفکر اگرچه در صحبت هاي خود بارها اذعان کرد که گزارش خدمات دولت را به یکباره نباید منتشر کرد،به يکباره به ارائه گزارش عملکرد دولت پرداخت، تا جایی که چندبار به وی اعلام شد که نزدیک اذان ظهر است و به صحبت هایش پایان دهد.

-مشاور رييس جمهوري در سخنان خود بیان اینکه وظایفی بر عهده گرفته ایم که به مردم باید بگوییم چه کرده ایم، اظهار داشت : دوستان رسانه ای ملاحظه ما را بکنند و زیرآب ما را نزنند!

-جوانفکر در جايي گفت:اين دولت کارهاي زيادي انجام داده که اسنادش هم موجود است.اين جمله باعث نشاط و لبخند حاضران شد،چرا که آن ها را به ياد مناظره معروف احمدي نژاد و موسوي و جمله"سندش هم موجود است"انداخت!

-مشاور رييس جمهوري با یک ساعت و نیم تاخیر در این همایش حاضر شد.

-کريمي در بخشي از صحبت هاي خود گفت: تراز روابط عمومی ها باید در حد معاون دستگاه افزایش یابد.

-سخنان هادي ابراهيمي و کريمي 180 درجه با هم در تضاد بود.در حالي که ابراهيمي عملکرد و فضاي رسانه اي استان را تاييد کرد،در عوض کريمي عليه برخي رسانه ها موضع گيري کرد.

-بعد از خاتمه همايش چند نفر از خبرنگاران که زير باران منتظر تاکسي بودند،با خودروي وفايي نژاد-مدير کل بازرگاني استان-به ميدان امام ساري انتقال يافتند.


  • يکشنبه 18 مهر 1389-0:0

    مگه غیر از همون سایت مورد نظر ، سایت دیگه ای هم از کریمی مصاحبه منتشر می کنه؟ یعنی همون سایت که باهاش دوسته علیهش کامنت می ذاره؟

    • شنبه 17 مهر 1389-0:0

      آقاي كريمي اميد هيچ مستضعفي به تو نيست عزيز من يه نگاه به دور و برت بنداز

      • خبرنگار شرق استانپاسخ به این دیدگاه 0 0
        پنجشنبه 15 مهر 1389-0:0

        از استاندار وآقاي ابراهيمي به خاطر دفاع هميشگي شان از رسانه ها و سخنان اميدبخش شان تشکر مي کنم.

        • پنجشنبه 15 مهر 1389-0:0

          هدف از این همه همایش و سخنرانی چیست؟نتیجه به درد چه کسی می خورد؟امیدوارم این یکی به درد جایی خورده باشد.

          • پنجشنبه 15 مهر 1389-0:0

            روابط عمومی ها=کارچاق کن مدیران برای تعریف وتمجیددر روزنامه هاو...


            ©2013 APG.ir