تعداد بازدید: 4570

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 20 مهر 1389-1:8

ناصحي:رازی، بوعلی و امام ارتقا مي يابند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات  بهداشتی درمانی مازندران گفت:عملیات ساماندهی و ارتقا  ي اورژانس های هفت بیمارستان استان مازندران با اعتبار یک میلیارد تومان تا پایان امسال اجرایی می شود-مازندران بالاترین میزان شیوع سرطان های گوارشی را در کشور داراست-منابع علمی تایید شده ای درباره حجامت وجود ندارد.


دکتر محمد مهدی ناصحی -رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات  بهداشتی درمانی مازندران- در مصاحبه مطبوعاتی خود با خبرنگاران استان اظهارد اشت:3 بیمارستان رازی قائم شهر ، بوعلی و امام خمینی ساری در آینده ای نزدیک ارتقاخواهند یافت و این رخداد در 4 بیمارستان دیگر تا پایان امسال عملی خواهد شد.

به گفته دکتر ناصحی این اقدامات برای ایجاد رضایت مندی بیشتر مردم و بیمارانی است که درباره کمبود نیرو های متخصص از جمله پزشکان و پرستاران مجرب در اورژانس ها خواستار ساماندهی این مراکز شده بودند.

وی که در آستانه آغاز همایش کشوری ایمنی مواد غذایی و آشامیدنی سخن می گفت در ادامه صحبت های خود درباره بالا بودن تعداد موارد ابتلا به سرطان در استان مازندران گفت: استان ما بالاترین میزان شیوع سرطان های گوارشی را در کشور داراست که عواملی چون استفاده زیاد از سموم کشاورزی ، بهره گیری از مواد نگهدارنده در تولید و توزیع مواد غذایی از جمله دلایل احتمالی این قضيه است.

دکتر ناصحی ادامه داد: در جریان همایش کشوری ایمنی مواد غذایی و آشامیدنی  از کارخانه هایی که در رعایت  بحث ایمنی مواد غذایی عملکرد خوبی داشتند قدرداني مي شود.

وي تعداد کل کارخانه های تولید کننده  مواد آشامیدنی و غذایی  استان را که تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کنند، 360 مورد اعلام کرد.

به گفته وی بر اساس تحقیقاتی که این دانشگاه با همکاری وزارت بهداشت و مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تهران در استان های گلستان و مازندران انجام داده است ، مصرف نوشیدنی ها و غذای داغ شایع ترین علت شیوع سرطان مری بوده است.

وی با اعلام اینکه دانشگاه با صرف چند صد میلیون تومان اقدام به خرید دستگاه جذب اتمیp.p.p. کرده است گفت: با کمک این دستگاه که در حاشیه برگزاری همایش ایمنی مواد غذایی و آشامیدنی  مورد بهره برداری  قرار خواهد گرفت ، دانشگاه قادر خواهد بود تا باقی مانده سموم را در فراورده های کشاورزی و مواد غذایی تولید شده اندازه گیری کند.

به گفته دکتر ناصحی این دستگاه از قابلیت و دقت بسیار بالایی در اندازه گیری میزان سموم و عناصر سنگین در فراورده های کشاورزی برخوردار است و هم اکنون در اختیار آزمایشگاه کنترل کیفی معاونت غذا و دارو قرار دارد.

وی در پاسخ به سوالی در باره اینکه دانشگاه علوم پزشگی مازندران بحث  انجام حجامت  را در میان جامعه تایید می کند، گفت: منابع علمی دقیق و تایید شده ای در این باره وجود ندارد و مستندات علمی که با کمک آن بتوان نظر داد تا کنون یافت نشده است.

دکتر ناصحی ادامه داد: متاسفانه افرادی غیر کارشناسانه در حوزه سلامت اظهار نظر  می کنند که در پاره ای اوقات این کار آنها در حد اخاذی بوده و تهدیدی برای سلامت عمومی جامعه محسوب می شود که برخورد با آنها بر عهده پلیس است.

وی با اعلام دو شماره تلفن 1800 و 09646 برای ارایه شکایت  مردم به دانشگاه افزود: شماره 1800 برای دریافت کلیه شکایت هاست اما مردم در صورت نیاز به مشاوره های غذایی یا شکایت در باره مواد غذایی تولیدی صنایع غذایی استان  می توانند با شماره 09646 تماس بگیرند .

وی در باره راه اندازی نخستین پایگاه امداد هوایی آمل گفت: این مرکز به دلیل وضعیت خاص جغرافیایی آمل در این شهرستان مسقر و هزینه کامل این مرکز از سوی دانشگاه پرداخت شده است و انجام هرگونه عملیات پروازی در این مرکز با دستور دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواهد بود.

دکتر ناصحی زمان افتتاح این مرکز را یکی از روزهای 28 یا 29 مهر ماه اعلام کرد و گفت: چون مازندران قطب امداد شمال کشور است ، در صورتی که یکی از استان های شمالی همسایه نیاز به امداد هوایی داشته باشند ما به آنها نیز خدمات ارایه خواهیم کرد.

گفتني است  بیش از 600 مقاله از 82  دانشگاه و مرکز آموزشی  به دبیرخانه همایش کشوری ایمنی مواد غذایی و آشامیدنی رسیده که  از این تعداد 298 مقاله پذیرفته شده است.


  • سه شنبه 20 مهر 1389-0:0

    برخورد مسئولانه این مسئول دولتی باعث دلگرمی است . وجود تفاوت ها بین مدیران کشور، بسته به میزان باورمندی آنان به دانش و ارزش های اخلاقی است .


    ©2013 APG.ir