تعداد بازدید: 2917

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 22 مهر 1389-8:7

استاندار دونده

...استاندار در پیگیری امور استان دونده ورزیده ای است، زندگی و  منش ساده ای دارد،متکی به سخن نیست ، بلکه متکی به عمل است و اینکه درعزل و نصب مديران به سرعت عمل مي کند،به اين دليل است که به فکر دونده اي همپای خودش است.(يادداشتي از سيد حسين سيدي رکني،روزنامه نگار-بابل)


سايت مشرق نيوز با درج اخباري نادرست از مديريت ارشد استان،با سیاه نمائی به القای یاس و نامیدی و چشم بستن بر تلاش های خالصانه برخي مسولان استان پرداخته است.

کارکرد اول رسانه ترویج امید، نشاط ، پشتکار ، عدالت وپیشرفت است،اما مطلب مورد بحث از گونه اي ديگر و با نيتي تخريب گرايانه است. 

اين سايت درجه چندم که سابقه زيادي نيز در عرصه رسانه هاي مجازي ندارد،مطالبی از این دست را با اهداف پشت پرده پخش مي کند که به یقین در سالم و درست بودن آن باید شک کرد .

سایتی که ادعا مي کند نگاهي اصولگرايانه دارد اما با نشر مطالبی پوچ و غیر واقعی براي چهره های خدوم اصولگرا حاشیه سازی می کند .

فرض اینکه خبرنگار رسانه مجازی بدون نگاه سیاسی با نگارش مطالب فوق در جهت رسالت اطلاع رسانی  عمل کرده باشد، در تحلیل نگارش آن باید به این نکته توجه کنيم که نشرهرگونه مطالب بی اساس و فاقد استناد در جامعه کنونی چندان جایگاهی ندارد .

 در کتاب "اصول روزنامه نگاری در جراید" به قلم نگارنده، در بخش مفاهیم اساسی درخبر نویسی ، به سه نکته اصلی تحت عناوین درستی خبر ،  روشنی خبر و جامعیت خبر اشاراتي داشته ام.

رسانه مجازی از لحاظ مفهوم ابزاری جزء وسایل ارتباط جمعی قلمداد می شوند.براین اساس روش انتشار پیام ، وسعت حوزه انتشار ، دوام تاثیر پیام ، نحوه بیان پیام و تاثیرات اجتماعی از مقوله های کاربردی رسانه مجازی است و طبق تبصره ۳ ماده ۱ قانون مطبوعات ، کلیه نشریات الکترونیکی مشمول مواد این قانون می باشند .

در نقد خبر ریخت وپاش استاندار شمالی به این سخن اکتفا می کنم که مطالب فوق کذب محض است و اطلاعات جمع آوری شده واقعیت ندارد، در صورتی که نگاه طاهایی و ابراهيمي در استان رسانه ای است .

استاندار در پیگیری امور استان دونده ورزیده ای است، زندگی و  منش ساده ای دارد،متکی به سخن نیست ، بلکه متکی به عمل است و اینکه درعزل و نصب مديران به سرعت عمل مي کند،به اين دليل است که به فکر دونده اي همپای خودش است.

کلام آخر اینکه نقد عملکردی مسولان آن هم از دریچه رسانه ها در قالب اصول و منطق ، با حفظ ارزش ها سرمایه است . ما هم به جمع آوری این گونه سرمایه ها افتخار می کنیم.


  • شنبه 24 مهر 1389-0:0

    نه افراط كنيد نه تفريط. دفاع بايد منطقي باشد و نقد هم منطقي. نقاط ضعف در مديرت عالي استان آنقدر زياد است كه مدافع هر جور هم تكل برود گل به خودي خواهد زد. مجيز گويي امروز به قصد پيدا كردن موقعيت در فردا انجام مي شود و به نام خبرنگار حيف است بازاري عمل شود و به قول خانم فلاحتي مي شود خبرنگار بازاري. وظيفه ما دفاع از حق است و راست كردن گژي ها و انحرافات نه بازاري عمل كردن. هر دوندگي آثاري دارد كه خودش را نشان خواهد داد و مردم به خوبي مي فهمند كه كدام تيم استانداري از سابق تا كنون بهتر دويده و با فكر تر دويده است و كار موثرتري انجام داده است. با حلوا حلوا دهن استان شيرين نمي شود و مردم ما ديگر اجازه نمي دهند سرشان شيره ماليده شود. هزارفاميل بازي هم در ذهن مردم باقي مي ماند تا به موقع انتقام اين رفتارها گرفته شود. دنباله هاي آقاي ... كه به استان ديگر رفته بايد از اين استان جمع مي شدند كه هنوز به دليل نفوذ باقي هستند و وجودشان براي بسياري آزار دهنده هست.

    • دونده ورزیدهپاسخ به این دیدگاه 0 0
      پنجشنبه 22 مهر 1389-0:0

      آقای رکنی عزیز خبرنگار.......نمی کند،شما باید با آمار و ارقام از عملکرد استاندار دفاع کنی نه با مقاله ، آنوقت شما خبر نمی نگارید بلکه دارید خدای نکرده در تمجید افراط می نمایید.


      ©2013 APG.ir