تعداد بازدید: 3935

توصیه به دیگران 4

پنجشنبه 22 مهر 1389-8:17

پاپ را به ايران دعوت کنيم

...چندي پيش به آقاي ناصري-سفير ايران در واتيکان- پيشنهاد دادم موافقت مقامات کشور را براي سفر پاپ به ايران جلب کند و او نيز اعلام کرد موضوع را پي گيري خواهد کرد.(يادداشتي از دکتر سيف الرضا شهابي-بابل)


 چندي قبل در ديدار با حجت الاسلام شيخ علي اكبر ناصري- سفير محترم جمهوري اسلامي ايران در واتيكان -در خلال صحبت هاي مختلف پيشنهادكردم که اگر ايشان موفق شوند موافقت مسئولان ارشد جمهوري اسلامي ايران براي سفر پاپ بنديكت شانزدهم -رهبر كاتوليك هاي جهان- به ايران راكسب كند،موفقيت برزگي براي نزديكي  بيشتر ايران و واتيكان از يك سو وارتباط نزديك تر بين اديان آسماني انجام داده است، آن هم در مقطعي كه سياستمداران جنگ طلب برخي از كشورهاي بزرگ از جمله ايالات متحده در تدارك راه اندازي جنگ اديان هستند.

آقاي ناصري در پاسخ به پيشنهاد اين جانب گفتند اين موضوع را با مقامات دستگاه ديپلماسي و سياسي كشور مطرح مي كنند و در صورت موافقت قابل پي گيري است.

در ديدار بعدي از پي گيري ايشان سئوال كردم وگفتند:خوشبختانه مخالفتي ابراز نشده و اگرشرايط فراهم شود زمينه براي چنين دعوتي دور از انتظار نمي تواند باشد.

 اخيرا در اخبارشنيده شد حجت الاسلام تاج الديني-معاون رئيس جمهوري- به رم سفر كرده و در ملاقاتي با پاپ نامه تشكر احمدي نژاد از رهبر كاتوليك هاي جهان در مخالفت با اهانت وآتش سوزي قران به ايشان تقديم داشت .

 البته دقيقا اطلاع ندارم آيا در اين ملاقات از پاپ براي سفر به ايران دعوت به عمل آمده يا نه؟ليكن آن چه كه حائز اهميت است اين كه در دنياي امروز هر قدر ارتباط بين صلح طلبان و رهبران مذهبي جهان نزديك تر شود مي توانداز وقوع يك فاجعه انساني نظير آن چه كه درجنگ هاي اول و دوم جهاني رخ داده جلوگيري كند.

 اگر چه رهبران مذهبي مسيحي نظير پاپ به ظاهر در مسائل سياسي دولت ها و كشورها دخالت نمي كنند، پيرواني در سراسر جهان دارند كه خود به خود به آن ها شخصيتي جهاني و تاثير گذار بر تحولات بين المللي مي دهد و به اين خاطر است كه بسياري از رهيران سياسي و دولتمردان به ملاقات و ديدار پاپ مي روند و براي ايشان احترام قائلند .

    تعدادي از جنگ طلبان در گوشه و كنار جهان وجود دارند كه علاقه مندند جنگي گسترده در پهنه گيتي در قالب "جنگ اديان"راه بيندازند و اگر اين تندروها به هدف شوم شان دست پيداكنند قطع به يقين فاجعه اي بزرگتر از جنگ هاي قرن بيستم در هزاره سوم ميلادي ودر قرن بيست ويكم روي خواهدداد و امكان دارد ديوانه هائي كه بر بخشي از جهان حكومت مي كنند جنگ اديان را به جنگ اتمي تبديل كنند.

 از اين نظر بر انديشمندان و صلح طلبان و سياستمداران و دولتمردان عاقل دنيا فرض است تا ارتباط بين ملت ها و رهبران ديني و مذهبي را گسترده تر نمايند تا از اين فاجعه جلوگيري شود و دعوت از پاپ براي سفر به ايران در اين راستا قابل ارزيابي است و كمك فراوان خواهدكرد تا تندروهاي جنگ طلب در انزواي بيشتر قرار گيرند و صداي شيپور دلخراش جنگ آهسته تر شود يا خاموش شود.


  • دوشنبه 24 آبان 1389-0:0

    با سلام به تمام دوستان به نظرات و تفکرات شما احترام میگزارم و نظر خود را اعلام می کنم.
    خدمت دوستان عرض کنم روابط دیپلوماتیک فراتر از این حرفها و نظرات که گاه گاه سلیقه ای اعلام می شود، است اگر دولت محترم با این تفکرات سیاست خارجه خود را اجرا میکرد ما الان اینچنین در سطح بین الملل یک تنه توان مقابله با استکبار را نداشتیم و در مقابل فتنه ها زود از پا در می آمدیم
    ما کار به این نداریم که پاپ که هست و چه کرده یا سکوت کرده یا نکرده کلا همه کسانیکه معمولان ما با آنها رابطه ی بین المللی داریم محافظه کار هستند اگر اینطور است ما باید ارتباطمان را با همه قطع کنیم چون اکثرا به نحوی جیره خوارند
    به دوستان عرض کنم به شیشه عینک نگاه نکنند بلکه از عینک برای نظاره به دوردست استفاده کنند.
    دعوت پاپ یکی از ترفندهای مبارزه با استکبار است ما باید اعتماد همه را در این حجمه های تبلیغاتی نامردانه علیه ایران جلب کنیم
    این بهترین روش است.
    من معمولا تمام اخبارهای مربوط به واتیکان را دنبال می کنم حجت الاسلام ناصری سفیر ایران در واتیکان با روش خواص خودش دید پاپ را نسبت به ایران تغیر داده و با رایزنی های مختلف اسلام و مسیحیت را در کنار هم اعلام کرده.

    • يکشنبه 25 مهر 1389-0:0


      كجاي كاري اشخاصي نظيرآقاي...اسلام را نمي دانند چيست تا بدانند كه در اسلام اهانت تقبيح شده در مقابل اين ها صدرحمت به طالبان

      • شنبه 24 مهر 1389-0:0

        اولاحمله به افغانستان درزمان پاپ قبلی صورت گرفت ثانیا چرا آقای احمدی نژاد معاون خودش را نزداوفرستادواز مخالفت پاپ با قران سوزی تشکرکرد
        فکرمیکنم آقای شجاع حرف درستی زده

        • شنبه 24 مهر 1389-0:0

          فکر کنم در دین مبین اسلام اهانت به دیگران تقبیح شده نه تمجید.

          • غلامعلي رنجبر فرح آباديپاسخ به این دیدگاه 0 0
            شنبه 24 مهر 1389-0:0

            برادر ارجمند جناب آقاي شجاع

            من كه مي فهمم چه مي گويم ولي براي فهم شما مطالب را تفكيك مي كنم:
            1- القاء ترس از جنگ افروزي استكبار خواست استكبار است.
            2- آنها با اين القاء در ذهن مردم ابهت پيدا مي كنند و افرادي خواسته يا ناخواسته مامور تحقق اين امر هستند.
            3- توي بوق كردن خطر جنگ هسته اي و اتمي و حمله اتمي به ايران از سوي سران استكبار شروع شده و توسط نوچه هايش در داخل دامن زده مي شود تا مردم را بترسانند و مقاومت آنها را در هم بشكنند.
            4-تمام اين كار ها براي جهت دادن افكار عمومي به سمت مخالفت با مقاومت در برابر استكبار و القاء ضرورت تسليم در برابر خواسته هاي آنها صورت مي گيرد.
            5- استكبار بيش از آنكه از عوامل مستقيم خودش براي اين موضوع بهره برداري كند از نيروهاي بي جيره و مواجب بهره برداري مي كند.
            6- جداً بايد باور كنيم كه آمريكا (بخوان استكبار جهاني) هيچ غلطي نمي تواند بكند
            7- پاپ انسان صلح طلبي نيست و بخشي از مويدان استكبار محسوب مي شود.
            8-پاپ مويد و زمينه چين حمله بوش به عراق و افغانستان بود و با سكوت خود بر كشتار بيرحمانه آمريكا و استكبار جهاني صحه گذاشت بنابراين از شريك جرم استكبار چه دعوتي بايد انجام بشود؟
            9- اين مسير يك مسير انحرافي است كه توسط معتقدان به ملي گرايي انحرافي بدون لحاظ اولويت اسلام گرايي در داخل دامن زده مي شود.
            اميدوارم قابل فهم بوده باشد.

            • شنبه 24 مهر 1389-0:0

              پيشنهادخوبي دكترشهابي داداگراجراشودخيلي خوب خواهدبود

              • جمعه 23 مهر 1389-0:0

                واقعا آقای رنجبرفرح آبادی خودش فهمید چه گفت

                • غلامعلي رنجبر فرح آباديپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  پنجشنبه 22 مهر 1389-0:0

                  دقيقاً‌استكبار جهاني دوست دارد همين ترس در بين مردم القاء شود و ابهت آنها در استفاده احتمالي از جنگ افزارهاي فوق مدرن و اتمي و هسته اي مرتب تو بوق قرار گيرد. اين همان سودي است كه استكبار از بيان آن واهمه اي ندارد و دست بيان كنندگان آن را نيز مي بوسد. امام (ره)‌در مقابل اين تهديدات فرمودند كه امريكا (بخوان هر استكباري) هيچ غلطي نمي تواند بكند و خاطر جمع باشيد پاپ هم فرد صلح طلبي نيست و از اسلام كينه به دل دارد و دست بوش و امثال او را ايشان با سكوت تائيد آميز خويش باز گذاشته بود. پس لطفاً مسير انحرافي براي افكار عمومي باز نفرمائيد


                  ©2013 APG.ir