تعداد بازدید: 3210

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 28 مهر 1389-21:15

افتتاح ، شد ، نشد ، چی شد؟

...پسربچه های حاضر در سالن چه بادکنک ها که نترکاندند-ابراهيمي گفت:گمان می کنم این فوتبال تا دقیقه 90 ادامه دارد و سپس سخنراني اش را تمام کرد و در جای خود نشست-یک روحانی به خبرنگاران خانم مراجعه کرد و گفت : مربی استخر باید لباس شنا بپوشد و شما نمی توانید اینجا حضور داشته باشید.(متن و حاشيه خواندني افتتاح يک مراسم)


ماجرا از آنجایی شروع شد که وزیر آموزش و پرورش مدتي پيش پيشنهاد کرد تا شنا برای پایه سوم ابتدایی اجباری شود. به همین منظور قرار شد این طرح روز سه شنبه به طور همزمان در پنج استان از طریق ویدئو کنفرانس توسط وزیر و رئیس جمهور افتتاح شود.

به گزارش مازندنومه، آموزش و پرورش زمان افتتاح مراسم را ساعت 14 عنوان کرده بود.در این ساعت تعداد زیادی از دانش آموزان پایه سوم ابتدایی مدرسه امام حسین (ع) ساری ، مسئولان ، خبرنگاران و ... در استخر سرپوشیده مجتمع ورزشی داراب گرد هم آمدند.آن جا بود که همگی فهمیدند که طرح ملی شنا ساعت سه افتتاح می شود.

دانش آموزان پسر هر کدام یک پرچم و یک بادکنک در دست داشتند و منتظر بودند تا برنامه شروع شود. قرار بود مراسم از شبکه سه به صورت زنده پخش شود و همزمان بچه ها بگویند : ورزش ، نشاط ، سلامتی!

برخی خبرنگاران پس از حضور در مراسم و مطلع شدن از پخش زنده برنامه ، خانواده های شان را هم پای تلویزیون میخکوب کردند.

بر اساس گزارش خبرنگار ما هنوز برنامه شروع نشده بود که یک روحانی به خبرنگاران خانم که سه نفر بودند مراجعه کرد و گفت : مربی استخر باید لباس شنا بپوشد و شما نمی توانید اینجا حضور داشته باشید و ...

خلاصه ما ماندیم . ساعت 10 دقیقه مانده بود به سه که مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به پشت تریبون رفت و از فواید شنا سخن ها گفت و اين که مازندران امکانات کافی برای اجرای این طرح را ندارد.

فیاضی گفت: تنها 17 شهرستان امکانات شنا دارند و برای مناطق محروم باید برنامه هایی برای استفاده از استخر داشته باشیم.

عبدالوحید فیاضی اظهار داشت : بسیاری از کسانی که در مازندران و در کنار ساحل دریا زندگی می کنند شنا کردن بلد نیستند و به رغم همه تلاش ها و تدابیر در سواحل ما سالانه شاهد غرق شدن عده ای از هم وطنان هستیم و این نشان می دهد که جامعه به حدیث رسول اکرم توجه نکرده است .

وی از آینده ای سخن گفت که جوانان و نوجوانان نسل شنا هستند و شاید دیگر غریقي نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مازندنومه،سپس معاون سیاسی استانداری مازندران پشت تریبون رفت. تلویزیون هم در سالن روشن بود وفوتبال استقلال و پاس همدان را پخش می کرد. البته صدایش قطع بود.سالن بسیار گرم و سه پنکه هم روشن بود.

ابراهيمي ورزش را مقوله ای مهم برای رسیدن به خروجی مثبت در نظام تعلیم و تربیت دانست و با اشاره به نقش ورزش در تامین سلامت جسمی ، روحی و عقلانی دانش آموزان خاطرنشان کرد: ورزش یکی از ابزارهای مهم تربیتی و از مولفه های مورد توجه در محیط های آموزشی است.

وي با بیان اینکه امروز در زندگی ماشینی محصور شده ایم یادآور شد: زمانی می توان به ورزش قهرمانی در کشور فکر کرد که زمینه و بستر مهیا باشد.

 معاون سیاسی استانداری مازندران تصریح کرد: اهمیت ورزش به گونه ای است که همه دستگاه ها به نوعی با آن مرتبط بوده و مطابق بودجه های پیش بینی شده باید در حوزه ورزش هم هزینه شود.

 وی با بیان اینکه مازندران به عنوان یکی از استان های پیش قراول و پرچمدار در میدان های ورزشی به خوبی توانسته نقش آفرینی کند،گفت: قهرمانانی چون سلیمی برگ زرین مازندران در زمینه پرچمداری در میدان های بین المللی کشوری است.

ابراهیمی افزود: فاصله ای بین آموزه های دینی با جامعه دانش آموزی مشاهده نمی شود و بسترها بیشتر از پیش در حال آماده شدن است.

 بر اساس اين گزارش،معاون سیاسی استاندار همچنان که مشغول صحبت بود متوجه شد که دقیقه ها از ساعت سه گذشته است.

 وي ادامه داد: گمان می کنم این فوتبال تا دقیقه 90 ادامه دارد و سپس سخنراني اش را تمام کرد و در جای خود نشست.

 در این میان پسربچه های حاضر در سالن چه بادکنک ها که نترکاندند!

 یک تیم رسانه ای هم از پخش شبکه سه در سالن مستقر بود تا برنامه شروع شود. دوستان آموزش و پرورشی که دیدند برنامه همچنان روی هواست گفتند پذیرایی کنیم،چون بعضی ها ناهار نخوردند. از بزرگترها با میوه و شیرینی پذیرایی کردند و از دانش آموزان با آب ميوه پرتقالي و کیک.

خلاصه ساعت از چهار گذشت و خبرنگار ما سالن را ترک کرد و به منزل رفت و تلویزیون را روشن کرد تا ببیند بالاخره طرح ملی شنا افتتاح می شود یا نه؟ تلویزیون همچنان فوتبال پخش می کرد و بعد هم برنامه کارشناسی فوتبال.

ساعتی بعد با دوستان خبرنگار حاضر در سالن تماس گرفتیم تا ببینیم که طرح افتتاح شد با نشد، که آنها هم سالن را ترک کرده بودند.

در هر صورت قرار بود طرح ملی شنا ویژه پایه سوم ابتدایی افتتاح شود و این هم خبرش! اگر نشد ، ما در جریان امور نیستیم.

 با وجود این همه سه يعني افتتاح ساعت سه ، سه خانم خبرنگار ، سه پنکه و دانش آموزان پایه سوم ابتدایی ، می خواهید افتتاح این طرح سه نشه؟


  • پنجشنبه 29 مهر 1389-0:0

    اگرچه در ایران فوتبال خیلی مهم است اما این بار هوگو چاوز مهمتر از فوتبال بود ، رئیس جمهور درگیر سفر چاوز به تهران بود

    • پنجشنبه 29 مهر 1389-0:0

      گزارش جالب و با نشاطي بود.خوب شد که مدیرانی که معمولا"مردم رو سر کار گذاشتند از سوی یکی دیگه سرکار رفتند.مگه نمی دونید در ایران فوتبال مهمتر از شناست؟!

      • پنجشنبه 29 مهر 1389-0:0

        آب نیست وگرنه همه شناگران ماهری هستند.آخه به بچه 9 ساله به زور شنا یاد می دن؟مازندرانیها خودشون ذاتی شنا یاد می گیرند.بیچاره مسئولاني که سر کار بودند.


        ©2013 APG.ir