تعداد بازدید: 4327

توصیه به دیگران 64

دوشنبه 10 آبان 1389-8:28

مازندنومه 9 ساله شد

تولد نهم؛ياد نفراتي چند+مازندنومه از نگاه آمار


1- طبق عادت معهود و سنت هرساله، در سالروز تولدمان،گزارشي آماري را از فعاليت مازندنومه ارايه مي دهيم.اما پيش از ارايه گزارش امسال،ياد نفراتي چند و سپاس از همکاران ديده و ناديده مان ضروري است.

-سپاسگزاريم از مهندس فرهاد اسدالله زاده،مسئول فني و طراح سايت که از روز نخست(آبان 81) تا اکنون که 9 ساله شده ايم پابه پاي ما آمده و تغييرات تازه و رفع مشکلات فني همواره بر عهده او بوده است.

-سپاسگزاريم از سرکار خانم کلثوم فلاحي خبرنگار ما در مرکز استان که دقت نظرش در تهيه خبر و کسب اطلاعات و نيز جسارت و جنس قلمش باعث شده خبرها و گزارش ها و يادداشت هاي او مورد اقبال مخاطبان ارجمند قرار بگيرد.

-سپاسگزاريم از آقاي عظيم غلامي،خبرنگار ما در فريدون کنار و بابلسر که گشاده رو و پي گير است و خبرهاي بندر را براي ما مي فرستد.

-سپاسگزاريم از سرکارخانم زينب حبيب پور،خبرنگار ما در بابل که در يک سال گذشته برخي خبرها و يادداشت هاي انتقادي او به خصوص در حوزه بهداشت و سلامت بازتاب هاي مختلفي در استان داشت و البته براي ما دردسرساز نيز شد!

-سپاسگزاريم از آقاي حسين ملايي کندلوسي،خبرنگار ما در کجور و نوشهر که از هيچ خبر زادگاه خود نمي گذرد و سال هاست مهربانانه همراه مازندنومه است.

-سپاسگزاريم از آقاي بابک شمس ناتري،خبرنگار ما در چالوس که مطالبش مثل خود او ساده و صميمي است.

-سپاسگزاريم از آقاي ارسلان رسولي عمارلويي،خبرنگار ما در کلاردشت و پيش کسوت رسانه هاي غرب استان که هنوز جواني مي کند و با رسانه هاي مجازي نيز ميانه خوبي دارد.

-سپاسگزاريم از سرکار خانم ربابه حسين پور،ديگر خبرنگار ما در ساري که گزارش هاي خواندني و دقيق و يادداشت هاي تامل برانگيز او در حوزه هاي مختلف اجتماعي و اقتصادي مخاطبان فراواني دارد.

-سپاسگزاريم ازجوادمفرد کهلان که سال هاست از سوئد با ما همکاري مي کند و مخاطبان مقاله هاي متفاوت او  را در باب مازندران باستان و نام و نشان مازندران و تبرستان خوانده اند.

-سپاسگزاريم از همه آن هايي که معمولا" يادمان مي رود سپاسگزار آن ها باشيم؛خوانندگان روزانه سايت،مسئولان بلند نظري که سعه صدر دارند،آناني که در يک سال گذشته به نقد عملکردشان برخاستيم،استادان و فرهيختگان و همکاران رسانه اي که براي ما مطلب و يادداشت ارسال کردند و...همه.

2-اما مازندنومه در آيينه آمار:

-در 6 سال گذشته(آمار سال هاي 81 و82 را در اختيار نداريم) تعداد کل مطالب سايت 9694 مطلب بوده است.يعني ما سالانه به طور متوسط نزديک به 1620 مورد خبر و مطلب پخش کرده ايم.


-تعداد کل خبرهاي سايت از ابتدا تا کنون 8894 خبر است.به طور ميانگين در مازندنومه سالانه حدود 1485 و ماهانه نزديک به 125خبر پخش مي شود.تلاش ما اين است که خبرها توليدي باشد و به ندرت از اخبار خبرگزاري ها و سايت هاي ديگر در صفحه اصلي استفاده کرده ايم.


-تعداد کل گزارش هاي سايت 269 گزارش است.ما سالانه به طور ميانگين نزديک به 45 گزارش در سايت منتشر کرده ايم.


-تعداد کل گفتگوهاي سايت رقم 94گفتگوست.به طور ميانگين ما هر سال حدود 16 گفت وگو را تهيه کرده و انتشار داده ايم.

-تعداد کل مقاله هاي سايت 437مورد است.مي توان گفت ما در 6 سال گذشته هر سال حدود 73 مقاله را در حوزه هاي مختلف مازندران شناسي پخش کرده ايم.

-اما آمار بازديدکننده هاي سايت؛در 6 سال گذشته4342914 نفر از سايت بازديد کرده اند.تعداد کساني که به بخش پادکست سايت مراجعه کرده اند نيز42683 نفر است.به عبارتي از سال 83 تا کنون(آمار سال هاي 81 و 82 را در اختيار نداريم)4385597 نفر از مازندنومه بازديد کرده اند.آمار سالانه بازديد نزديک به 731هزار نفر و آمار بازديد روزانه بيش از دو هزار نفر است

در 6 سال گذشته 3 لينک زير بيشترين بازديدکننده را به خود اختصاص داده اند: 

از کراک و کريستال و چيزهاي ديگر با 34505 بازديد http://www.mazandnume.com/?PNID=V5764 

جزئيات اعدام دختر۲۲ ساله در نكا با 33045 بازديد http://www.mazandnume.com/?PNID=V1018 

 از رامسر تا نوشهر با 14915 بازديد http://www.mazandnume.com/?PNID=V5440

 


-تعداد پادکست سايت به رقم 113 رسيده است.تعداد دفعات دانلود پادکست 42683 مرتبه بوده است.
بیشترین دانلود هم مربوط به قطعه موسيقي"مقام چوپان" با 1400 مورد دانلود است.

-تعداد کامنت هاي سايت در 6 سال گذشته  14165 مورد بوده است.(سالي 2361 و ماهانه نزديک به 200 کامنت)از اين تعداد ما 10551کامنت را نمايش داديم و تعداد کامنت هاي غیر قابل نمایش هم 3614 مورد بوده است.(حدود 75 درصد کامنت ها قابل نمايش بودند)

-مخاطبان مي توانند خبري را که مورد پسندشان قرار گرفت به ديگران هم توصيه کنند.اين امکان در ماه هاي اخير ايجاد شده و تاکنون تعداد توصیه ها به 4050مورد رسيده است.

لينک سه مطلب اول توصيه شده هم به اين قرار است:

رد پاي اشكانيان در کجور با 125 مورد توصيه http://www.mazandnume.com/?PNID=V10943 


اگر صفای دل می جویی و خرمی،به مازندران بيا با 123 مورد توصيه http://www.mazandnume.com/?PNID=V5425

وبلاگ نويسان غربي با 123 مورد توصيه http://www.mazandnume.com/?PNID=V10935

 

-تعداد لینک ها (کادر سمت راست سايت) 4749 لينک است.

تعداد روزانه(معرفي سايت ها و وبلاگ هاي مازندراني)هم 1293 لينک است.يعني در آرشيو روزانه مازندنومه لينک نزديک به 1300 سايت و وبلاگ مازندراني وجود دارد.

-تا کنون تعداد 14 نظر سنجی درباره مسايل سياسي،اقتصادي،فرهنگي واجتماعي استان انجام داده ايم که نتايج آن در آرشيو نظرسنجي سايت موجود است.افراد شرکت کننده و راي دهنده در اين نظرسنجي نيز 3804 نفر بوده اند.(در هر نظرسنجي بيشتر از 270 نفر راي داده اند.)

3- هم چنان تا جاودان در راه


  • اداره کل فرهنگ و ارشاد نوشهرپاسخ به این دیدگاه 0 0
    جمعه 14 آبان 1389-0:0

    حجت الاسلام و المسلمين حسن توپا حيدري رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نوشهر که به مدیری رسانه ای و علاقه مند به رسانه های مجازی معروف است در اقدامی جالب ضمن تماس تلفنی با مدیر پایگاه خبری مازندنومه سالگشت تولد این رسانه مجازی را تبریک گفت و طی جملاتی حاکی از رضایت از این پایگاه خبری بیان داشت: تعداد گذشت سالهایی که از عمر یک رسانه می گذرد نشان از تداوم فعالیتهای ارزنده یک پایگاه خبری است. وی ادامه داد: هر چقدر رسانه ها در انجام رسالت خویش بیشتر تلاش کنند و در واقع کار حرفه ای خود را طبق اصول و موازین مورد نیاز انجام دهند مطمئنا بیشتر در جامعه مورد اعتماد و اطمینان مخاطبین قرار می گیرند و این مسئله باید مورد توجه همه رسانه ها باشد، بزرگترین سرمایه برای هر رسانه اعتماد و توجه مخاطبین است و این سرمایه به آسانی به دست می آید اما به سختی حفظ می شود. حسن توپاحیدری که طی این چند سال اخیر با مصاحبه های زیادی که به دفاع از رسانه ها و خبرنگاران متعهد شهرستان نوشهر و استان داشته است همواره در نشریات، خبرگزاری و رسانه های مجازی استانی، منطقه ای و کشوری خبر ساز بوده است: به درج مطلبی از خودش در مازندنومه اشاره داشت و افزود: اصلا نام مازندنومه هم شیرینی و حلاوت خاصی دارد، دوشنبه 26 مهر 1389 مصاحبه ای از من در مازندنومه کارشد که تیترش این بود " بدون غرض و مرض " و همانطور که در آن مصاحبه نیز به خبرنگار شما گفتم کمتر رسانه ای در استان سراغ دارم که خدای نکرده از روی غرض ورزی مطلبی را درج کند و برایم جالب بود که جوری تیتر زده شده بود که مخاطب را وادار به خواندن می کرد و در همان روز در اتاق روابط عمومی اداره از طریق اینترنت دیدیم که ان مصاحبه بیش از 100 بازدید کننده داشت. وی تصریح کرد: به شخصه امیدوارم که رسانه های استان به دور از حاشیه برای کمک به آبادانی در استان تلاش کنند، نشریات زیادی را در طول روز مطالعه می کنم و اغلب روزها از طریق واحد روابط عمومی اداره، از سایتها و پایگاه های خبری استان بازدید می کنم و احساس می کنم که اگر اهالی خبر و رسانه در استان تقویت شوند می توانند به عنوان یکی بازوی قوی اجرایی و توان فکری در کنار مسوولین استانی و شهرستانی باشند. توپا حیدری ضمن تبریک مجدد به مناسبت سالگشت تولد مازندنومه، استفاده از مقالات و مطالب با رویکرد بومی محلی استان، معرفی برخی سایتها و وبلاگهای استانی و نظر سنجی های متفاوت را از نقاط قوت این رسانه عنوان کرد و در خاتمه خاطرنشان ساخت: در نظر گرفتن نیازهای رسانه ای مخاطبان یک ضرورت و نیاز اساسی است، نیازسنجی صورت گیرد و با ابتکار، خلاقیت و نوآوری و اطلاع رسانی شفاف و صریح به مردم در اولویت باشد. وی در پایان از مدیریت مازندنومه، دست اندرکاران این رسانه مجازی و همه کسانی که به نحوی در این پایگاه خبری تحلیلی تلاش دارند تشکر کرد.

    • محسن ملکی میرکلاییپاسخ به این دیدگاه 0 0
      چهارشنبه 12 آبان 1389-0:0

      مدیریت آموزشگاه دانش خودرو چالوس جشن تولد نه سالگی مازندنومه را تبریک می گوید و آرزوی موفقیت روز افزون بر ای مازندنومه دارد.
      http://daneshkhodro.blogfa.com

      • محمدحسین ملایی کندلوسیپاسخ به این دیدگاه 0 0
        چهارشنبه 12 آبان 1389-0:0

        ضمن عرض تبریک تولد نه سالگی مازندنومه " صدای مردم مازندران " موفقیت روزافزون را برای جناب آقای صادقی مدیریت توانمند و محبوب مازندنومه از درگاه ایزد منان آرزومندم

        • نایب الله اصغریپاسخ به این دیدگاه 0 0
          چهارشنبه 12 آبان 1389-0:0

          مازندنومه در طول این 9 سال تلاش کرد تا مردم از فرهنگ ناب مازنی بهرمند شوند ضمنا من همیشه خبر های بدون رقیب را در مازندنومه می خونم.
          تحلیل های خوب پذیرش نقد منصفانه خوانندگان نشان از سعه صدر گردانندگان این رسانه الکترونیک دارد آرزوی توفیق و پیشرفت دارم

          • محمود ازارمنستانپاسخ به این دیدگاه 0 0
            سه شنبه 11 آبان 1389-0:0

            خدا قوت
            سلامت وپایدارباشید
            خبررا باتحلیل درجهت منافع مردم ایران پیگیری نمائید
            به امید یکصدمین سال تولد

            • حامد خليلي پاسخ به این دیدگاه 0 0
              سه شنبه 11 آبان 1389-0:0

              تبريك نه سالگي
              با عرض سلام ادب خدمت سر دبير محترم سايت تحليلي و خبري مازند نومه اين جانب به عنوان يك مازندراني كه علاقه وافر به فرهنگ مازندران و مازندراني دارم از تحليلي ها و خبرهاي مهمي كه بدون غرض و جانبداري از گروه و جناع خواصي ارائه مي فرماييد ممنون و سپاسگزارم. حامد خليلي محقق فرهنگ و تاريخ مازندران

              • فاطمه طاهريپاسخ به این دیدگاه 0 0
                سه شنبه 11 آبان 1389-0:0

                با سلام خدمت برادر گرامي آقاي علي صادقي
                سايت مازندنومه سال هاست در منوي سايت مورد علاقه بنده است و هر روز آن را بازديد مي‌نمايم. اخبار به روز تحليل هاي پرمحتوا و معرفي استان مازندران و فرهنگ بومي از ويژگي هاي پرباز اين سايت است . من سالروز تولد مازندنومه را به كليه زحمت كشان تبريك مي گويم. ان شاء ا.. چون گذشته هروز پربار تر شود

                • محمدعلی روشن-صنایع نیوزپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  سه شنبه 11 آبان 1389-0:0

                  برادرگرامی جناب آقای صادقی مدیریت محترم مازندنومه باسلام ودعای خیر درکمال اخترام وادب سالگردتاسیس مازندنومه راصمیمانه تبریک وتهنیت می گویم. بحمدالله باوجودمدیری کارشناس ومومن ومتعهدچون جنابعالی درراس این رسانه مسایل استان مازندران بادقت خاص ودرنهایت رعایت اخلاق رسانه ای پیگیری می شود که این مهم هم درجای خود تیریک جداگانه دارد. یکی ازویژگیهای مازندنومه ارائه تحلیلهای موثراست که درکمتر رسانه ای مسایل تحلی وتولیدی مشاهده می شوندوامیدوارم که درادامه مسیرتان موفق وموید باشید. ضمناپیشنهادمی شود که بصورت ثابت ومستمردراین سایت وزین به موضوع مهدویت وفلسفه انتظارنیزپرداخته شود.

                  • تولدی دوباره در عرصه رسانهپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    سه شنبه 11 آبان 1389-0:0

                    حدود 10 سال پیش توسط یکی از دوستان دوران تحصیل دانشگاه وارد عرصه رسانه البته مکتوب شدم و علیرغم اینکه تجربه ای در این عرصه نداشتم سعی کردم با استفاده از تجربیات پیشکسوتان و مطالعه کتابهای مرتبط با حرفه روزنامه نگاری اطلاعات و دانشی در این عرصه کسب کنم ،اوایل گرچه کاری سخت و طاقت فرسا می نمود لیکن از آنجایی که معتقدم «انسان باید در زندگی با مشکلات سرسختانه مبارزه کند تا همچون فولادی آبدیده مقاوم شود» تلاش نمودم، تا جایی که اکنون با توجه به دغدغه های این شغل زیان آور و کم درآمد بسیار وابسته و عاشق این حرفه سراسر عشق و شور و نشاط شده ام! البته مطمئنم بقیه همکارانم نیز چنین احساسی دارند و علیرغم اینکه به دلیل درآمد پایین خبرنگاری تلاش دارند در ادارات دولتی مشغول شوند و بعضا هم مشغول شده اند اما همچنان خود را خبرنگار می دانند و نمی توانند دل از این حرفه برکنند. **** چندی پیش نیز با راهنمایی یکی از همکاران رسانه ایم برای فعالیت در عرصه رسانه مجازی تشویق شدم و «مازند نومه »را به دلیل اینکه نسبت به بسیاری دیگر از سایتها بدون در نظر گرفتن منافع شخصی و تخریب عده ای یا مجیز گویی عده ای دیگر حرفه ای تر عمل می کند برای فعالیت انتخاب کردم و اکنون احساس می کنم بار دیگر در عرصه رسانه متولد شده ام ،تولدی که با 9 سالگی مازند نومه گره خورده و امیدوارم بتوانم در کنار دیگر دوستان رسانه ایم در راستای آبادانی استان زیبای مازندران و ایران عزیز قلم بزنم ،قلمی که قداستش را حرمت نگه داریم ؛ نان رابه نرخ روز نخوریم، به خاطر منافع دنیایی پشت پا به اعتقاداتمان نزنیم و آخرتمان را به بهای اندک دنیا نفروشیم،به دور از دورویی و ناجوانمردی صادق و درست کردار و راست گفتار باشیم چرا که«هیچ کفری به کیفرش نمی ارزد» ((مازند نومه 9 سالگیت مبارک و آینده ات پربار و درخشان ))-ربابه حسین پور

                    • محمد عظیمیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                      سه شنبه 11 آبان 1389-0:0

                      سلام و درود بر علي صادقي عزيز
                      مازندنومه صداي ماناي فرهنگ،هنر و دغدغه هاي امروز مازندران سالروز تولد مازندنومه، قدرتمندترين پايگاه خبري مازندران گرامي باد. تلاش بي وقفه و بي ادعاي مدير گرانقدر اين سايت در بازتاب اخبار و مطالب مربوط به مازندران قابل تقدير و ستودني ست و بايد معترف بود كه با توجه به نبود حتي يك مجله ي فرهنگي و ادبي در مازندران، مازندنومه توانسته است بخشي از اين خلاء عميق فرهنگي را تسكين بخشد و در كمال بي طرفي زبان گوياي پژوهشگران و هنرمندان اين ديار باشد. به قول آن دعاي باارزش كهنسالان مازندران، بايد گفت كه «الهي پير شوي» كه در ضمير آن هم تكامل عقلي نهفته است و هم مانايي و ماندگاري و سلامت حضور. مازندنومه را بايد به عنوان پايگاه اطلاع رساني _ آگاهي بخشي و صداي افكار بيدار مازندران تقويت و همراهي نمود و براي كليه ي زحمتكشان آن دعاي خير آرزو كرد. موفق و سربلند باشيد. (محمد عظيمي)

                      • دكترسيف الرضا شهابيپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        سه شنبه 11 آبان 1389-0:0

                        نهمين سال تولد مازندنومه را خدمت جناب علي صادقي وهمكارانشان و بينندگان عزيز اين سايت تبريك وتهنيت عرض مي كنم

                        • دوشنبه 10 آبان 1389-0:0

                          پس کو کیک تولد ؟آقای صادقی؟

                          • دوشنبه 10 آبان 1389-0:0

                            تولد،تولد،تولدت مبارک!

                            • بابل-زینب حبیب پور-خبرنگارپاسخ به این دیدگاه 0 0
                              دوشنبه 10 آبان 1389-0:0

                              باسلام و احترام و تبریک به مناسبت نهمین سالگرد راه اندازی سایت مازندنومه که به حق یکی از تاثیرگذارترین سایت های خبر و تحلیلی در مازندران است که شجاعت مدیر موفق این سایت قابل تحسین است. مازندنومه را فراموش نمی کنیم که بسیاری از مشکلات مردم از طریق این سایت از سوی مسئولین پیگیری شد و بسیاری مواقع به افشاگری تخلفات برخی مسئولین پرداخته است.

                              • دوشنبه 10 آبان 1389-0:0

                                راسی گت کله جا تشکرنکردی خوانی دیگه ته وسه ننویسم

                                • دوشنبه 10 آبان 1389-0:0

                                  منم بنوبه خودش 9سالگی این وچه ره که دره یواش یواش گت وونه ره علی اقا صادقی وونه همکاراره تبریک گمه انشا...روز به روز گت تر وبهترروپرپیمونترمازند نومه ره بوینیم بقول رفقابزنیین چکه ره ونه وسه

                                  • حسن حسین نژادپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                    دوشنبه 10 آبان 1389-0:0

                                    از شما عزیزان دست اندر کارسایت مازند نومه که تلاش سخت کوشانه وخستگی ناپذیری را انجام میدهید تا اطلاع رسانی مناسب وشفاف انجام پذیرد بسیار سپاسگزام کار بسیار مشکل ودشواریست جشن تولد نه سالگی مازند نومه را از صمیم قلب به همه شماتبریک گفته وآرزوی توفیق روز افزون تان رااز درگاه خداوند حکیم خواستارم ، بنده هر روز به سایت شما سر می زنم باسپاس فراوان حسن حسین نژادروابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان مازندران

                                    • جواد بیژنیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                      دوشنبه 10 آبان 1389-0:0

                                      تولدت مبارک مازندنومه
                                      مانا باشی

                                      • سیاوش اسلامی سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                        دوشنبه 10 آبان 1389-0:0

                                        مازندنومه نهمین سالگردتولدت مبارک،انشاالله سالیان سال باشی ودرتوسعه وخدمت به جامعه ات همچون گذشته بدرخشی،زبانت گویا وقلمت شمشیروقامتت استوارودعای مردم مازندران پشتیبانت،به آنچه که تاکنون نوشته ای تلخ وشیرینیهایت به کام سیاست ورزان خردمندان مازنی و جامعه ی ماآبروبودهمچنان پاینده باشی.


                                        ©2013 APG.ir