تعداد بازدید: 3440

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 11 آبان 1389-18:28

بامدادي ديگر

سردبير روزنامه بامداد گفت:انتشار يک يادداشت در روزنامه بامداد باعث ناراحتی علی لاریجانی و دوستانش در مجلس شد و همین موضوع آقای شجاعی را بر آن داشت که مانع از انتشار این روزنامه شود.

 


روزنامه بامداد به مديرمسئولي سيدرمضان شجاعي-نماينده مردم ساري در مجلس-يک شنبه اين هفته مطلبي رابا تيتر"لاريجاني به سرنوشت ناطق نوري مبتلا مي شود" انتشار داد و نوشت :علي لاريجاني كه رياست فراكسيون اصولگرايان و همچنين مجلس هشتم را برعهده دارد، اكنون در معرض انتقادات هم جناح‌هاي خود قرار گرفته و علي‌رغم حمايت‌هاي جمعي از يارانش در مجلس، زمزمه‌هاي مخالفت‌هاي جمعي ديگر نسبت به مديريت خود بر فراكسيون را مي‌شنود.

در ادامه گزتارش بامداد آمده: علي لاريجاني كه رياست فراكسيون اصولگرايان و همچنين مجلس هشتم را برعهده دارد، اكنون در معرض انتقادات هم جناح‌هاي خود قرار گرفته و علي‌رغم حمايت‌هاي جمعي از يارانش در مجلس، زمزمه‌هاي مخالفت‌هاي جمعي ديگر نسبت به مديريت خود بر فراكسيون را مي‌شنود.

بامداد ادامه داد: در حالي كه گسترش دامنه ناباوري‌هاي جمعي نسبت به لاريجاني، شائبه موفقيت رئيس سابق مجلس و استاد راهنماي وي را در اين رقابت درون فراكسيوني تقويت مي‌نمود ديديم كه با اعلام زودهنگام انصراف حداد عادل از كانديداتوري براي رياست فراكسيون اصولگرايان نه تنها برش نموداري دايره موفقيت لاريجاني گسترده‌تر نشد بلكه با اعلام موضع برخي از نمايندگان اصولگرا در حمايت يا مخالفت با رياست وي بر فراكسيون، اختلاف نظرها نمود بيشتري پيدا كرد و اين روند مي‌تواند تا جايي پيش برود كه حتي در صورت موفقيت لاريجاني در اجماع و اخذ آراء هم قطاران خود، او را با مشكلات جدي تري در جامعه مواجه كند.

به نوشته اين روزنامه اصولگرا اصرار همه ياران علي لاريجاني در فراكسيون، حتي اگر باعث پيروزي وي در ميدان انتخاباتي باشد، بدان معني است كه اصولگرايان مجلس از وضعيت موجود فراكسيون خود راضي بوده و تمام ناهماهنگي‌هاي گذشته طي ماه‌هاي اخير براي آنها قابل قبول است و قصد دارند به همين روند ادامه دهند و يا در نگاهي ديگر علي لاريجاني پذيرفته است تا در جهت اجتماع و همدلي هرچه بيشتر اصولگرايان مجلس در فرصت باقي مانده حركت نمايد و زمان بيشتري را صرف ياران خود كند، كه در اين صورت اقليت مجلس را كه نسبت به وي نرمش نشان داده‌اند از دست خواهد داد.

بر اساس اين گزارش لاريجاني كه تلاش مي‌كند تا در موضع محافظه‌كاري و ميانه‌روي روش سياسيون ميانه‌رو گذشته را پيش بگيرد اكنون در يكي از حساس‌ترين مقاطع حضور سياسي خود قرار گرفته است. او يا بايد فراكسيون را مجاب كند كه در آينده اهتمام بيشتري نسبت به اصولگرايان خواهد ورزيد و در اين صورت باز با يك ريزش نسبي راي مواجه گرديده و نسبت به گذشته حضور كم‌ رأي‌تري را خواهد داشت و يا همين روند كنوني را پيش گيرد كه احتمال تغيير رياست فراكسيون در اين صورت قوت خواهد گرفت.

بامداد نتيجه گيري کرد: در هر صورت مسير حركت لاريجاني كه از جهت سياسي به ميانه‌روي‌هاي سياسيون كابينه‌اي كه قبلا وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آن بوده است نزديك است، در صورت تداوم همين روش، به نقطه‌اي مي‌رسد كه ناطق نوري را از رياست مجلس به شكست انتخاباتي و انزواي سياسي كشاند. در صورت بي‌توجهي اصولگرايان مجلس به اين اتفاق و دست نيافتن آنها به ساز و كارهاي مشخص مبتني بر اشتراكات فراوان و به دور از برخي اختلاف نظرها بي‌ترديد كسب معدل‌هاي پايين براي چهره‌هاي شاخص در بين آنها دور از انتظار نيست.

اما بعد از انتشار اين يادداشت،انتشار روزنامه بامداد، ارگان مطبوعاتی جبهه عدالت و پیشرفت از روز دوشنبه متوقف شده است.


محمد رضا تقوی فرد، سردبیر روزنامه بامداد در گفت وگو با inn درباره علل توقف انتشار این روزنامه توضیح داد.


وی با بیان اینکه انتشار روزنامه بامداد با دستور شجاعی، مدیر مسئول این روزنامه، متوقف شده است، عنوان کرد: آقای شجاعی پس از چاب گزارشی با عنوان "لاریجانی به سرنوشت ناطق نوری مبتلا می شود" از ادامه انتشار روزنامه جلوگیری کرده است.

تقوی فرد در ادامه با بیان اینکه انتشار این گزارش در روزنامه بامداد باعث ناراحتی علی لاریجانی و دوستانش در مجلس شده است، گفت: همین موضوع آقای شجاعی را بر آن داشت که مانع از انتشار این روزنامه شود.


وی افزود: مدیر مسئول در تماسی بدون اینکه به من اجازه توضیح بدهد تاکید کرد که انتشار روزنامه تا اطلاع بعدی باید متوقف شود.


سردبیر روزنامه بامداد حتی اعلام کرد که آنان خواستار جمع آوری آن شماره روزنامه بامداد از دکه های روزنامه فروشی شدند.


به گفته وی آقای شجاعی فکر می کند که گزارش مورد اشاره سفارش یک جریان فکری بوده است؛ در حالی که این اقدام تنها در جهت حمایت از مبانی اصولگرایی و انتقادی دلسوزانه بود.


تقوی فرد گفت که مدیر مسئول روزنامه بامداد به او گفته است، "از آقای لاریجانی و مطهری انتقاد نکن."

وی با بیان اینکه بامداد تنها از اقدامات اشتباه آقای لاریجانی و آقای مطهری انتقاد دلسوزانه کرده است، اظهار داشت: بامداد بسته شد فقط برای اینکه آقای لاریجانی رای بیاورد.


سردبیر روزنامه بامداد درباره مدت توقیف این روزنامه از سوی مدیر مسئول هم عنوان کرد: بعید می دانم که تعطیلی آن دائم باشد اما ممکن است در زمان انتشار خطوط قرمزی را برای ما معین کنند و طبیعتا خط قرمز در این باره هم آقای لاریجانی و آقای مطهری هستند.


تقوی فرد در عین حال با بیان اینکه هبچ خط قرمزی جز قانون را نخواهیم پذیرفت، تاکید کرد: من بامداد را منتشر نمی کنم مگر در راستای رویکرد سابق که تاکید بر صداقت، شفافیت و صراحت بود.

وی افزود هرگز از این موضع خود کوتاه نخواهد آمد و در مقابل خط قرمزهای فرضی خواهد ایستاد.


سردبیر روزنامه بامداد گفت: آقای شجاعی شاید به عنوان مدیر مسئول بتواند از انتشار روزنامه ممانعت کند اما به عنوان بک عضو جبهه عدالت و پیشرفت باید تابع نظر جمعی باشد که قطعا خواست او نیست.


تقوی با اشاره به مصاحبه های اخیر مدیر مسئول بامداد و علی مطهری و تاکید آنان بر "ائتلاف با اصلاح طلبان"، گفت: آنان خود را عقلای اصولگرا نامیده و می خواهد با گروهی که عقلای اصلاح طلب نامیده اند به گفته خودشان "اتئلاف نانوشته" دارند در صورتی که مبانی اصولگرایی و اصلاح طلبی کاملا روشن و این تلاش ها خلط اندیشه و تفکر و عملکرد است.


سردبیر روزنامه بامداد با تاکید بر اینکه تعطیلی بامداد به آنان کمکی نمی کند، عنوان کرد، این روزنامه تلاش کرده است در چارچوب اندیشه های امام راحل، منویات رهبر معظم انقلاب و عدالت و پیشرفت گام بردارد.

خاطرنشان مي کنيم که خبرنگار مازندنومه تلاش کرد تا تلفني نظر شجاعي-مديرمسئول بامداد-را نيز در اين زمينه جويا شود که هر بار موبايل ايشان خاموش بود.



    ©2013 APG.ir