تعداد بازدید: 6483

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 30 آبان 1389-21:24

جريان آمل يا جريان ساري،جريان چيست؟

...جريان آمل اتاق بازرگاني كه عمدتاً از بخش هاي صنعت و معدن مي باشند در دوره جديد تلاش هاي تازه اي را شروع كرده اند تا با همراهي يكي دو نفر از اعضاي هيات رئيسه، كرسي رياست اتاق را براي دور آينده تصاحب كنند.


به نوشته روزنامه بشير مازندران،در حالي كه حدود چهار ماه ديگر هشتمين دوره انتخابات هيات مديره اتاق بازرگاني، صنايع و معادن استان مازندران (اسفندماه سال جاري) برگزار مي شود در اين فاصله برخي از گروه هاي اقتصادي و سياسي استان به همراه فعالان بازرگاني بخش هاي صنعت و معدن مشغول رايزني و لابي گري براي تصاحب كرسي هاي اتاق هستند.

 مقصد نهايي اين تلاش ها به منظور كسب رياست اتاق است كه با محوريت جريان آمل در حال شكل گيري است. پشت پرده رايزني هاي سياسي با هدايت يكي از مديران حامي دولت انجام مي گيرد.

 در حال حاضر تركيب هيات رئيسه اتاق بازرگاني، صنايع معادن مازندران (ساري) را افراد زير تشكيل مي دهند: 1 – موسي وفائيان (رئيس) 2 – نصير عمرانيان محمدي (نايب رئيس) 3 – احمد اصغري قاجاري (نايب رئيس) 4 – غلامرضا عشريه (منشي) 5 – فريدون فلاح (خزانه دار).


وفائيان و اصغري از جريان ساري و عمرانيان محمدي، عشريه و فلاح جريان آملي هاي اتاق را تشكيل مي دهند.

 عنوان و سمت نايب رئيس دوم اتاق در دوره ششم و ادوار پيشين اطلاق نداشت، اما پس از ناكامي يكي از اعضاي هيات مديره بر سر كسب صندلي هاي هيات رئيسه با اعمال نفوذها اين جريان توانست سمت نايب رئيس دوم را شكل دهد و در اين منصب قرار دهد.

 هم اكنون زين العابدين آباديان (شركت مازند نور)، حميد وارثي (شركت روغن پيروز)، محمدتقي ضامني ساروي (شركت خدمات الكترونيكي و پردازش رايانه)، محمد كاوه (شركت توليد مواد غذايي و قند)، حميدرضا قادي (فعاليت در بخش نفتي خارج كشور)، سودابه وفائيان (سرمايه گذاري در واردات خودرو و آهن آلات)، هدايت فرض پور جلالوند (فعاليت در دامپروري)، احمدرضا روحاني (شركت فولاد طبرستان)، بهروز صادقي (شركت خوتكا) و محمد چلنگري (شركت توليد و تهيه ادوات كشاورزي) از اعضاي ده نفر هيات مديره دوره هفتم اتاق بازرگاني صنايع و معادن مازندران (ساري) را تشكيل مي دهند.


جريان آمل كه عمدتاً از بخش هاي صنعت و معدن مي باشند در دوره جديد تلاش هاي تازه اي را شروع كرده اند تا با همراهي يكي دو نفر از اعضاي هيات رئيسه، كرسي رياست اتاق را براي دور آينده تصاحب كنند.

 اين جريان موانع ايذايي و محدوديت هايي را براي افراد اثرگذار اتاق از جمله رئيس و تني چند از اعضا ايجاد كرده است.

 برخي شنيده ها حاكي از آن است كه يكي از افراد مهم و شاخص و اثرگذار اتاق با مشاهده اين برخوردها و رفتارهاي محدوديت زا بنا گرفته است كه در انتخابات دور بعد شركت نكند.

 اگر چه بسياري از تحليل گران اقتصادي بر اين باورند كه خروج اين عنصر كليدي، اتاق بازرگاني را با مشكلاتي جدي مواجه مي كند و بيم آن مي رود كه مشكلات اتاق بيشتر شود.

در حال حاضر لابي هاي جريان آمل با استفاده از يكي از اعضاي هيات رئيسه تلاش مي كند كه انتخابات اسفندماه را به سود خود به پايان ببرد. اين جريان با محوريت دو تن از اعضاي هيات رئيسه و يكي از اعضاي هيات مديره در حال برنامه ريزي و تداركات دوره بعدي است.


شنيده ها حاكي از آن است كه برخي از فعالان اقتصادي از شركت "گ" و "ق" نيز خود را آماده كرده اند تا در انتخابات هيات مديره دوره بعد شركت كنند.

 آنچه كه از زواياي پيدا و پنهان حاكم بر روند سياسي اتاق بازرگاني، صنايع و معدن ساري بر مي آيد، اين است كه گروه هاي وابسته به بخش صنعت و معدن مي خواهند با ائتلاف بيشترين كرسي هاي اتاق را در انتخابات دوره آينده تصاحب كنند.

 جريان آملي ها به واسطه فعاليت اقتصادي شان مدتي قبل درخواست راه اندازي اتاق جداگانه اي در آمل كرده بودند و برخي شنيده ها حاكي از موافقت وزارت بازرگاني با اين پيشنهاد را مي دهد اما اين جريان براي اينكه در گستره استاني فعاليت خويش را ادامه بدهند ترجيح دادند كه فعلا از انجام اين كار منصرف شوند و انرژي و تلاش خويش را براي انتخابات اسفندماه 89 اتاق مصروف كنند.

به نظر مي رسد ائتلاف هاي جديدي در راه است كه مهمترين اين ائتلاف در مركز استان به چشم مي آيد و از ماه ها قبل تدارك وسيعي را براي تصاحب آرا و نگه داشتن مديريت اتاق براه انداخته است با نزديك شدن به زمان انتخابات گزارش هاي تكميلي در اين خصوص ارائه خواهد شد.

 اما آنچه كه مهم است آمدن يا نيامدن يكي از اعضاي شاخص، بلند پايه و تاثيرگذار اتاق بازرگاني استان است كه همه نگاه ها متوجه اين فعال اقتصادي شده است.

 چنانچه كانديدا شدن يا كانديدا نشدن او محاسبات را در هيات مديره و هيات رئيسه اتاق بازرگاني دچار تغييرات نوساناتي خواهد كرد، بايد منتظر ماند كه ائتلاف ها حول چه مباني، مواضع و اهدافي شكل مي گيرد.


  • سه شنبه 2 آذر 1389-0:0

    وفاییان باید خیلی چیزهازاهمراه اصغری به مردم جوابگوباشد


    ©2013 APG.ir