تعداد بازدید: 3378

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 15 آذر 1389-17:3

هزینه مستقل بودن

 برخی از دوستان به خاطر نسبت فامیلی بنده با آقای دکتر نیاز اصرار دارند با ایشان در همه مسائل هم رای باشم، در صورتی که نه ایشان چنین انتظار دارند و نه طبيعت من اقتضای آن را دارد.(يادداشتي از ايرج نياز آذري،روزنامه نگار-بابل)


 در مواجهه با مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی قضاوت های مختلفی وجود دارد و امکان اشتراک دیدگاه در یک یا چند موضوع در بین افراد مختلف وجود ندارد. مثلا اگر نگارنده با مدیر سایت مازندنومه یا دریانیوز و یا شمال فردا و شمال نیوز در ده مورد به خصوص هم عقیده باشیم و در چند موضوع دیگر نظرات متفاوتی بگیریم موید امری طبیعی و بدیهی است و نباید همدیگر را به خاطر تفاوت دیدگاه ملامت کنیم؛ چه آنکه بارها گفته شد اختلاف سلیقه به معنای دشمنی با هم نیست.

 راقم این سطور پیرامون رویدادها و مباحث سیاسی ، اجرایی، افراد ، برنامه ها، سیاست ها همواره متکی به رای و اراده خویش است و در طرح مسائل به جریان یا فرد خاصی وابسته نیست.

 وقتی قضاوت های متفاوتی در قالب کامنت زير یادداشت هایم در سایت ها ديده می شود، به عقاید و ابراز نظر افراد درباره مقالاتم احترام می گذارم و از اهانت های عده ای قلیل رنجور و مکدر می شوم و آنان را به تقوای الهی دعوت می کنم.

 نکته بعدی اینکه هریک از ما عقیده ، سلایق ، رفتار، کردار ، روش و منش متفاوتی در واکنش به امور جامعه داریم به نوعی که روش نگارنده در برخورد با مسائل اجرایی یا جریانات پس از انتخابات با نگاه و بینش آقایان زارعی، صادقی، گرجی، رمدانی، تیموری، درزی نژاد، مهدوی، ابراهیمی و استاد رنجبر متفاوت و بعضا متضاد می باشد،حال آنکه این تفاوت دیدگاه به معنای دشمنی یا تقابل با دوستان مذکور نیست چرا که طبیعت رسانه ایجاب می کند نظرات متضادی عرضه شود و ذائقه های مختلف طعم دلخواه خود را بچشند.

 برخی از دوستان به خاطر نسبت فامیلی بنده با آقای دکتر نیاز اصرار دارند با ایشان در همه مسائل هم رای باشم، در صورتی که نه ایشان چنین انتظاري دارند و نه طبيعت من اقتضای آن را دارد.

 چه بسا در خانواده ها شاهد تفاوت گفتمان و دیدگاه بر سر مسائل مختلف هستیم؛ مثلا آیا می توان گفت پسر استقلالی نباید کنار سفره پدر پرسپولیسی بنشیند!؟

 اگر همه ما یاد بگیریم که در کنار تفاوت دیدگاه باهم مهربان باشیم، سعه صدر و تحمل داشته باشیم،از تنگ نظری و تهمت خودداری کنیم خیلی از مسائل حل می شود.

نگارنده دوستان خالص و قدیمی اي دارم که از لحاظ سیاسی با هم تفاوت نظر داریم اما روابط خانوادگی محکمی بین ما هست.لذا همه باید تلاش کنیم برای تعالی و پیشرفت ایران اسلامی در کنار اختلافات روشی همدل و متحد باشیم.

همه ما به ایران عزیز عشق می ورزیم ، به امام و شهدا وابسته ایم ، به رهبری بزرگوار ارادت قلبی داریم و دل مان برای توسعه زادبوم می سوزد.

 عده ای گمان می برند درقلم های انتقادی باید به رقبا ناسزا گفت یا ساختار شکنی نمود.هنر نامبارک برخی خارج شدن از جاده انصاف است حال آنکه رسالت اهل قلم بیان آسیب ها،معایب ،چالش ها ،کژروی ها و ارائه راهکار و تذ کر است.

 از سویی آزادی های تصریح شده در قانون اساسی وسایر مقررات کشوری برای طرح آزاد مواضع ودیدگاه ها درچارچوب ضوابط معیار دقیق وکاملی برای قضاوت هاست، لذا تک تک شهروندان حق دارند نسبت به مسائل جامعه اظهار نظر نمایند و نباید اشخاص را به خاطر ابراز عقیده نکوهش نمود. اگر فردی خارج از ضوابط قانونی عمل نماید مراجع ذی صلاح وظیفه برخورد با خاطی راخواهند داشت.

 بر اساس سیاست جذب حداکثری مقام معظم رهبری صلاح جامعه دربصیرت، برادری ، همدلی و کمک به توسعه کشور است و هرگونه تندروی ازسوی هر جریان و فردی خلاف مصالح نظام و انقلاب قلمداد می شود.

نکته آخر اینکه مقاله نوشتن حقیر در سایت های مختلف به معنای تایید یا رد مواضع سایت ها نیست و فقط محلی برای طرح دیدگاه های نگارنده است و استدعای این قلم آن است که منتقدان،حرمت قلم و رعایت اخلاق اسلامی را در کامنت گذاری مد نظر داشته و فضای مجازی استان را عرصه رشد فکری و فرهنگی مازندران عزیز قرار دهند.

ايميل نويسنده:(irajniaz@yahoo.com)


  • سه شنبه 16 آذر 1389-0:0

    لطفا کامنت ها را هم بگذاريد.

    • سه شنبه 16 آذر 1389-0:0

      هزینه هاتون خیلی هم بالاست ؟!!! یه سری به سایت دریافت یارانه ها بزنید شاید فرجی شد . بالاخره یه فوق العاده ای،اضافه پرداختی ،چیزی ... ازاین ستون به اووون ستون فرجه...

      • سه شنبه 16 آذر 1389-0:0

        اگر بحث دلسوزي و احترام گذاشتن به آراي ديگران باشد که شما اين يک قلم را رعايت نکرديد.
        نمونه آن انتخابات مجلس در حوزه بابل.
        لازم نيست مسئله را موشکافي کنيم.
        مقربان و دوستان شما در انتخابات قبل اخلاق و منش اسلامي را نسبت به نماينده کنوني مجلس رعايت نکردند.


        ©2013 APG.ir