تعداد بازدید: 3316

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 21 دی 1389-18:55

تحليل كنيم،نه حاشيه سازي

...هادي ابراهيمي را مي توان موفق ترين معاون سياسي- امنيتي پس از انقلاب از حيث اعتقاد به جايگاه و نقش رسانه ها در پيشبرد اهداف اين معاونت ناميد.(نقد عباس مهدوي-روزنامه نگار- بر اظهارات دبير جبهه پيروان امام و رهبري مازندران)

 


 در روزهاي گذشته اظهارات علي صابري- مدير كل سابق فني و حرفه اي مازندران و دبير جبهه پيروان خط امام و رهبري مازندران- در سايت هاي خبري استان درج شد كه در نوع خود قابل تأمل و تحليل است.

صابري بعد از بركناري از مديريت فني و حرفه اي استان به جاي حمايت از سياست هاي دولت در مازندران در قامت يك منتقد ظاهر شد كه گويا حرف هاي تازه اي براي گفتن دارد.

سخناني كه صابري عنوان كرده است ابعاد مختلفي دارد كه هر يك قابل بررسي و نقد است كه به دليل نبود فضاي مناسب نقادي در استان از پرداختن به آن خودداري مي ورزم.

 آنچه در ميان اظهار نظرهاي صابري، توجه ام را به خود جلب كرد، ديدگاه وي مبني بر ناموفق بودن هادي ابراهيمي در جايگاه معاونت سياسي- امنيتي استانداري مازندران است.

 صابري معتقد است كه ابراهيمي براي اين سمت مناسب نبوده است و نتوانسته جايگاه خود را تثبيت كند.

اين اظهار نظر بيانگر شناخت ناصحيح صابري از حوزه وظايف معاونت سياسي- امنيتي استانداري است.

نگارنده هم معتقد است كه برخي رويكردهاي ابراهيمي در اين عرصه قابل نقد است،همانگونه كه بسياري بر اين باورند كه برنامه ها و عملكرد صابري در اداره كل فني و حرفه اي مازندران نيز كه قابل مقايسه با حساسيت معاونت سياسي- امنيتي نيست، مناسب نبوده است.

 از شخص سياسي همچون صابري كه دبيري يك جريان سياسي را بر عهده دارد انتظار مي رود با دليل و برهان و تحليل كارشناسانه به اظهار نظر بپردازد.

 ابراهيمي در مدت كوتاه فعاليت خود دستاوردهاي ارزنده اي داشته است كه تا كنون در معاونت سياسي- امنيتي استانداري شاهد آن نبوده ايم.

 ابراهيمي علاوه بر پايبندي به مواضع اصولگرايانه خود، تعامل عمومي و حضور در لايه هاي مختلف اجتماعي و فرهنگي جامعه براي دست يابي به مؤلفه هاي امنيتي و سياسي را رويكرد اساسي خود قرار داده است.

ابراهيمي را مي توان موفق ترين معاون سياسي- امنيتي پس از انقلاب از حيث اعتقاد به جايگاه و نقش رسانه ها در پيشبرد اهداف اين معاونت ناميد.

 معاون جوان استاندار، فراتر از حوزه فعاليت هايش حتي به بيمارستان مي رود تا به مشكلات خانواده ها رسيدگي كند،به نانوايي هاي شهر مي رود تا اوضاع توزيع نان را رصد كند و ده ها فعاليت به ظاهر ناهمگون با حوزه وظايف اين معاونت را در كارنامه خود به ثبت مي رساند.

وي معتقد است كه امنيت رواني آحاد مردم مهم تر از امنيت در ساير حوزه هاست و مردم اگر آرامش روحي و رواني نداشته باشند بستر براي ناامني فراهم خواهد شد.

اي كاش صابري گزينه مناسب براي معاونت سياسي- امنيتي استانداري مازندران را نيز معرفي مي كرد تا ويژگي هاي يك معاون باب ميل وي براي افكار عمومي مشخص مي شد.

 صابري معتقد است كه متاسفانه مصاحبه هاي معاون سياسي- امنيتي استاندار مازندران توقعات جديدي را براي مردم ايجاد مي كند كه توانايي اجراي آنها وجود ندارد.

 باز هم انتظار مي رفت تا دبير جبهه پيروان خط امام و رهبري استان به نمونه هايي از مصاحبه هاي ابراهيمي كه توقعات مردم را بالا برده، اشاره مي كرد.

 در مجموع مي توان گفتگوي صابري با اين سياست را حاشيه پردازي قلمداد كرد كه با تحليل يك فعال سياسي فرسنگ ها فاصله دارد و مملو از نگاه هاي سطحي نگرانه است.

 دبير يك جريان سياسي بايد نقد و تحليلي فراتر از ستون شنيده هاي يك رسانه ارائه كند و سخنانش راهبردي و بر پايه شناخت صحيح از روند تحولات سياسي و مديريتي باشد.

ايميل نويسنده:- (abbas_mahdavi2009@yahoo.com)


  • پنجشنبه 23 دی 1389-0:0

    سلام
    از نویسنده این نگارش کمال تشکر و سپاس را دارم، معتقدم در این دوره استان مازندران از وحدت مدیرتی خوبی برخوردار است و این در حالی صورت منطقی پیدا کرده که استانداری بومی و معاون سیاسی و امنیتی جوان اما پر انرژی را در راس می بیند.
    با تمام احترامی که برای همه پیشکسوتان مدیریتها در استان و سلایق و علایق مختلف قائلم اما این نکته را باید عرضه دارم که هیچ شخصی بی نقص و هیچ مدیری بدون نقد نیست؟ اما جوانی مهر محکومیت خوبی برای نیروهای پرتلاش و ارزنده در استان نیست.
    به دور از هر گونه نگاه سیاسی در هر ذائقه و شرایط سیاسی مورد تایید نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده از نیروهای جوان اما تاثیرگذار باید با حمایت پیشکسوتان عرصه مدیریت در نظام و استان شکل بگیرد.
    ایکاش منتقدین آقای هادی ابراهیمی در کنار انتقادهایی که از ایشان دارند راهکارها و پیشنهادات اساسی و اصولی را نیز ارائه دهند.
    قصد دفاع از عباس مهدوی یا هادی ابراهیمی ندارم، اما اگر آبادانی، روش صحیح مدیریتی یا اصلاح الگوی عزل و نصب مد نظر منتقدین معاون سیاسی امنیتی است اینها می تواند در یک نشست دلسوزانه و متعهدانه و به دور از حواشی مطرح شود.
    امروز استان مازندران نیازمند گزینش نیروهای جوان اما کاربلد است تا در کنار تجربه پیشکسوتان مازندران رادر عرصه اجرایی با گامهای استوار و منطقی به جلو ببرند.
    امروز مصاحبه های هادی ابراهیمی توقعات جدید برای مردم ایجاد نمی کند بلکه می توان گفت اگر واقعا توقعات در جامعه بالا هم برود باز هم از بدنه مدیریتی استان توقع می رود و در این قطار مدیریتی که شهرستانها هم جزیی از آن است هر کس نتواند در سطح توقع مردم که در واقع ولایتمداری انان همواره ثابت شده است به خودی خود نمایش داده می شود و این به نفع استان است اگر توقعات مردمش بالا باشد تا مسوولین موظف شوند نگاه مدیریتی خود را مدبرانه و با سطح خواسته های بحق مردم بالا ببرند.
    امیدوارم عزیزانی همچون جناب آقای صابری در این حال نقش پیشکسوتی و تجربه انقلابی و مدیریتی خود را برجسته سازند و به ارائه راهکارهای مفید در عرصه مدیریتی استان بپردازند.
    هیچ کس بدون نقد نیست و مطمئنا شخصی مانند هادی ابراهیمی که خود دانش آموخته علوم سیاسی و دارای سابقه رسانه ای است می داند که نقد صحیح و منصفانه زیربنای دوستی و ارادت به ایشان است.
    مازندران می تواند با آرامش و در طنین انداز شدن سرود وحدت بین علایق و سلایق سیاسی به سوی مازندرانی آبادتر گام بردارد اگر همه نقدها همراه با راهکار، پیشنهاد و توصیه های مبتنی بر علم و تعهد باشد.
    جناب آقای صابری عزیز هم مطمئنا می دانند زمانی که در راس مدیریت فنی و حرفه ای بودند مدیریتشان بدون نقد نبوده همانطور که هیچ مدیری در این مملکت نمی تواند بگوید که در دوره مدیریتم نقص و کاستی وجود نداشته است.
    جوانی دلیل خوبی برای سیبل قرار دادن مدیران بومی استان نیست و اگر این مولفه نقد پنداشته می شود صحیح نیست. امروز در مازندران باید روح جوانی در کالبد مدیریتی دمیده شود تا استان پویا تر شود.
    با شناختی که از هادی ابراهیمی حاصل گردیده است مطمئنا وی نقدها را در جای خود می پذیرد و شاید سیاست مدیران ارشد دولت در استان این باشد که در زمانی مناسب از وجود جناب صابری و امثال ایشان هم در عرصه های دیگر مدیریتی استفاده شود اما ایکاش کمی تحمل بیشتری موجود باشد.

    • چهارشنبه 22 دی 1389-0:0

      ترویج چنین فضایی در استان مناسب است.به شرطی که منصفانه باشد.صابری و ابراهیمی هردو برای استان ارزشمندند.

      • چهارشنبه 22 دی 1389-0:0

        ....اصلا اين جبهه چند عضو دارد.كي صابري را دبير كرده

        • دوست مشترکپاسخ به این دیدگاه 0 0
          چهارشنبه 22 دی 1389-0:0

          هادی ابراهیمی و قتی خیز برداشت برای عزل مدیری کهنه کار با سابقه انقلابی قبل و بعد از انقلاب با بیش از 30 سال سابقه مدیریت در استان صاحب کرسی سیاسی در کشور باید به این فکر میکرد آیا از جایگاه مدیریت ارشد سیاسی عاقلانه هست یا خیر که قطعا با فکر و اندیشه این کار را کرده پس نگران نباشید اینکه صابری ساکت بنشیند ساده اندیشی است و از قلم زنی چون شما جای تعجب البته کمی جوانی چاشنی مقاله شده برادر عزیز هادی زا دوست داریم اما از قدیم گفتند بی پیر به ظلمات مرو گفته شده صابری مهره سوخته ،پست طلب و سنتی هست چه شد با یک مصاحبه در یک سایت کم مشتری تصمیم گرفتید از پایگاه وزین مازندنومه استفاده کنید و اینهمه بر افروخته شوید دادش هادی از آدم های باسابقه انقلابی وفادار به ولایت و خون شهیدان بهره جویید.
          آرزوی سلامتی برای مدیر جوان و لایق چون هادی را داریم.

          • چهارشنبه 22 دی 1389-0:0

            این مطلب یک نقد است.می تواند درست باشد یا نباشد.من از کامنت زیر تعجب می کنم که به نویسنده تاخته.شما هم مطلبی در نقد ابراهیمی بنویس

            • چهارشنبه 22 دی 1389-0:0

              اقاي ...از شما انتظار نمي رفت مقاله اي رپرتاژگونه و پراز تملق و چاپلوسي يك جوان خام را در نقد مديري با سابقه و تجارب ارزنده منعكس كنيد. اي كاش اين نويسنده ارزش و حرمت قلم را فداي تملق و سياسي كاري نمي كرد. اي كاش سخنان مقام معظم رهبري در خصوص غيبت و ظلم از طريق رسانه را سرلوحه كارمان قرار دهيم. باوركنيد اين ادمها با اين تفكرات جز خسارت زدن به شخصيت اقاي ابراهيمي و ترسيم مدينه فاضله براي او حاصل ديگري ندارد بجاي اينكه تملق پيشه كنيم بياييم راهكار ارائه دهيم و منصفانه تحولات را ارزيابي كنيم.اگر مازندران مانند ديگر استانهاي كشور طي سالهاي گذشته پيشرفت نكر بخاطر نگاههاي متملق گونه اين افراد و همچنين انتقادات مخربانه و غيرمنصفانه ديگر افراد است. راستي چطور مي شود خدا را هم در گفته ها و نوشته هايمان درنظر بگيريم. اميدوارم كه سانسور نكنيدو منعكس كنيد. ياحق

              • مهران مازنی پاسخ به این دیدگاه 0 0
                سه شنبه 21 دی 1389-0:0

                در دنیای امروز ، برای اعمال مدیریت راه کارهای مختلفی ارائه شده است که ابراهیمی ، راهکارهای اصول گرایانه پیشرو را برگزیده که مایه افتخار است و در عرصه سیاست نیز برخلاف جوانان جویای نام و حواشیان سفره بزرگان ، او بیشتر وقت خود را با لایه های مختلف مردم می گذراند تا هم آلام صداهای دردمند آنان باشد و هم خود آگاهانه تر حرکت کند . امید آنکه راه روشنش پر دوام باد .


                ©2013 APG.ir