تعداد بازدید: 3131

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 22 دی 1389-13:37

حجت الاسلام ابراهيمي:اخلاق رسانه اي را رعايت کنيد

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت: 18 پایگاه خبری مجازی شناسنامه در مازندران فعالیت می کنند-520 خبرنگار در حوزه رسانه های مکتوب و مجازی مازندران فعاليت مي کنند-ارشاد با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارد.


سومين نشست مشترک مديران و فعالان سايت هاي خبري استان با معاون سياسي و امنيتي استاندار و مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران صبح روز چهارشنبه در دفتر معاون سياسي استاندار مازندران برگزار شد.

به گزارش مازندنومه در اين نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران از فعالیت 18 پایگاه خبری مجازی با مجوز این اداره کل در مازندرن خبر داد و گفت: جامعه ای موفق است که به صاحبنظران و نخبگان توجه ویژه کند.

وی افزود: این توجه در جامعه ای که در مقابل حمله و فشار دنیای شرق و استکبار قرار گرفته ، اهمیت بیشتری دارد.

 ابراهیمی با بیان اینکه نظام باید بر نخبگان و اندیشمندان سرمایه گذاری انجام دهد تصریح کرد: رسانه ها بلندگوی نخبگان هستند.

وی با اشاره به اینکه سایت ها و پایگاه های خبری تحلیلی مجازی بسیاری در مازندران فعالیت می کنند یادآور شد: از میان انبود سایت های فعال در استان فقط 18 سایت از اداره کل ارشاد مازندران دارای مجوز رسمی فعالیت هستند.

 ابراهیمی با اشاره به فعالیت 520 خبرنگار در حوزه رسانه های مکتوب و مجازی مازندران خاطرنشان کرد: این افراد به صورت سالمانه و صالحانه با کمترین امکانات و تسهیلات مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: رسیدگی به جایگاه رسانه و فعالان رسانه می تواند باعث مطلوب تر شدن فرهنگ اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه نقش رسانه ها را نمی توان نادیده گرفت تصریح کرد: هرچه نقش آفرینی رسانه ها بیشتر باشد می توان اعتمادسازی بیشتری انجام داد و با این نگاه به جامعه ، رمق و جان ویژه بخشید.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: صرف خبر یک بحث است اما رویه خبری و روش بیان می تواند تاثیربسزایی داشته باشد.

 وی گفت: با توجه به این نگاه ، انتظار بر این است که سایت ها توجه ویژه ای به اخلاق رسانه ای داشته باشند، چراکه ادب و شحصیت فرد معرف جایگاهش است و اگر مگس وار به دنبال زخم باشد عرض خود می برند و صحبت ما می دارند.

 ابراهیمی افزود: شاید کسی نگوید بالای چشمت ابرو است اما بي اخلاقي مطمئنا در جامعه جایگاه ندارد و این مسئله صرفا مربوط به سایت ها نیست.

 وی با اشاره به اینکه ارشاد با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارد خاطرنشان کرد: مقایسه حقوق و مزایای کارکنان ارشاد با سایر دستگاه های فرهنگی ، گریه آور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه نباید به فعالان عرصه رسانه های مجازی به عنوان شاغل نگاه کرد و کار آنها را شغل قملداد کرد افزود: فعالیت این قشر مانند شغل معلمی است.

 ابراهیمی با بیان اینکه خود را در مقابل هر تفکر تحول آفرین مسئول می دانیم اظهار داشت : انتظار اصحاب رسانه از این اداره کل باید در اندازه توان و دارایی های ما باشد.

*کار خوب رسانه هاي مجازي

مسئول روابط عمومی استانداری مازندران در این نشست گفت: روابط عمومی ها و شورای اطلاع رسانی شهرستان ها را با حضور فرمانداران بررسی می کنیم.

کمال رستمعلی افزود: مازندران تنها استانی در کشور است که شورای روابط عمومی را در استان و در شهرستان ها به دستور معاون سیاسی استاندار شکل داده است.

 وی با اشاره به اینکه چالوس در غرب استان یک مرکز قابل ذکر برای فعالان رسانه است تصریح کرد:نگاه استانداری به سایت های استان در سرعت انتقال خبر و برقراری رابطه با مخاطب به ویژه با نسل جوان است و از این نظر جایگاه و پایگاه مهمی در استانداری مازندران دارند.

سخنگوی شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران اظهار داشت:بهترین پوشش خبری در سفرهای رئیس جمهوری ، مربوط به سفر سوم به استان بود که از نظر حجم اطلاع رسانی ،تحلیل ، حاشیه نویسی و تحلیل پس از سفر تاکنون بی نظیر و بخش عمده ای از تحلیل ها دقیق و موشکافانه بوده است.

 وی گفت و گوهای خبری تولیدی رسانه های مجازی را را یک کار خوب و مناسب در کنار سایر فعالیت های این عرصه دانست و یادآور شد:تعداد نویسندگان رسانه های مجازی نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته و اغلب با چهره های جوان بیشتری آشنا شده ایم.

 رستمعلی خاطرنشان کرد: گاهی در یادداشت ها و مطالب ، نکاتی عنوان می شود که اساس شکل گیری درستی ندارد.



©2013 APG.ir