تعداد بازدید: 7295

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 19 بهمن 1389-22:43

روستاي سوخته

...اشغال حریم روستاي سوخته کلا با نفوذ اداری و بهره برداری نامناسب ازنام شهید چمران انجام شده است-ازمهندس طاهايي و آقاي ابراهيمي تقاضا داريم حريم اصلي روستاي ما را به ما برگردانند.(يادداشتي از نظرعلی خطی دیزآبادی، عضو شورای اسلامی روستاي سوخته کلاي قائم شهر)


سوخته کلا نام روستایی است از توابع شهرستان قائم شهرکه درکتاب از آستارا تا استارباد هم از قدمت این روستا که دارای دامنه ای کوهپایه ای است سخن به میان آورده شده که حدود 184 سال ازشکل گیری آن می گذرد.

 درسوخته کلا حدود200 خانوار( مشتمل بر 1000 نفر) زندگی می کنند و بیش از400 هکتار زمين کشاورزي در اين ده وجود دارد.

 سرسبزی فوق العاده سوخته کلا و کوه پایه ای وجنگلی بودن آن ، این موقعیت ممتاز را ایجاد کرده که پذیرای گردشگران داخلی وخارجی باشد.

نکته جالب اين که دراین روستا حتی یک مورد اعتیاد هم وجود ندارد،در حالي که میانگین سنی اهالی 30 تا 35 سال است.

مردم روستا براي توسعه بخش گردشگری حاضر به همکاري با سرمایه گذاران هستند و به صورت مشارکتی زمین در اختیار سرمایه گزاران قرار مي دهند.

در روستاي ما آبندان قدیمی و بزرگي وجود دارد که حاضريم به منظور رونق بیشتر روستا در قالب تعاونی بهره برداری با سرمايه گذاران علاقه مند مشارکت داشته باشيم.

نکته ديگر اين که طرح هادی در اين روستا اجرا نشده است.برای اجرای این طرح،سوخته کلا بهترین نقطه است اما رعایت نشدن حریم این روستا و مرز آن با روستاي کشکا و ایجاد یک محله به نام شهیدچمران،  سوخته کلا تجزيه شده است.

اکنون اهالی به اجرای طرح هادی راضی نيستند و باتوجه به نگرانی هایی که دراین ارتباط وجود دارد انتظار دارند باحفظ مرز اصلی سوخته کلا با کشکا نسبت به اجرای طرح اقدام شود.

 شهیدچمران سرمایه بزرگ کشور و مردم ماست و مسئولان نبايد اجازه ندهند که از نام مبارک شهدا سوء استفاده شود.

 مردم روستاي ما حریم واقعی خود را طلب مي کنند و ازمسئولان استان انتظار دارند که به طور جدی با در نظرگرفتن قدمت روستا ، مرز سوخته کلا را با کشکا به اهالی بازگردانند و نگرانی های موجود را برطرف کنند.

 اگرقرار است نام محلی بنام شهید عزیز-چمران- باشد، نباید حریم ثبت شده روستای دیگری چون سوخته کلا را اشغال کرد.اشغال حریم سوخته کلا با نفوذ اداری و بهره برداری نامناسب ازنام شهید انجام شده است.

 قطعا" خانواده آن شهید بزرگوار هم موافق نیستند که عده ای به نام شهیدشان صدها نفردیگر را نگران و ناراضی کنند.

من به عنوان عضو شوراي اسلامي روستا،از يکي از نمايندگان شهرمان انتقاد دارم که با شرکت آب و فاضلاب با عنوان آبرسانی به روستای شهيد چمران که بخش اعظمی ازحریم سوخته کلا را اشغال کرده مکاتبه کرده است!

 درعجبیم که این نماینده محترم بر چه مبنایی مکاتبه ای کرده که سبب رنجش موکلان خود شده است؟!

از شرکت برق استان هم انتقاد داريم،چرا که متاسفانه 106 مشترک سوخته کلا که خودشان هم نسبت به اين وضع ناراضی و معترض هستند قبوض برق شان به نام سوخته کلا توزیع نمی شود و این کار ، تخلف است.

اين را هم بگويم که امامعلی حبیبی -قهرمان اسبق کشتی جهان- هم از اهالی سوخته کلا است و این قهرمان ملی هم نگران برهم خوردن حریم سوخته کلا و خواهان حفظ مالکیت ثبتی روستا است.

  فیش گاز ایشان هم به نام سوخته کلا صادر نشده که وي ضمن اعتراض به اداره گاز،مورد را اصلاح کرد.

نمي دانيم شرکت گاز هم باکدام دلیل فیش گاز ساکنان سوخته کلا را به نام دیگری صادر می کند؟!

 سوخته کلا دارای مرزهای ثبت شده در ثبت اسناد و املاک است و ما از مهندس طاهایی استاندار محترم ومعاون محترم سیاسی امنیتی ایشان جناب آقای ابراهیمی انتظار پی گیری ویژه و احقاق حقوق اهالی سوخته کلا را داریم.



©2013 APG.ir