تعداد بازدید: 3379

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 9 اسفند 1389-16:50

به منزلت مازندران بينديشيم

...بايد از مدیران محترم و کارشناسان گرامی ادارات کل و استانداری مازندران تقاضا کرد که به جای ماشین سواری با اتوبوس در بین راه های استان رفت و آمد کنند تا بهتر و از نزدیک با وضعیت حال حاضر مراکز مخصوص پذیرایی بین جاده ای استان آشنا شوند.(يادداشتي از رامین حسن زاده،خبرنگار آزاد-قائم شهر)


با توجه به فراواني رفت و آمد سالیانه صدها هزار وسیله نقلیه و چند میلیون مسافر داخلی و گردشگر خارجی در مسیر راه های اصلی و مواصلاتی استان مازندران و توسعه حمل و نقل جاده ای،بايد گفت نبود امکانات کافی و پراکندگی و ناکارآمدی و غیر بهداشتی و غیر استاندارد بودن اغلب مکان های خدمات پذیرایی و رفاهی موجود در جاده های استان و مناسب برای توقف اتوبوس های مسافربری (به قولی رستوران های اتوبوسی) به خصوص در جاده هراز و جاده فیروزکوه،مشهود است و احداث مجتمع های پذیرایی و خدماتی و ارائه خدمات مناسب رفاهی در طول این راه ها به مسافران و رانندگان اتوبوس ها مطابق معیارهای استاندارد جهانی از نیازهای فوری استان به شمار می رود.

انبوه مسافران و رانندگان اتوبوس های ورودی و خروجی، به استراحت گاه و مجتمع های پذیرایی و رفاهی استاندارد و لوکس بین راهی نیاز دارند تا بتوانند خدمات مورد نیاز در طول سفر را به طور متمرکز و خوب دریافت کنند.

مجتمع های پذیرایی، خدماتی و رفاهی بین جاده ای، مجموعه هایی هستند که به منظور ارائه متمرکز خدمات مورد نیاز رانندگان و مسافران وسایل نقلیه ایرانی و خارجی و سرنشینان آنها در طول جاده های اصلی احداث می شوند.

وسعت زیاد و اهمیت راه های ارتباطی و اصلی استان مازندران  و ارتباط آنها به مرکز کشور، نیاز شدید استان را به احداث و بهره برداری از این تاسیسات استاندارد و لوکس بین راهی بیشتر نمایان می سازد.  

مکان یابی مناسب برای احداث این مجتمع ها و تشویق سرمایه گذار خارجی و یا بخش خصوصی برای احداث و مدیریت خوب این تاسیسات خدماتی و رفاهی بین راهی می تواند وضعیت سفر به استان مازندران را متمایز و بهتر از گذشته کند.

در حال حاضر در محورهای تبریز به تهران و تهران به قم و تهران به مشهد و در استان هایي مثل کرمان و … مجتمع های پذیرایی، خدماتی و رفاهی لوکس بین راهی برای رفاه حال مسافران اتوبوس ها و رانندگان آنها با ارائه خدمات و قیمت های مناسب احداث شده یا در حال مکان یابی و طراحی و ساخت است.

حال باید از مدیران محترم و کارشناسان گرامی ادارات کل و استانداری مازندران تقاضا کرد که به جای ماشین سواری با اتوبوس در بین راه های استان رفت و آمد کنند تا بهتر و از نزدیک با وضعیت حال حاضر مراکز مخصوص پذیرایی بین جاده ای استان برای توقف و استفاده اتوبوس ها و مسافران آن آشنا شوند.

امروزه با احداث مجتمع های خدماتی و رفاهی در فاصله های مناسب در جاده ها با چشم اندازی زیبا، رانندگان ترانزیت و مسافران اتوبوس ها علاوه بر استفاده از خدمات متعدد و ارزشمند و ساختار زیبا و مدرن و مطابق با استاندارد های جهانی و ایرانی، از غذای مناسب و بهداشتی و ارزان قیمت، رستوران سنتی، فست فود، کافی شاپ، نمازخانه، اورژانس و خدمات بهداشتی و درمانی، پلیس، فروشگاه انواع غرفه ها، سرویس های بهداشتی، پارکینگ، تعمیرگاه، سالن مخصوص توقف و سرویس دهی اتوبوس ها، مخابرات، جایگاه عرضه سوخت، پذیرایي توسط کارکنان آموزش دیده و تحصیل کرده و سایر امکانات و خدمات رفاهی به خوبی بهره مند می شوند.

 استان توریستی و گردشگری مازندران به مانند استان های دیگر کشور، به شیک ترین و منحصر به فردترین مجتمع های پذیرایی بین جاده ای برای پذیرايی از مسافران و زائران گرامی طبق گواهی نامه ها و استاندارد های جهانی در محورهای هراز و فیروزکوه و … نياز دارد.

 یقینا" احداث و راه اندازی این مجتمع های پذیرایی بین جاده ای و استفاده از کارکنان آموزش دیده و ارائه دسترسی آسان خدمات متمرکز و مناسب می تواند شان و منزلت اجتماعی و فرهنگی استان مازندران را به خوبی نشان دهد و امکان مدیریت متمرکز و نظارت دقیق بر عملکرد این مجموعه های پذیرایی را به خوبی میسر کند.

احداث مجتمع های پذیرایی و رفاهی بین جاده ای در جاده های مازندران ضمن تامین بهتر امنیت و رفاه رانندگان و مسافران می تواند موجب ایجاد رغبت برای ارائه خدمات مناسب تر به مسافران در جاده های مازندران نیز شود.

حال باید دید که کارشناسان محترم مراکز اداری استان مازندران مثل معاونت عمرانی استانداری، معاونت بهداشتی و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، سازمان های بازرگانی، میراث فرهنگی و گردشگری، حمل و نقل و امور پایانه ها و … چگونه این پیشنهاد را بررسی مي کنند و آیا مراکز پذیرایی بین جاده ای که کیفیت لازم در ارائه خدمات مناسب به مسافران اتوبوس ها را ندراند همچنان به همین شکل به فعالیت خود ادامه خواهند داد یا خیر؟

 احداث مجتمع های پذیرایی، خدماتی و رفاهی بین جاده ای با توجه به ضرورت ساماندهی واحدهای خدماتی و رفاهی بین راهی به مانند دیگر استان های کشور و طبق برنامه پنجم توسعه، باید در دستور کار استانداری مازندران و مراکز اداری مربوطه قرار بگیرد.


  • چهارشنبه 11 اسفند 1389-0:0

    اقای حسن زاده گرامی. زنده نگهداشتن مازندران تنها گسترش راه و ساخت وساز بی رویه سرمایه داریب نیست. شهروندان به خانه و مسکن و کار و نان و ازادی نیاز دارند نه ساختمان های بی رویه کهچون قارچ از هر جائی سربر اوردند. طبیعت و جنگل و هنر وموسیقی و هزار فن و هنر اصیل مازندرانی در حال نابود شدن هستند. مردم شریف گردشگر تنها فضای سر سبز خدا دادی را می بینند نه هنر و فرهنگ مردم مازندران راکه قدمت تاریخی کشور ماست. در شهر رویان در شناسنامه فرزندان ما حتی از نگارش نام محل تولد رویان ممانعت بعمل می اید. نه ما بی تفاوت نیستم . متاسفانه مامشتی بی فرهنگ وئ عقب مانده طرفیم که کینه انان از جهالت و نادانی سزرچشمه می گیرد. خوشحالم که شهر رویان گلدان نیست وگرنه تاکنون به شهرستان نور حمل می شد. شهرستان زیبای نور و مردم شریف آن سابقه همسایگی و فامیلی قدیمی داشته و این رفتار نا پسند اداره ثبت احوال نور تنها نشانگر حضور عقب مانده ترین لایه های اجتماعی در ادارات نور است که با دامن زدن به کینه های قومی و محلی باد درو خواهند کرد و متاسفانه مازندران با سابقه فرهنگی عده ائی سود جو و فرصت طلب برای خود سکوی پرش درست کرده اند و دیر بیا زود دست هایشان برای مردم رو خواهد شد.به یاری حق

    • سه شنبه 10 اسفند 1389-0:0

      مطب بسیار مفید و ارزشمندی بود. امیدوارم سببی باشد تا مسئولین محترم مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند. موفق باشید.

      • دوشنبه 9 اسفند 1389-0:0

        بسمه تعالی

        جناب آقای مهندس رنجبر شهردار محترم بابلسر

        سلام علیکم؛
        احتراماً ما جمعی از ساکنین خیابان شهید یوسفی شهر بندری فریدونکنار به استحضار می رسانیم با توجه به اینکه مکرراً برای بهسازی و باتلاق زدایی خیابان مذبور واقع در ضلع غربی خیابان ولی عصر(عج) فریدونکنار به شهرداری و شورای اسلامی این شهر مکاتبه و مراجعه نمودیم و ضمناً موضوع را در رسانه‌ها نیز انعکاس دادیم؛ ولی متأسفانه باگذشت چندین سال پاسخ و یا توجهی در این زمینه مشاهده نگردید و ما همچنان هر روز بیشتر از دیروز با موجودات موزی از قبیل موش و حشرات مواجه هستیم!
        لذا خواهشمندیم با توجه به موارد یاد شده در صورت صلاحدید و برای سال 1390 ردیفی را برای این منطقه‌ی محروم در جهت رفع این گونه مشکلات در نظر بگیرید تا مردم این منطقه دعاگویتان باشند.

        با تشکر
        جمعی از شهروندان شهر توریستی فریدونکنار




        رونوشت:
        1 ـ استاندارمحترم
        2 ـ رسانه‌ها


        ©2013 APG.ir