تعداد بازدید: 2348

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 9 اسفند 1389-21:13

از جیب مردم

انوشيروان محسني-نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس- گفت:بودجه سال 90 نتوانسته بر اساس احکام برنامه پنجم هماهنگ شود- سهم مردم در پرداخت هزینه درمان بیشتر هم می شود-احکام برنامه پنجم چیز دیگری است و بودجه سال 90 هم چیز دیگر!


 نماینده مردم نوشهر و چالوس در گفت و گوی اختصاصی با مازندنومه اظهار داشت:بودجه سال 90 نتوانسته بر اساس احکام برنامه پنجم هماهنگ شود.

 انوشیروان محسنی با اشاره به اینکه احکام برنامه پنجم چیز دیگری است و بودجه هم چیز دیگر، اظهارداشت:چشم اندازی که در برنامه پنجم برای بخش سلامت در نظر گرفتیم با بودجه پیشنهادی دولت قابل وصول نیست.

وی با بیان اینکه مهم ترین مشکل،پرداختن هزینه بهداشت و درمان از جیب مردم است، تصریح کرد:قرار بود این مساله در برنامه پنجم به 30 درصد برسد اما متاسفانه در بند ب ماده 34 برنامه پنجم که تاکید شده بود 10 درصد از درآمد قانون هدفمندی در اختیار وزارت بهداشت قرار داده شود تا نسبت به ارتقای بهداشت و سلامت جامعه اقداماتی انجام شود لحاظ نشده که این نخستین انحراف است.

 نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حکم کرده بودیم برای افزایش کارآمدی بیمارستان های دولتی ، پزشکان در مراکز خصوصی فعالیت نکرده و تمام وقت جغرافیایی در اختیار مراکز دولتی باشند و در حقوق آنها هم لحاظ شود، یادآور شد:زمینه اجرایی این برنامه در قانون بودجه سال 90 دیده نشده است.

 وی با بیان اینکه برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم در سال جاری 100 میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده بود گفت: این اعتبار در سال 90 نصف شده و به 50 میلیارد تومان رسیده که این مساله هیچ انگیزه کاری برای پزشکان در بیمارستان های دولتی نخواهد داشت.

 محسنی یادآور شد: پیش بینی می شود با ساز و کاری که در بودجه سال 90 دیده شده اهداف برنامه پنجم در بخش سلامت با این اعتبار نه تنها انجام نمی شود بلکه سهم مردم در پرداخت هزینه درمان بیشتر هم می شود.

به گزارش مازندنومه،وی در رابطه با حذف یارانه شیر و وضعیت سلامت جامعه افزود:اعتقاد ما بر این است همانطور که یارانه دارو در قانون هدفمندی یارانه ها مورد استثنا قرار گرفت شیر هم باید مورد استثنا قرار گیرد.

محسنی با بیان اینکه شیر از جمله موادی است که به عنوان مواد غذایی ارزشمند استفاده از آن ضرورت دارد، تصریح کرد:متاسفانه با قطع یارانه شیر شرایطی را فراهم می کنیم که این ماده غذایی از سبد غذایی خانوار حذف شده و مشکلاتی برای سنین مختلف که از شیر استفاده می کنند فراهم مي شود.

 وی با اشاره به اینکه شیر به عنوان ماده مکمل غذایی استفاده می شود اظهار داشت:متاسفانه آمار و ارقامی داریم که مصرف سرانه شیر در کشور ما از متوسط مصرف دنیا بسیار پایین تر است و این مساله در رشد فیزیکی آحاد جامعه هم تاثیرگذار است که اگر همین مقدار ناچیز مصرف شیر هم کم شود شاهد خواهیم بود بیش از چیزی که یارانه برای شیر پرداخت خواهیم کرد باید برای مشکلات جسمی و درمانی پرداخت کنیم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس خاطرنشان کرد:شیر عامل ضروری سبد خانوار است و وقتی قیمت آن افزایش یابد بعضی افراد آن را از زنجیره غذایی خود حذف خواهند کرد که موجب بروز مشکلات جسمی می شود.


  • سواره نظامپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 14 اسفند 1389-0:0

    تا وقتي مردم ما به اين وضع راضين چي ميشه گفت؟ بيچاره ها نديدن زندگي چيه فكر ميكنن هركي آبو نونشونو بده خداشونه.حالا وقتي دسته از جاش در بياد صداها شنيدنين!

    • مازیار مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      جمعه 13 اسفند 1389-0:0

      به نظرم هنوز نماینده ها هم از هدف هدفمندسازی یارانه ها خبر ندارند. هدفش: هر کس در مقابل خدمتی که دریافت میکند باید کل پولش را بپردازد. این هم بگم که آثار تورمی بر جامعه از سال 90 شروع خواهد شد و نتیجه اش از بین رفتن(بدبخت تر شدن)، بدبخت بیچاره هاست. حالا از ما گفتن، مازندنومه که مسئولیت خود را بطور کامل انجام نمیدهد رجوع شود به مصاحبه با آخرین نخست وزیر شاه در مورد رسانه.

      • سه شنبه 10 اسفند 1389-0:0

        اخه من نمیدانم چرا یک غیر پزشک باید برای مجموعه درمانی مملکت سیاست گزاری کند؟شما بهتر نیست به همان کار اولیه خودت یعنی بهداشت محیط برسی؟!!متر یادت نره!

        • دوشنبه 9 اسفند 1389-0:0

          با این اوضاع سال دیگه وضعیت بهداشت کشور معلوم شد!شیر هم که گران میشود.مردم بروند...بخورند بهتره!فکر کنم اون رو هم اگه بفهمند گران می کنند!


          ©2013 APG.ir