تعداد بازدید: 3185

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 12 اسفند 1389-15:59

گذرگاه امداد

ابراهيم باغباني گفت:مدارس استان به صندوق های جشن نيکوکاري مجهز شدند -کمیته امداد خیمه گاه افراد نیست- 20 اسفند پیاده روی خانوادگی انجام می شود-مازندراني ها در جشن نیکوکاری سال گذشته 460 میلیون تومان کمک کردند- 67 هزار و700 خانوار مازندراني تحت پوشش کمیته امداد هستند.(گزارش مازندنومه از نشست خبري مديرکل کميته امداد مازندران


مازندنومه: صبح روز پنج شنبه،خبرنگاران رسانه هاي مختلف ميهمان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره ) مازندران بودند.گزارش اعظم کردان-خبرنگار مازندنومه-را از اين نشست بخوانيد.

---------------

*پاکت هاي هديه+صندوق نيکوکاري

ابراهيم باغباني با اشاره به فرا رسیدن هفته احسان و نیکوکاری، از ایجاد 500 پایگاه جشن نیکوکاری در مدارس استان خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 500 پایگاه جشن عاطفه ها در مدارس پیش بینی شده است؛ به طوری که مدارس استان به صندوق های جشن مجهز شدند و در راستای مشارکت هرچه بیشتر دانش اموزان پاکت هایی با عنوان پاکت هدیه بین دانش اموزان توزیع شده است .

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره ) مازندران به ایجاد هسته های نیکوکاری در مدارس اشاره کرد و بیان داشت : بنا داریم با مشارکت معلمان و دانش آموزان و اداره آموزش و پرورش وجوه جمع آوری شده در مدارس را بین نیازمندان همان مدرسه ها(که از قبل شناسایی مي شوند) توزیع کنيم.

باغبانی افزود: کمیته امداد امام(ره)نیز 10 درصد از هدایای جمع آوری شده را به مدارس استان اختصاص خواهد داد.

 وی ادامه داد: 440 پایگاه ثابت و سیار در معابر وخیابان ها تدارک دیده شده همچنین به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری با هماهنگی اداره کل تربیت بدنی در روز 20 اسفند پیاده روی خانوادگی انجام می شود.

باغبانی به رشد 360 درصدی کمک های مردمی در سال های اخیر اشاره و تصریح کرد: مردم مازندران در جشن نیکوکاری سال گذشته 460 میلیون تومان کمک کردند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره ) مازندران برگزاری جشن های گلریزان درسطح استان را از دیگر برنامه های روز نیکوکاری دانست و اظهار داشت : تاکنون 8 شهرستان برای برگزاری این جشن اعلام آمادگی کردند .

*گذرگاه،نه خيمه گاه

 باغبانی در بخش دیگری از سخنانش تمرکز بر توانمندی خانواده های تحت پوشش امداد، ارایه خدمات بر اساس نیاز مددجویان ، پرداخت تسهیلات در قالب قرض الحسنه و نیز توسعه مشارکت های مردمی را از جمله رویکرد وبرنامه ای کمیته امداد امام عنوان و تصریح کرد : کمیته امداد خیمه گاه افراد نیست بلکه گذرگاهی موقت برای برخی افراد است تا بتوانند زندگی خود را به جلو پیش ببرند و ادامه دهند .

وی ضمن بیان این نکته که پرداخت های بلاعوض برای افراد تحت پوشش امداد نوعی وابستگی ایجاد می کند گفت : برای خارج شدن این افراد از وابستگی ، توجه خود را به پرداخت های قرض الحسنه تمرکز کردیم ، مگر در شرایط خاص.

باغبانی در خصوص مشارکت های مردمی نیز افزود : برای افزایش مشارکت و کمک های مردمی کانال های خیر را طراحی کردیم تا هر کسی با هر روشی که خواست بتواند به نیازمندان تحت پوشش کمک کند.

وی ادامه داد: یکی از این کانال ها که در حال نهایی شدن است طرح پذیرش سپرده خیرین نام دارد، به طوری که خیرین می توانند از محل سپرده گذاری خود بخشی ار سود سپرده را به مسکن نیازمندان اختصاص دهند و امیدواریم از سال آینده این طرح اجرایی شود.

 باغبانی از وجود 67 هزار و696 خانوار تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و گفت : این آمار در سال گذشته 70 هزار خانوار بوده است که به دلیل خارج شدن برخی مددجویان از سیستم حمایتی و دریافت مستری از این نهاد تقلیل یافته است.

*80 ميليون تومان براي سوء تغذيه خردسالان

 مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره ) مازندران در خصوص طرح کمک به رفع سوء تغذیه کودکان خردسال(زیر6سال )گفت : یک هزار و 100کودک در شهرستان های مازندران شناسایی شدند و تاکنون 80 میلیون تومان برای اجرای طرح مذکور هزینه شده است.

 وی اختصاص 17 میلیارد ریال اعتباربرای مسکن مددجویان، توزیع 32 میلیارد ریال وام قرض الحسنه کارگشایی بین خانواده های نیازمند و پرداخت 28 میلیارد ریال هزینه های درمانی را ازجمله اقدامات انجام شده در اين نهاد برشمرد و افزود: به منظور ارتقای سطح سلامت زنان سرپرست خانوارها، طرح ارزیابی سلامت زنان سرپرست خانوارها در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا یک هزار و 700 زن بالای 35 سال به مراکز درمانی معرفی وتاکنون یک هزار و200 نفر به صورت رایگان معاینه شدند.

 باغبانی به دریافت 35 میلیارد ریال کمک از سوی حامیان ایتام اشاره و تصریح کرد : بیش از 6 هزار یتیم تحت پوشش امداد و 23 هزار و 793 نفر حامی اکرام و ایتام دراستان وجود دارد و 40 واحد مسکونی به صورت رایگان برای بچه های یتیم ساخته شده و یا در حال ساخت می باشد.

 وی ادامه داد: ده درصد ازازدواج هایی که در سطح استان صورت می گیرد مربوط به خانواده های تحت پوشش امداد است که به دلیل آموزش های مهارت زندگی در قبل از ازدواج میزان طلاق در بین این افراد کمتر از 2 درصد است.

 باغبانی ضمن تاکید بر ایجاد اشتغال با ایجاد مجتمع های تولیدی و خدماتی تصریح کرد: کمیته امداد آمادگی دارد چنانچه مددجویان کمیته امداد به سرمایه گذاری فردی اقدام کنند، وام های اشتغال به آن ها پرداخت کند..


  • مازیار مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    جمعه 13 اسفند 1389-0:0

    کاش بجای کمک به کشورهای بیگانه، این پول صرف خانواده های کم درآمد میشد.کشورهای نفت خیز همسایه را نگاه کنید آنها از زندگی لذت میبرند و فقیری هم ندارند ولی ما با این همه سرمایه همیشه باید روی دوش ملت خودمون سوار باشیم.
    راستی، مگه این خانواده های کم درآمد یارانه دریافت نمیکنند! آقای رییس جمهور گفت با هدفمندسازی یارانه ها دیگر فقیری در کشور نخواهیم داشت.


    ©2013 APG.ir