تعداد بازدید: 5618

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 22 اسفند 1389-21:56

هزار وعده خوبان یکی وفا نکند

...می دانیم که هزار وعده خوبان یکی وفا نکند و مصداق آن وعده اتمام عملیات چهاربانده شدن محور گهرباران است که بنا به گفته مسئولان باید تا پایان سالجاری آماده بهره برداری می شد، لیکن این پروژه در آستانه سال جدید هنوز اندر خم یک کوچه است.(يادداشتي از ربابه حسین پور،خبرنگار-ساري)


 مرداد ماه امسال مطلبی تحت عنوان تصادف- باران در خروجی مازندنومه قرار گرفت که در آن از مسئولان راه و ترابری مازندران گله کردیم که جاده گهرباران ساری بسیار سانحه خیز شده و در پی حوادث مختلف،چندین نفر به کام مرگ رفتند.

 دلخراش ترین این حوادث مرگ فجیع 3 نفر از اعضای یک خانواده 5 نفره بود که در آن فقط کودک خردسال و مادربزرگ خانواده با ضایعات فراوان از مهلکه جان به در بردند.

البته عین همین مطلب نیز در هفته نامه همولایتی به چاپ رسید و در پی آن روابط عمومی اداره کل راه و ترابری مازندران نویسنده را با ادبیاتی سخیف متهم به بی اطلاعی کرد،در صورتی که مطلب را به درستی مطالعه نکرده بود!

 چند سالی است مسئولان راه و ترابری استان اقدام به لکه گیری و روکش آسفالت در جاده گهرباران ساری کرده اند، اما ای کاش این کار را نمی کردند؛چون با این اقدام نسنجیده موجب ایجاد اختلاف سطح آسفالت با جاده خاکی و به اصطلاح ایجاد لبه خطرناکی شدند که به دلیل کم عرض و باریک بودن جاده و نیز تردد خودروهای سنگین مرتبط با بندر امیر آباد، نیروگاه شهید سلیمی، شرکت نفت خزر،حفاری شمال،کشتی سازی صدرا و ...خودروها با کوچک ترین مانع به حاشیه و جاده خاکی منحرف می شوند و اتفاقات ناگواری-که در اکثر مواقع منجر به مرگ می شود-رخ می دهد.

 چند روز پیش هم سانحه دلخراشی در این جاده برای خودروی پرایدی اتفاق افتاد که بر اثر آن راننده جوان در دم جان سپرد و در آستانه سال نو و رویش و زایش زیبای طبیعت و شادمانی مردم، خانواده ای را داغدار و سیاه پوش مرگ عزیزشان کرد.

 البته می دانیم که هزار وعده خوبان یکی وفا نکند و مصداق آن وعده اتمام عملیات چهاربانده شدن محور گهرباران است که بنا به گفته مسئولان باید تا پایان سالجاری آماده بهره برداری می شد، لیکن این پروژه در آستانه سال جدید هنوز اندر خم یک کوچه است و اگر گله و انتقادی را از سر دلسوزی برای مردم و خیرخواهی برای مسئولان مطرح کنیم یا متهم به بی اطلاعی می شویم یا اینکه هنوز بودجه نرسیده و یا....

 مرگ آفرین شدن این جاده واقعیتی انکار ناپذیر است و رفته رفته به باوری تلخ برای مردم تبدیل می شود که هرگز اقدامي انجام نخواهد گرفت. نمی دانیم این سوانح و حوادث چندین بار دیگر باید رخ دهد و چند نفر دیگر به کام مرگ روند تا مسئولان به خود آمده و کاری کنند! 

ايميل نويسنده: ( heyran55@yahoo.com)


  • صاحب نجفی وشواییپاسخ به این دیدگاه 0 0
    جمعه 19 مهر 1392-0:0

    متن بسیار زیبایی بود.

    ممنون.

    به امید خبرهای انتقادی بیشتر.

    • دوشنبه 23 اسفند 1389-0:0

      تا یکی از بستگان خود مسئولان تو این جاده چیزیش نشه اونا کاری نمی کنن!مطمئن باشید


      ©2013 APG.ir