تعداد بازدید: 3526

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 22 اسفند 1389-22:15

بالاخره جسد روی زمین نمی ماند

اگر در سانحه ای با 40 دقیقه تاخیر حاضر شوید فاتحه مصدومان خوانده است/ در طول سال فعالیت های زیربنایی در دستگاه های دولتی انجام نمی شود/26 هزار بسته غذایی و آب معدنی میان مسافران توزیع می شود/ آشیانه چرخ بال هلال احمر در خزر آباد ساری به لحاظ امنیتی نواقصی دارد/ هلال احمر در زمینه حمل اجساد پاسخگو نیست. (گزارش+حاشيه هاي مازندنومه از نشست مطبوعاتي مديرعامل هلال احمر مازندران)


مازندنومه: اولین کنفرانس خبری عباد اسدی -مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مازندران- پس از منصوب شدن به این سمت ،صبح يک شنبه برگزار شد. در این نشست تمامی صندلی های سالن کنفرانس ،علی رغم برپایی جلسه دیگری در راهنمایی و رانندگی در همین ساعت، توسط خبرنگاران پر شده بود.گزارش ربابه حسین پور-خبرنگار ما- را از اين جلسه بخوانيد.

-------------------------

*از نظر ما وضعيت در نوروز بحراني است

اسدي در آغاز سخنانش گفت:خدمات بشر دوستانه هدف اصلی ماست و نطفه هلال احمر برای این خدمات بسته شده است.

 اسدی حضور 15 میلیون نفر مسافر در ایام نوروز در استان یعنی 5 برابر جمعیت مازندران را از دیدگاه هلال احمر وضعیت بحرانی خواند و افزود: متاسفانه همیشه هلال احمر در مصائب و بحران ها دیده شده اما ما در شرایط ویژه ایام نوروز می خواهیم در شادی های مردم حضور یابیم و با ایجاد امنیت ،زمینه شادی را برای شان فراهم کنیم .

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران با انتقاد از دستگاه های دولتی تصریح کرد: به جدیت می گویم که در طول سال فعالیت های زیربنایی در دستگاه های دولتی انجام نمی شود، لذا در هنگام عملیات واقعی هماهنگی های لازم وجود ندارد.

 وی در ادامه از مردم هم گله کرد وگفت:در یک سانحه وقتی اولین دستگاه به محل رسید مردم همه تکالیف را از آن دستگاه می خواهند، ولي انتظارات آنها منطقی نیست و گاهی اوقات توجه ندارند که باید توقعات خود را از دستگاه ها منفک کنند.

*26 هزار بسته غذايي توزيع مي شود

اسدي از اجرای طرح امداد و نجات جاده ای از 25 اسفند1389 تا 14 فروردین1390 و طرح راهنمایی مسافران نوروزی از 26 اسفند تا 13 فروردین همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد و گفت: برای اولین بار در ساعت هایی از ایام نوروز 26 هزار بسته غذایی و آب معدنی میان مسافران توزیع می شود که بر روی این بسته ها شعارهای امدادی و بهداشتی نوشته شده است.

  وی گفت:همراه بسته غذايي به مسافران قلکي هم داده مي شود.

مديرعامل هلال احمر استان با تاکید بر این نکته که گرفتن قلک اصلا اجباری نیست، اضافه کرد:کمک های داوطلبانه به بیماران و نیازمندان هلال احمر اهدا می شود، به طوری که در 6 ماهه اول امسال یک میلیارد تومان از مردم داوطلب جمع آوری و برای نیازمندان این جمعیت هزینه کردیم و در این مسیر فقط رابط بودیم،در صورتی که کل بودجه برای داوطلبان در سالجاری 20 تا 30 میلیون تومان بوده است.

 اسدی هلال احمر مازندران را تنها پایگاه امداد هوایی دارای آشیانه در شمال کشور خواند و گفت:یک فروند چرخ بال باامکانات پیشرفته که توانایی فرود در وسط دریا را هم دارد به مبلغ 12 میلیارد تومان خریداری کرده ایم.

 وی ادامه داد: آشیانه این چرخ بال در خزر آباد ساری با 5 میلیارد تومان اعتبار مصوب به لحاظ امنیتی نواقصی دارد که با استاندار مکاتبه کردیم که امیدواریم پس از رفع نواقص در هفته هلال احمر افتتاح شود.

 وی این چرخ بال را دارای امکانات ویژه خواند که برای خاموش کردن آتش جنگل های مازندران و گلستان در وضعیتی که امکان اعزام امدادگران نبود با ذخیره 4 تن آب و 200 ساعت پرواز در مهار آتش فوق العاده عمل کرد.

*تکلیف حمل اجساد مشخص نیست

 مدیر عامل هلال احمر استان با تاکید بر این نکته که هلال احمر به تنهایی نمی تواند معجزه کند ،اظهار داشت: هنوز تکلیف حمل اجساد مشخص نیست.

وي افزود:در جلسه ای با حضور دستگاه های ذیربط این مسئله را به عنوان تنها مصوبه در نظر گرفتیم تا به استاندار ارایه دهیم.

 اسدی خاطر نشان کرد: در حال حاضر حمل اجساد در داخل شهر به عهده شهرداری هاست اما در جاده ها این مسئله هنوز مغفول مانده است.

وي افزود: اگر از آمبولانس برای حمل جسد استفاده کنیم هم فرصت امدادرسانی برای مصدومان و زنده ها را از دست می دهیم و هم به دلیل تجزیه درونی اجساد پس از نیم ساعت از فوت ،عملا آمبولانس ها تا 48 ساعت در قرنطینه قرار می گیرند،بنابراين در صدد هستیم بخش خصوصی ورود یابد.

  اسدی در پایان این نشست میانگین زمان امدادرسانی از زمان اطلاع تا حضور را 5/9 دقیقه خواند.

حاشيه ها:

 *شروع جلسه ساعت 30/8 اعلام شده بود اما ساعت 20/9 رسميت يافت که البته اعتراضاتی را از سوی برخی از خبرنگاران در پی داشت. یکی از حاضرین با ارسال یادداشتی به اسدی نوشت:اگر در سانحه ای با 40 دقیقه تاخیر حاضر شوید فاتحه مصدومان خوانده است! اسدی هم با اعلام این مطلب که تاخیر عمدی بوده تا بقیه خبرنگاران که بر اساس فرهنگ غلط دیر آمدن ما دیر می آیند،به جمع ما بپیوندند،عذر خواهی کرد و گفت:ما عادت های بدی داریم که باید ترک کنیم،اما نصف شما دیر آمدید و از وقت خود به خوبی استفاده کردید، آنهایی هم که زود آمدند مغموم شدند؛ گرچه معتقدم باید به احترام آن دسته که زود آمدند جلسه را شروع می کردیم و دلیلی نیست که دیر آمدن را توجیه کنیم اما در سوانح امدادی لحظه ها و سرنوشت انسانها برای ما مهم است و هرگز دیر نخواهیم کرد.

*  اسدی گفت:ما به امدادگران آموزش می دهیم که صبور باشند و حتی اگر در سوانح،مردم به صورت آنها سیلی زدند ،آشفتگی نشان ندهند.

*مديرعامل هلال احمر استان اهدای قلک به مسافران را یکی از اقدامات سازمان متبوعش در سال جدید برشمرد و افزود: قصدمان از دادن قلک، فروش اقلام نیست یا اینکه چون بسته غذایی می دهیم در کنارش قلک برای دریافت کمک بدهیم تا پولی جمع شود!

* اسدي که به سوالات مکرر خبرنگاران زمینه حمل اجساد پاسخ می داد با صراحت گفت: هلال احمر در این زمینه پاسخگو نیست ،چون وظیفه اش نیست،اما اگر در شرایطی قرار بگیرد که هیچ دستگاهی نباشد تا حمل جسد را انجام دهد،این کار را می کنیم و «بالاخره جسد روی زمین نمی ماند».

وي افزود: شما خبرنگاران باید چالش ها را مطرح کنید و ما جواب می دهیم ،قرار نیست شما مشکل را حل کنید ،شما که حلال مشکلات نیستید و نمی توانید برای من هم وظیفه ای را تشریح کنید! سوالات مطرح شده ي پیش از این را تیتر کنید، باز تاکید می کنم که ما به هیچ وجه در مقوله حمل جسد وارد نخواهیم شد.

*وی در پاسخ به سوال يکي ازخبرنگاران از راه اندازی نمایندگی مرکز فوریت های دارویی در تنکابن بعد از عید نوروز هم خبر داد و افزود:پشت پرده مسایلی وجود دارد که داروسازان به راحتی اختیارات را واگذار نمی کنند.


  • چهارشنبه 25 اسفند 1389-0:0

    سرپرست هلال احمر چالوس که دو ماه هست آمده و این اداره را نتوانست مدیریت کند شد معاون اداره کل بعد می گویند که شایسته سالاری داریم.به قول همکار خبرنگارمان که وقتی با ما هم صحبت می کند انگار با کارگرش حرف می زند. البته آقا مقصر نیست به قول پیامی که دوست دیگر گذاشت این اداره 22 ماه رییس نداشت 22 ماه دیگر هم رویش.دم فرماندار چالوس گرم که تا لحظه آخر مخالف حضورش در چالوس بود.

    • دوشنبه 23 اسفند 1389-0:0

      ایکاش یک خبرنگار از آقای اسدی می پرسید چرا ضعیف ترین مدیرت را برای مسوولیت حساس ترین شهر استان یعنی چالوس فرستادید که کندوان این جاده حیاتی را مدیریت کند!!!!!!!!!
      مازندنومه سانسور نکن و شجاع باش ایشان با سیاسی کاری و برخلاف میل فرماندار و مردم و اعضای صاحبنظر صرفا بنا به توصیه آمد چالوس!
      22 ماه است اداره هلال احمر در چالوس مدیر ندارد.مثل همیشه شجاع باشید و سانسور نکنید

      • دوشنبه 23 اسفند 1389-0:0

        چرا همه پاچه ما داروسازا رو می گیرند؟


        ©2013 APG.ir