تعداد بازدید: 3379

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 22 اسفند 1389-22:52

تمام مصوبات دولت را به بازی گرفته اید

بهروش-عضو شوراي شهر ساري- خطاب به معاون عمراني استاندار مازندران گفت:جناب آقای هاشمی ! جنابعالی به دلیل مشغله ی زیاد ، دیرتر از موعد مقرر در چلسه شورا حضور یافتید اما اگر به موقع تشریف فرما می شدید عرایض بنده را می شنیدید که گفتم تاکنون بیش از 20 میلیارد تومان بابت پل هزینه شده است.


مازندنومه:سیصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر ساری عصر روز يک شنبه برگزار شد.در نطق پيش از دستور سید علی بهروش-عضو شوراي شهر ساري- نکات خواندني و جالبي درباره يکي از پروژه هاي بحث انگيز ساري،خطاب به معاون عمراني استاندار مازندران مطرح شده است. نسخه اي از متن کامل اين نطق به دست ما رسيده که از نظرتان مي گذرد.

---------------------

نطق بهروش با این شعر آغاز شده است: خورشید سپهر رهبری پیدا شد / احیاگر فقه جعفری پیدا شد تبریک به مهدی که به عالم امشب/ رخسار امام عسگری پیدا شد.

 وی آورده: ارباب جرائد به خاطر رسالت خطیری که بر عهده دارند و به رغم اینکه گاهی هم مورد بی مهری قرار می گیرند، همچنان عاشقانه و صادقانه به وظایف ذاتی خود می پردازند.

 این عضو شورای شهر اظهار داشت: برادر عزیزمان جناب آقای هاشمی -معاون عمرانی استاندار مازندران- در گفت و گو با هفته نامه پژواک در تاریخ 21 اسفندماه سال جاری مطلبی عنوان کرد که نمی توان آن را بدون پاسخ گذاشت.

وی یادآور شد: هاشمی اعلام کرده «هزینه تمام شده ی بدنه پل ولی عصر 9 میلیارد تومان بوده است ، رقم 29 میلیارد تومان از کجا آمد؟».

 بهروش تصریح کرد: باید به آقای هاشمی عرض کنم بنده اگرچه قصد ندارم سئوالی را که از شهردار ساری پرسیده شده ، پاسخ بدهم اما ناگزیرم از گفته هایم در جلسه ای که استاندار مازندران ، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی،مدیرکل دفتر امور شهری استانداری و تنی چند از معاونان استاندار و مدیران کل حضور داشتند دفاع کنم.

وی اظهار داشت: جناب آقای هاشمی ! جنابعالی به دلیل مشغله ی زیاد ، دیرتر از موعد مقرر در چلسه شورا حضور یافتید اما اگر به موقع تشریف فرما می شدید عرایض بنده را می شنیدید که گفتم تاکنون بیش از 20 میلیارد تومان بابت پل هزینه شده است.

 بهروش با اشاره به اینکه این هزینه کرد مستند است و می توان گزارش مستدل در مورد آن ارائه داد ، گفت: مع الوصف یک موضوع فرعی است و مسائل اصلی که جنابعالی باید نسبت به آنها دقت و حساسیت به خرج بدهید و مصوبات مغفول مانده ای است که به صورت فهرست وار یادآوری می کنم:

 " بر اساس مصوبه 23 آبان سال 87 هیئت وزیران طرح هایی همچون مطالعه و احداث 10 تقاطع همسطح و غیر همسطح در استان که چهار پل متعلق به ساری است ، کمربندی ورودی قائم شهر به سری (اداره آبیاری به سه راه جویبار – میدان ولی عصر) ، راه دسترسی به فرودگاه ساری تا نیمه سال 88 و نیز تکمیل کمربندی شمالی تا پایان سال 88 می بایست در دستور اجرا قرار می گرفت".

وی گفت: در رابطه با اجرای این مصوبات هیچگونه مسئولیتی متوجه شهرداری و شورای شهر نیست و ما نیز بارها این پرسش را مطرح کردیم که کدام یک از شهرهای کشور ، هزینه ی بازگشایی مسیر کمربندی ها و پل ها توسط شهرداری پرداخته شد که شهرداری ساری دومین آن باشد؟

بهروش خاطرنشان کرد:البته تا زمانی که مصوبات دولت به نتیجه نرسد ، ما این مسئله و موضوع همکاری نکردن مسئولان را بازهم عنوان خواهیم کرد اما در هر صورت پل ولی عصر با بودجه شهرداری احداث شد و جنابعالی به جای آنکه پاسخ دهید چرا به وعده های تان عمل نکرده اید ، با عنوان کردن مسائل فرعی ، کم لطفی های تان را به درجه کمال رسانده اید.

این عضو شورای شهر ساری در ادامه یادآور شد:حقیقت این است که با چنین رویکردی تمام مصوبات دولت کریمه را به بازی گرفته اید.

 وی افزود:کمربندی که بر اساس مصوبه دولت می بایست یک سال قبل تکمیل و تحویل می شد هنوز به نتیجه نرسیده است و شما به جای آنکه پاسخگوی چرایی آن باشید ، هزینه های گزافی که شهرداری برای بازگشایی بخش عظیمی از کمربندی های شهر و همچنین آزادسازی مسیر پل ولی عصر نموده و امروز از افتخارات استان به شمار می آید را زیر سوال می برید! در حالی که اظهارات جنابعالی بدون ادله ی محکم ، مورد پسند نبوده و نیست.

بهروش با بیان اینکه «بگذارید صریح تر عرض کنم » گفت: آقای هاشمی ! با مدارک متقن اثبات می کنم که اطلاعات شما در مورد هزینه کرد و روند آزادسازی مسیرها حتی از بنده که عضو کوچکی از شورای شهر هستم ، کمتر است ، در حالی این گونه اظهار نظرها از سوی یک مسئول استانی ، توجیه پذیر نیست.

 وی اظهار داشت: حال برای روشن شدن اذهان عمومی ریز هزینه کرد پل ولی عصر را با مدارک قابل ارائه شرح می دهم تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد!

1-تملک زمین مرحوم مهدی باغبان به مساحت هزار و 760 متر مربع بر اساس قیمت کارشناسی به مبلغ سه میلیارد و 520 میلیون تومان

2-تملک پمپ بنزین به مساحت هزار و 775 متر مربع بر اساس قیمت کارشناسی و حکم دادگاه که مبلغ چهار میلیارد و 150 میلیون تومان به حساب دادگستری واریز شد.

 3-تملک ملک سید محمد باغبان فرزند مهدی با مساحت 76 متر مربع به مبلغ 722 میلیون تومان .

 4-تملک پست برق میدان خزر به مساحت 48 متر مربع به مبلغ 480 میلیون تومان

 5-تملک ملک شرکت توزیع نیروی برق منطقه ای مازندران به مساحت شش هزا رو 345 متر مربع از قرار هر متری یک میلیون تومان به مبلغ شش میلیارد و 345 میلیون تومان. 6

-تملک زمین ورثه سید مهدی باغبان که بر اساس توافقنامه تنظیمی ريال سه هزار و 50 متر مربع آن در مسیر تعرض آزاد سازی قرار گرفته و دو هزار و 35 متر مربع هم به عنوان فضای سبز در نظر گرفته شده است به مبلغ پنج میلیارد .

بهروش با اشاره به اینکه ریز هزینه های این پروژه اعم از مبلغ هزینه آزمایشگاه کنترل جوش ،گمانه زنی و نمونه برداری از پل ، اصلاح و بهینه سازی و نصب و جابه جایی پایه 20 کیلو ولتی میدان ،پاکسازی و آماده سازی خیابان حاشیه میدان ، خرید مخلوط رودخانه ای جهت زیرسازی بستر میدان خزر و سایر موارد موجود است که در مجموع بالغ بر 29 میلیارد تومان شده ، تصریح کرد: در خاتمه متذکر می شوم مقرر شده بود برای دریافت وام طبق مصوبه دولت با هفت درصد سود به شهرداری مبلغ 30 میلیارد تومان تسهیلان تعلق گیرد ، آیا می دانید امروز این تسهیلات با بهره 18 درصدی به شهرداری ساری تعلق گرفت؟

وی افزود:آیا می دانید شهرداری اسناد متعلق به املاک شهرداری را به عنوان وثیقه به مبلغ 60 میلیارد تومان در گرو بانک قرار داده ؟

 آیا می دانید شهرداری باید این عمل 92 میلیون تومان برای هزینه اسناد رسمی پرداخت نمود؟

 آیا قبول دارید که شهرداری باید وام ها را بپردازد؟ آیا می دانید بعد از گذشت حدود پنج سال تاکنون فقط 13 میلیارد آن دریافت شده ؟ آیا می دانید که فقط برای کمربندی جنوبی حدود 11 میلیارد تومان هزینه کرده ایم؟

این عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه پل روگذر میدان ولی عصر ساری در سال 54 بدون در نظر گرفتن پل غدیر ، توسط مهندسان ایتالیایی طراحی شد تصریح کرد: در سال 75 طی قرارداری به مبلغ یک میلیارد و 750 میلیون تومان مقرر شد این پل به همراه سه پل مکمل دیگر شامل پل روبه روی کمربندی جنوبی (مقابل اداره آبیاری)، پل سه راه جویبار و پل سمسکنده با هزینه دولت اجرا شود که این امر محقق نشد و امروز با 60 میلیارد تومان هم نمی توان چنین پروژه هایی را اجرا کرد!

وی با بیان اینکه در آن قرارداد هیچ حرفی از پل پنجم (غدیر) نبود اظهار داشت: حال می خواهم از آقای هاشمی بپرسم " شما را به خدا سوگند اگر فرزندتان در این پروژه دخیل نبود ، تا این اندازه از آن تعریف و تمجید می کردید؟ یا اینکه موجودیت آن را طبق آنچه در اظهاراتم آمده ، زیرسوال می بردید و مثل موارد دیگر آن را مورد انتقاد قرار می دادید؟

بهروش خاطرنشان کرد:در هر صورت شهرداری ساری با هزینه خود ، پل ولی عصر را احداث کرده و افتخار بزرگی نصیب شهرمان شده و جا دارد از همکاری بی دریغ ورثه مرحوم باغبان در آزادسازی مسیر این پل قدردانی کنم.


  • سه شنبه 24 اسفند 1389-0:0

    آقاي صادقي متشكرم با اين رويكردتون كه هميشه دنبال اخباري هستيد كه با استناد است، همين بس كه براي افكارعمومي شفاف شود اين مسئولان چه مي كنند وآينده شهرساري واستان به دست چه افرادي مديريت خواهد شد، امروز اين حاج علي معروف اهل ساري بوده كه دلش به حال همشهريان وشهر ساري مي سوزد.

    • سه شنبه 24 اسفند 1389-0:0

      مازند نومه! دفاع از مهندس هاشمی و مردم سایر شهرهای استان خیلی بد بود، که کامنت را بار نکردی؟ حقت که فیلتر شوی.

      • دوشنبه 23 اسفند 1389-0:0

        ای بنازم حاج علی ره

        • دوشنبه 23 اسفند 1389-0:0

          حا ج علي اي ول داري- خدا شما رو براي مردم ساري كه نه استان حفظ كنه واقعا كه شيعه واقعي علي عليه السلام هستي اينا الكي دم از صداقت ميزنن بايد... اي واي بر..

          • دوشنبه 23 اسفند 1389-0:0


            اظهارات شجاعانه آقای بهروش جالب توجه است . پاسخ مستدل آقای هاشمی هم در همین پایگاه خبری(مازند نومه ) بایستی منعکس شود . این کار باعث روشن شدن موضوع ، انجام وظیفه و ادای احترام به مردم است .

            • دوشنبه 23 اسفند 1389-0:0

              دمت گرم حاج علی الحق که بچه پاک ساری هستی سیه روی شود هر که در او غش باشد


              ©2013 APG.ir