تعداد بازدید: 4108

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 23 اسفند 1389-16:40

هميشه پاي دولت در ميان است

تجمع سپرده گذاران در بابل ادامه دارد:جمعی از سپرده گذاران صندوق تعاونی اعتباری وحدت در بابل با تجمع در جلوي این صندوق،خواهان موجودی خود هستند-رییس دادگستری بابل گفت: هیچ گونه مسئولیتی را به عهده نخواهم گرفت!


به گزارش خبرنگار مازندنومه در بابل،اين افراد از روز اعلام رییس بانک مرکزی ایران مبنی بر بی اعتباری صندوق های تعاون اعتباري برای دریافت موجوی خود در مقابل این تعاونی تجمع کرده اند و این روند تا به امروز ادامه دارد.

 از روز گذشته تاکنون نیز به دلیل هجوم سپرده گذاران به داخل تعاونی وحدت در بابل ماموران نیروی انتظامی براي جلوگیری از هرگونه اغتشاش در داخل این صندوق و بیرون آن مستقر شده اند.

یکی از طلبکاران صندوق تعاونی اعتباری وحدت بابل که مبلغ 40 میلیون ریال سپرده گذاری کرده بود؛ در گفت و گو با خبرنگارما اظهارداشت: به دلیل اینکه مبلغ کارمزد در این تعاونی کم بوده برای سپرده گذاری اقدام کرده ام .

 این کارمند تکنسین اورژانس بیان کرد: عامل همه این مشکلات بانک های مرکزی هستند که وام را با بهره بالا به مردم می دهند و به خاطر نیاز ، مردم به سوی این گونه قرض الحسنه ها روی می آورند.

 وی ادامه داد: بانکها به خاطر همین مشتری های خودشان را از دست داده اند و آنها باید رقابت را بين قرض الحسنه ها و بانک ها از بین ببرند و این اختلاف در سود وام ها چالش ها را بیشتر خواهد کرد.

یکی دیگر از سپرده گذاران نیز مدیریت ضعیف در این گونه تعاونی ها را عامل ورشکستگی و بروز مشکلات مالی بیان کرد و اظهارداشت: چون مجوز تعاونی اعتباری از وزارت تعاون است،آن ها باید پاسخگوباشد .

 این جوان دانشجو که مبلغ 170 میلیون ریال از پدر خود برای دریافت وام و خرید ماشین قرض کرده بود؛ تصریح کرد: اگر این تعاونی زیر نظر صالحین قرار گیرد و با آن ادغام شود، چه تضمینی برای رفع مشکلات مالی ما وجود دارد با توجه به اینکه صالحین نیز زیر نظر تعاون قرار دارد!

 طلبکار دیگری نیز به خبرنگار ما گفت: علت سپرده گذاری در این تعاونی به دلیل این مسئله بوده که تعاونی اعتباری وحدت زیر نظر حوزه علمیه قرار دارد.

 وی خاطرشان ساخت: بهره وام دو و نیم درصدی عامل دیگری برای سپرده گذاری بوده است.

همچنین جوان دیگری که مبلغ 200 میلیون ریال در این تعاونی سپرده گذاری کرده بود؛ یادآورشد: همه این اختلافات را دولت به وجود آورده است و و قتی خدماتی از ناحیه دولت با مشکلات زیاد ما از جمله اجاره خانه، خرج و مخارج خانواده و غیره داده نمی شود مجبورم به این سمت روی بیاورم.

وی ادامه داد: مسئولان تعاونی اعتباری وحدت اعلام کردند تا عید مبلغ سه میلیون ریال، بعد از عید زیر 10 میلیون ریال و بعد از آن نیز این در صورت تمایل و پرکردن فرم مسئولیت به عهده صالحین قرار خواهد گرفت.

*خود دولت پاسخگو باشد

 رییس دادگستری بابل بابیان این که هیچ گونه مسئولیتی را به عهده نخواهم گرفت؛ گفت: اگر مشکلات این تعاونی ها بخواهد به سمت دادگستری کشیده شود باید تمام نیروها انرژی خود را به این سمت بکشانند و دادگستری تعطیل شود.

 "عبدالله رضییان" تصریح کرد: وزارت تعاون زیر نظر دولت است و باید خود دولت پاسخگوی مشکلات مردم باشد.

 وی با اشاره به اینکه مردم حق و حقوقی دارند و تعاونی نیز بدون مجوز وزارتخانه فعالیت خود را آغاز نکرده است؛ اظهارداشت: اگر دادگستری بابل برای رفع مشکلات مردم در قرض الحسنه کشاورزان اقدام کرده است به دلیل کاهبرداری بوده است ولی مشکل تعاونی وحدت و بهمن ایثار و غیره یکی دو تا نیست که بخواهیم به مشکلات مردم رسیدگی کنیم.

وی اظهارداشت: اگر دادگستری رفع مشکلات مردم را برعهده بگیرد مسئولان از کار شانه خالی می کنند و تا کنون نیز هیچ جلسه شورای تامین در شهرستان بابل تشکیل نشد.

وی گفت: جلسه شورای تامین تنها در ساری مرکز مازندران تشکیل شده بود.

به گزارش مازندنومه تعاونی اعتباری وحدت بابل حدود هفت هزار سپرده گذار، 120 میلیارد ریال تعهد سپرده، 90 میلیارد ریال طلبکاری، 30 میلیارد ریال نیز ما با التفاوت دارد.

 این تعاونی در بابل دارای 13 پرسنل می باشد که بنا به گفته یکی از کارمندان با توجه به نزدیک بودن به ایام عید عیدی و حقوق شان را ماه گذشته دریافت نکردند.

همچنین یکی از مسئولان صندوق صالحین از تهران برای ارایه فرم در داخل تعاونی اعتباری وحدت برای پاسخگویی و راهنمایی مردم حضور يافت.

 در این فرم موسسه مالی و اعتباری صالحین گفته شده است: با توجه به اینکه کفالت سپرده گذاران تعاونی وحدت از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی ابلاغیه شماره 280313/89 مورخ 16/12/89 ریاست بانک مرکزی به موسسه مالی و اعتباری صالحین محول گرید، متقاضی یکی از گزینه های ذیل می باشید: متقاضی انتقال موجودی به شعبه موسسه مالی و اعتباری صالحین، حساب سپرده کوتاه مدت به مدت شش ماهه سود سر رسید با نرخ 53/18 درصد، متقاضی انتقال موجودی به شعبه موسسه صالحین افتتاح بلند مدت با نرخ سود 51/19 درصد، متقاضی انتقال موجودی به شعبه موسسه صالحین و افتتاح حساب بلند مدت با سود سه ساله با نرخ 01/20درصد جزو مواردی بود که در این فرم برای تکمیل متقاضی ارایه شده بود.

به گزارش مازندنومه تجمع سپرده گذاران وحدت و بهمن ايثار در شهرهاي ديگر استان هم چون ساري،قائم شهر و آمل نيز هم چنان ادامه دارد.


  • مازیار مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 24 اسفند 1389-0:0

    به نظرم بیشتر افراد بدبخت بیچاره و کم درآمد در این تعاونیها حساب باز کردند، همانهایی که تعدادشان بسیار زیاد است، همانهایی که ناآگاهی، بی مسئولیتی، بی تفاوتی... در آنها موج میزند. همانهایی که همیشه... خوب بذار یه بار اینها زخم بخورند تا بلکه به حرف آدهای تحصیل کرده در باقی کارهاشون گوش دهند. این پول بر باد داده شاید باعث افزایش آگاهی در این قشر شد!

    • دوشنبه 23 اسفند 1389-0:0

      و همیشه هم می لنگد


      ©2013 APG.ir