تعداد بازدید: 3284

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 26 اسفند 1389-16:12

يک ميليون جوان مازني در آستانه ازدواج قرار دارند

در سه ماهه سوم امسال با افزايش طلاق روبه رو بوده ايم/آمار طلاق در استان هاي تهران،قم،خراسان رضوی و مازندران بالاست/مهريه بيش از 1000 زوج مازندراني فقط 14 سکه است/طاهايي گفت من در سال 54 ازدواج کردم و به مهمانان عدس پلو داديم!(گزارش مازندنومه از جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در مازندران)


مازندنومه: شانزدهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در مازندران با موضوع طرح بصایر و ازدواج آسان با حضور استاندار،معاون سیاسی امنیتی و رییس سازمان جوانان مازندران در استانداری برگزار شد.گزارش خبرنگار ما-اعظم کردان -را از اين نشست بخوانيد.

----------------------

*معافي:مازندران از نظر آمار طلاق چهارم است

در این نشست رییس سازمان ملی جوان مازندران تشکیل شبکه فعالین ازدواج(شفا) را از جمله اقدامات در تسهیل ازدواج عنوان کرد و گفت:در راستای ترویج ازدواج آسان و نیز شناسایی فعالان و خیرین در امر ازدواج ، شبکه شفا راه اندازی شد.

روح الله معافی با اشاره به فعالیت های کانون مهر افزود: تاکنون 90 مورد عقد و عروسی در کانون پیوند مهر با مبلغ هر کدام 600 هزار تومان صورت گرفته است.

وي با اشاره به رشد طلاق در 3 ماهه سوم امسال گفت : از مجموع 31 هزار و 39 مورد ازدواج در 11 ماهه امسال 4/9 درصد (نه وچهار دهم درصد ) منجر به طلاق شد که از این تعداد 5 هزار و 411 طلاق در شهرها و 207مورد طلاق در روستاها به ثبت رسیده است.

 رییس سازمان ملی جوان مازندران ادامه داد :طی 3 ماهه سوم نسبت به 3ماهه دوم امسال افزایش طلاق و کاهش ازدواج مشاهده شده است.

معافی از وجود 12 میلیون جوان در آستانه ازدواج در سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت : بیش از یک میلیون و100 هزار نفر(حدود 40 تا 45 درصد جوانان مازندرانی) در آستانه ازدواج قرار دارند.

 وی بیان داشت :در استان های تهران ، قم،خراسان رضوی و مازندران بیشترین آمار طلاق دیده می شود .

 وی با اشاره به اینکه طلاق های انجام شده معمولا در 5 سال اول زندگی صورت می گیرد، گفت :چنانچه آموزش قبل از ازدواج از 2 ساعت به 4 ساعت افزایش یابد می توان در تحکیم خانواده تاثیر بسزایی داشته باشد،ولی متاسفانه این امر هنوز عملیاتی نشده است.

معافی برگزاری و توسعه همایش زوج های آسمانی را با هدف ترویج فرهنگ ازدواج از دیگر راهکارهای ازدواج آسان برشمرد و گفت :در این همایش زوج هایی که مهریه آنان 14 سکه بهار زادی است دعوت می شوند که براساس شناسایي های صورت گرفته یک هزار و 280 زوج مازندرانی مهریه شان 14 سکه است.

*طاهايي:عدس پلو داديم

 استاندار مازندران با بيان اين که تازه های نشر در خصوص مهارت زندگی بررسی شود،گفت : به منظور آموزش و اطلاع رسانی خانواده ها باید واحدی به نام دانش خانواده در مدارس و آموزشگاه ها تدریس شود.

 طاهایی ادامه داد: من در سال 54 ازدواج کردم و در آن زمان با توجه به اینکه از نظر مالی مشکلی نداشتیم از میهمانان باعدس پلو پذیرایی شد.



    ©2013 APG.ir