تعداد بازدید: 5736

توصیه به دیگران 8

يکشنبه 14 فروردين 1390-0:12

ضرغامي:پايتخت مورد حمايت من است

عزت الله ضرغامي-رييس سازمان صدا وسيما-در گفت و گو با مازندنومه عنوان کرد:از ساخت سريال هايي با محوريت اقوام ايراني حمايت مي کنم-با ساخت و پخش سریال پایتخت موافقم.


 رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران جمعه شب برای تماشای فیلم اخراجی ها3 به همراه مسعود ده نمکی-کارگردان فيلم- و نيز محمدرضا شریفی نیا-يکي از بازيگران اخراجي ها-به سینما آفریقا آمد.

پيش از آغاز پخش فيلم،ضرغامي گفت و گوي کوتاهي با عاطفه خیرخواه-خبرنگار مازندنومه- انجام داد و ضمن حمايت کامل از سريال پايتخت،بر ساخت فیلم ها و سریال هايي با محوریت قوم های مختلف ایرانی تاکيد کرد.

 وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه سریال پایتخت در استان مازندران با واکنش هایی مواجه بوده است،گفت:با ساخت و پخش سریال پایتخت موافقم و ساخت فیلم ها و مجموعه هاي نمايشي با بهره گیری از فرهنگ های مختلف ایرانی بهتر است بیش از این مورد توجه واقع شود.

بر اساس اين گزارش ضرغامي از ساخت مجموعه هاي ديگري در رسانه ملي بر اساس گويش و خرده فرهنگ هاي اقوام مختلف در شبکه هاي چندگانه سيما خبر داد.

خاطرنشان مي کنيم علي اکبرطاهايي- استاندار مازندران-نيز روز 12 فروردين ماه در ارتباط زنده تلفني با راديو ساري،از صدا وسيما به خاطر پخش برنامه هاي طنز و سرگرم کننده در نوروز امسال و ايجاد نشاط و تزريق روحيه شادي جمعي قدرداني کرد.

گفتني است پخش سريال" پايتخت" به کارگرداني سيروس مقدم، در مازندران با حاشيه هايي همراه بود که در روزهاي اخير از شدت اين التهابات کاسته شده است و بعضا" برخي از منتقدان رسانه ملي به صف مدافعان پيوسته اند و تغييراتي در يادداشت ها و ديدگاه هاي شان ايجاد کرده اند.

آخرين قسمت پرطرفدارترين سريال نوروز 90 شب 13 فروردين پخش شد و به زودي صدا وسيما نقد و بررسي اين سريال را با حضور عوامل و کارشناسان مختلف آغاز خواهد کرد.


  • دوشنبه 22 فروردين 1390-0:0

    آقای چاووش تهرانی که معلوم نیست رگ و ریشت به کدوم در و دهات برمی گرده اگه مازندران به قول خودت پر زبالست قسمتیش به خاطر امثال جنابعالیست که با خانواده یا دوستان گله ای تشریف می آورید مازندران. مازنی و مازندران اگه بده امثال شما تهرانی ها برای خریدن یک متر از خاکش سر ودست نمیشکوندین که تا جنگل و دریا میبینین وحش میشین.
    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولنگه توست
    عرض خود میبری و زحمت ما می داری

    • جمعه 19 فروردين 1390-0:0

      سلام به همه بچه های مازندران و همه آنهایی که فکر می کنند به قومیت آنها توهین شده است. باید عرض کنم به عنوان یک تهرانی بارها و بارها متاسفانه در شهر صحنه هایی از نوعی که در این سریال نشان داده می شود شاهد بوده ام رفتارهای بی ادبانه و دور از تمدن شهرستانی ها بارها دیدگان ما رو آزرده و کاری هم نمی توانیم بکنیم طرف گله ای با زن و بچه میریزن تو پارک ها با صداهای عجیب و غریب صحبت می کنند تو مترو که خجالت اور تره اینگار اومدن پیک نیک از آن طرف وقتی برای خوشگذرونی آخر هفته ها می ریم شمال هم که دیگه نگو...به نظرم به جای گیر دادن به این سریال کمی به اطراف خودتان نگاه کنید آیا در شمال جز این است؟ شهر هایی که تا خرتناق در آشغال های کنار خیابان غرق شده اند جای دفاع دارند؟ صدها و صدها هزار معتاد در این شهرها نشان از فرهنگ بالا دارد؟ به جای این ادا ها بروید کمی فکر کنید . تهران برای ما عزیز بوده و هست چه بپسندید و نپسندید بای بای

      • پنجشنبه 11 تير 1394-0:25

        من پلنگ بُرّنده دندانم
        از شغالان قفا نخواهم خورد
        سفره‌ام از گرسنگی سبز است
        نان به نرخ شما نخواهم خورد

        گر چه باغِ بهارمرده‌ی من
        سرخوش از میوه‌های بن‌بستی است
        سرو آزاده‌ام که می‌داند
        فخر آزادگان تهی‌دستی است

        ببر مازندرانم و نامم
        چون تبارم زبان‌زد دنیاست
        عقب استخوان نمی‌گردم
        دُم تکاندن طریقت سگ‌هاست

        گر چه ناشادمان و ناخرسند
        گرچه نومیدوار و مأیوسم
        از برای دو پاره نان سیاه
        دست هر سفله را نمی‌بوسم

        سر من گرم سر‌به‌داری‌هاست
        خاک من غیرت علف دارد
        سگ باغِ درخت‌مرده‌ی من
        به بهار شما شرف دارد

        علی اکبر یاقی تبار

        • چهارشنبه 10 تير 1394-0:11

          اقای عزیز مثل اینکه از امار اعتیاد ر تهزان باخبر نیستین.و جنوب تهران و اشغال ها و زاغه هاش رو ندیدن.ضمن اینکه اکز مازندران بده لطفا تو همون تهرانتون بشینین و با هر تعطیلی مزاجم ما نشین.و با خودنون زباله و الودکی های ضوتی و ترافیک نیارین.ممنون میشیم واقعا

        • پنجشنبه 18 فروردين 1390-0:0

          با سلام خدمت مازندرانیهای عزیز و خون گرم من اهل مازندران نیستم و بطور اتفاقی سایت مازندمومه را باز کردم ونظرات شما دوستان رو خوندم به نظر من سریال پایتخت سریال جالبی بود و هیچ توهینی به مازندرانیها نکرد .اگه اینطور بود پس همه آذریها و لرها هم باید نسبت به سریالها که در مورد فرهنگها و آداب ورسوم آنها ساخته می شود واکنش منفی نشان بدهند.

          • مهندس روح الله-بابلپاسخ به این دیدگاه 2 2
            سه شنبه 16 فروردين 1390-0:0

            من به عنوان یک شهروند بابلی از خطه سرسبز مازندران باید به ضرغامی این موضوع رو عرض کنم که :
            شما با مجوز دادن به یه همچین سریالی که فقط تمسخر ما مازنی ها بود و خندوندن یه عده از تهرانی هایی که هرچی دارند از مازندران زیبای ما دارند وسعت توان خود را به نمایش گذاشتید
            ما بابلی ها و مازندرانی ها به شدت نسبت به این فیلم موضع گیری میکنیم. آقای به اصطلاح مهندس شما باید از طریق همون رسانه ملی از مردم شریف و ولایت مدار شمال ، به ویژه مازندران عذر خواهی کنید..
            انشالله خداوند متعال جواب این بی احترامی و بی حرمتی شما رو بدهد.
            مطمئن باشد آه مردمان مازندران شما را خواهد گرفت و این رو بدونید : چوب خدا صدا نداره

            • دوشنبه 15 فروردين 1390-0:0

              این سریال واقعیتهای موجد در جامعه بود.از سازندگان ان باید قدردانی شود.عالی بود

              • محمدزادهپاسخ به این دیدگاه 2 2
                دوشنبه 15 فروردين 1390-0:0

                دست شما اقای ضرغامی درد نکند.هم امسال خندیدیم هم اینکه از فرهنگ ما یاد کردید.حرف این آدمهایی که ساز مخالف می زنند را گوش ندهید.از شما تقاضا داریم باز از مازندران و مازندرانی یاد کنید.مخالفان سریال اندک هستند و بیشتر دوست داشتند این سریال حالا حالاها تمام نمیشد.

                • بابک بیات پاسخ به این دیدگاه 1 2
                  دوشنبه 15 فروردين 1390-0:0

                  • صدا و سیما حد خود را با پخش این سریال از حد ملی به شبکه استانی تقلیل داده و با تمسخر قرار دادن مردم فهیم مازندران ضربه جبران ناپذیری را وارد کرده که جمع نمودن این موضوع (تمسخر) جبران ناپذیر است. عبارات و کاراکترهای به کار رفته در این سریال اکنون بر زبان بعضی از مردم کج فهم پایتخت نشینان افتاده و از هم اکنون به تمسخر شمالی ها و بخصوص مازندرانی ها می پردازند. ضمن اظهار تاسف و محکوم نمودن شدید این اقدام سخیف ص د ا و س ی م ا لازم این رسانه به ظاهر ملی از مردم شریف مازندران و مازندرانی های جای جای کشور عزیزمان عذرخواهی نماید

                  • دوشنبه 15 فروردين 1390-0:0

                    واقعیت های فرهنگی جامعه باید مطرح شود صداوسیمای مازندران مگه تاکنون چکار کرد؟!

                    • يکشنبه 14 فروردين 1390-0:0

                      کسی که با کارگردان اخراجی ها میره تخمه میشکونه بیشتر از این هم انتظاری نیست البته.

                      • يکشنبه 14 فروردين 1390-0:0

                        این حسین جعفری که گمان کنم همشهری ما در قائمشهر باشه و از نام روستایش معلومه بدجوری جو گیر شده!این یک تنه می خواد فرهنگ ما رو نجات بده انگار.آقای جعفری فکر کنم زیاد قوی ترین مردان ایران رو تو عید تماشا کرده و فکر می کنه پهلوانه که تهدید و تخریب می کنه.برادر من فیلم بدون اشکال بود.مازندران رو معرفی کر به خوبی.آدرس بده بیام باهات بحث کنم و منطقی قانعت کنم.حتمات تو پیش دو نفر که مخالف سریال بودند نشستی وجو گرفته ات!دون کیشوت ها فقط این جور استدلال می کنند

                        • يکشنبه 14 فروردين 1390-0:0

                          اونایی که میگن پایتخت به درد نمی خورد الکی"حساس" بودن ..."حساس""حساس"و شاید "تحت تاثیر"قرار گرفته بودند!!تحت تاثیر...تحت تاثیر!فهمیدین؟!

                          • يکشنبه 14 فروردين 1390-0:0

                            چرا استاندار از سریال بدگویی نکرده؟چون فهمیده که مجموعه خوبیست و حتی با توجه به مطلب بالا از صدا وسیما تشکر هم کرده است.به نظرم ضرغامی سریال خوبی را امسال تقدیم مازندرانیها بخصوص کرده است.دست مریزاد

                            • يکشنبه 14 فروردين 1390-0:0

                              از مازندنومه که هر روز به نحوی به پایتخت می پردازد و الان هم با رییس صدا وسیما گفتگو کرده ممنونیم.من از طرفداران سریال بودم و حیف شد که تمام شد.

                              • حسین جعفری میدانسرپاسخ به این دیدگاه 3 2
                                يکشنبه 14 فروردين 1390-0:0

                                متاسفم برای مازندنومه با اون اخبار یه وریش!

                                به قول ما مازندرانی ها ضرغامی ره ول هاکن مازندنومه ره دارین!!!

                                یک رسانه بومی نما که حداقل انصاف را رعایت نمیکند نمونه بازتاب نظرات و نامه های سرگشاده که علیه فیلم پایتخت بیان شد و شما با کمال بی رحمی و یکطرفه دیدن مسئله این حق را از کاربران سایت خود دریغ کردید
                                فقط برای مدیر و دست اندرکاران سایت مازندنومه متاسفم با اون غیرت مازندرانیشان!

                                • يکشنبه 14 فروردين 1390-0:0

                                  ضرغامي بايدم دفاع كنه، رسانه خودشه، هيچ ماست فروشي نميگه ماست من ترشه. آقاي مدير چرا دستور نميدي يه سريال عليه فرهنگ اجدادي خودت بسازن تا ملت يك مدت به اون بخندن! دستور ميدي به سيماي مازندران كه مصاحبه هاي موافقان و بفرستن تهران تا پخش كنن وگرنه.....! تا كي ميخواين با شعور مردم بازي كنين و اونا رو بازيچه دست خودتون قرار بدين؟ بعد ميگين چرا مردم ماهواره نگاه مي كنن؟ خوب اين مسائل و ميبينن اعتمادشون و از دست ميدن. چند روز ديگه يه جلسه فوق العاده ميذاري و از دست اندركاران اين سريال با جايزه هاي آنچناني تقدير هم مي كني. به نظر من هر مازندراني كه نسبت به اين سريال واكنش نشون نداده بي غيرته. مثل مازندنومه كه ديگه هيچ اعتباري براي ما نداره.


                                  ©2013 APG.ir