تعداد بازدید: 3325

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 22 فروردين 1390-23:18

کودکانی که زود بزرگ می شوند

... اگرچه وزیر آموزش و پرورش در این باره اعلام کرد جای هیچ نگرانی نیست و فضای جداگانه ای برای دوره پیش دبستانی اختصاص می یابد اما کودکان 4 و 5 ساله در کدام گروه قرار می گیرند؟(یادداشت عاطفه خيرخواه-خبرنگار-درباره ممنوعیت پذیرش کودکان 4 تا 6 ساله در مهدکودک ها)


ممنوعیت پذیرش کودکان 4 تا 6 ساله در مهدکودک ها موضوعی است که در روزهای اخیر به دغدغه خانواده های دارای کودکان در این مقطع سنی تبدیل شده است.

همان گونه که از طريق خبرها آگاه شدیم با تصویب مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام، تربیت و آموزش کودکان 4 تا 6 ساله از سازمان بهزیستی خلع ید شد و در حوزه اختیارات و وظایف وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

به نظر می رسد اینکه دوره پیش دبستانی جزو دوره آموزشی مقطع ابتدایی قرار می گیرد یا خیر موضوعی نیست که در ردیف دغدغه های خانواده های مشمول این شرایط باشد بلکه آنچه به عقیده نگارنده موجب نگرانی خانواده هاست 3 موضوع مهم است؛ موضوع اول حضور نونهالان 4 تا 6 ساله در محیط آموزشی است که دانش آموزان 9 تا 11 ساله نیز در همان محیط مشغول تحصیل اند.

 اگرچه وزیر آموزش و پرورش در این باره اعلام کرد جای هیچ نگرانی نیست و فضای جداگانه ای برای دوره پیش دبستانی اختصاص می یابد اما کودکان 4 و 5 ساله در کدام گروه قرار می گیرند؟

موضوع دوم دغدغه مادران شاغل است،وقتی پذیرش و نگهداری از کودکان در این رده سنی در مهدکودک ها ممنوع شده است تکلیف نگهداری این کودکان پس از ساعت آموزش تا زمان فراغت مادران شان از محل کار چگونه است؟ آیا پس از آن ساعت مهدکودک ها می توانند در ساعات بعدازظهر پذیرای این کودکان باشند؟

موضوع سوم، دغدغه اقتصادی و فشار مالی است که در پی اجرای این مصوبه متوجه خانواده خواهد شد، اینکه تنها مدارس غیرانتفاعی پذیرای کودکان 4 تا 6 ساله هستند موضوعی است که از هم اکنون خانواده ها را نگران کرده است.

در واقع این وجه ماجرا با توجه به شرایط کنونی اقتصاد جامعه مصداق همان گل بود به چمن نیز آراسته شد، است.

 اگرچه شورای عالی انقلاب فرهنگی درنگاهی کلی پیش دبستانی را از نوع نظام تعلیم و تربیت می داند و طبق گفته حاجی بابایی جایی که با خواندن، آموختن و تربیت سروکار دارد متعلق به آموزش و پرورش است لیکن به نظر می رسد در تصویب این مهم همه جوانب در نظر گرفته نشده است و 3 موضوع یاد شده مواردی است که به طور جدی نگرانی خانواده ها را برانگیخته است.


  • شنبه 27 فروردين 1390-0:0

    نگو تو رو خدا-دخترم سال دیگه 4 ساله میشه!چیکار کنم بچه رو؟

    • سه شنبه 23 فروردين 1390-0:0

      کدوم کارشون براساس برنامه بلندمدت بود که این یک کارشون باشه

      • سه شنبه 23 فروردين 1390-0:0

        نقی پول میده که بچه ها برن مدرسه غیرانتفاعی


        ©2013 APG.ir