تعداد بازدید: 4483

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 18 ارديبهشت 1390-22:18

آیا اين پروژه، واقعی است؟!

...در محور ساري-سمنان به دلیل قرار داشتن لوله های گاز در یک سوی جاده و فیبر نوری در سمت دیگر ، بر ابهام قضیه افزوده و این شائبه را در اذهان به وجود آورده که ممکن است تا سال های متمادی پروژه چهار بانده کردن مسير عملیاتی نشود/عملیات تعریض جاده ساری- تاکام تا کنون فقط 12 درصد پیشرفت داشت.(يادداشتي از ربابه حسين پور،خبرنگار-ساري)


 محور ساری به سمنان از جمله محورهای طولاني اما باریک مازندران است که به واسطه مواهب بکر خدادای در فصل تابستان از پر تردد ترین جاده های استان محسوب می شود.

 به دلیل کم عرض بودن و پیچ و تاب های فراوان اين محور، مشکلاتی برای گردشگران و افرادی که روزانه از این مسیر رفت و آمد می کنند، به وجود آمده است.

 در همین راستا چهار بانده کردن بخشی از این محور یعنی تا کیلومتر 20 جاده ساری به سمنان در دستور کار مسئولان قرار گرفت، اما علی رغم شروع عملیات تعریض که از بهار 89 آغاز شد ، هنوز این پروژه پیشرفت چندانی نداشته تا جایی که مورد انتقاد برخی از مسئولان و نيز نماینده های شهرستان ساری قرار گرفت.

 البته چهار بانده کردن محورهای کوهستانی نیاز به زیر ساخت های اساسی دارد اما در این منطقه به دلیل قرار داشتن لوله های گاز در یک سوی جاده و فیبر نوری در سمت دیگر ، بر ابهام قضیه افزوده و این شائبه را در اذهان به وجود آورده که ممکن است تا سال های متمادی پروژه عملیاتی نشود.

 حسینی- رییس حوزه ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل استان-در گفت و گو با ما ضمن تایید کندی پیشرفت فیزیکی این پروژه ملی، اظهار داشت:عملیات تعریض جاده ساری- تاکام که حدود 5/19 کیلومتر است تا کنون فقط 12 درصد پیشرفت داشت.

 وی می گوید: در مازندران به دلیل کمبود زمین ناچاریم از حریم راه نیز با هماهنگی اداره کل راه و ترابری استفاده و از آن هم عبور کنیم که در این محور نیز بالاجبار این کار را انجام می دهیم.

 حسینی می افزاید: طبیعی است اوایل شروع چنین پروژه هایی به دلیل آزاد سازی و تملک اراضی ، هماهنگی تاسیسات، ارزیابی، مصالح و جا به جایی ها کارها به کندی پیش رود.

 وی علت کندی این پروژه ملی را هماهنگی با شرکت های مخابرات و گاز عنوان می کند و می گوید: هماهنگی هایی با حضور استاندار مازندران ، مسولان شرکت مخابرات، گاز و نیز مشاوران و کارشناسان طرح صورت گرفت تا لوله های گاز و فیبر نوری جا به جا شوند و در حال حاضر پیگیر این کار هستیم.

 حسینی اتمام عملیات چهار بانده کردن محور5/19 کیلومتری ساری –تاکام را سال 92 اعلام کرد و در خصوص اعتبار این پروژه ملی گفت: با توجه به اینکه هنوز لایحه بودجه 90 از مجلس بیرون نیامده اعتبار این پروژه مشخص نیست اما پیمانکار در حال اجرای کار است.

 به نظر می رسد مقصود رییس محترم حوزه ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل استان از هماهنگی با شرکت های مخابرات و گاز استان همانا نبود هماهنگی قبلی با دستگاه های یاد شده است زیرا برای اجرای پروژه هایی به این مهمی قبل از بررسی همه جوانب اعم از تملک زمین و رفع موانع و معارض احتمالی فراخوان مناقصه نمی دهند،آن هم برای عملیاتی که هنوز اعتبار مشخصی برای آن تخصیص نیافته و قرار است طی یک فرآیند سه ساله عملیاتی شود! 

ايميل نويسنده: (heyran55@yahoo.com)



    ©2013 APG.ir