تعداد بازدید: 3652

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 26 ارديبهشت 1390-9:7

نابينا و داربست

در جلسه شوراي شهر ساري مطرح شد:بابل ، دروازه ساری ندارد، چهار راه دروازه بابل را به چهار راه دکتر شهیدی تغییر نام دهیم/تخليه زندان حق مردم ساري است/ساختار شهر ساری ، شعاعی و حلقوی ناقص است/عقب ماندن پیشرفت پروژه داراب به علت بارندگی است/عوارض شهرداري را زياد نکرديم/آوانس مي دهيم،دانه درشت ها در مي روند.ساختمان مفيدي 11 ميليارد تومان عوارض دارد.


مازندنومه:جلسه علني شوراي شهر ساري عصر يک شنبه برگزار شد. شهردار ساری در اين جلسه غایب بود و نائب رئیس شورا هم دقایقی پس از پایان جلسه از راه رسید.گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار ما-را از اين نشست بخوانيد.

-------------------------------------

*باقري:دوچرخه سواري طالب دارد

 جمال باقری در جلسه علنی شورای شهر ساری ، اظهار داشت: بر نحوه مرمت معابر و پیاده روها توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به نداشتن مسیر دوچرخه سواری در سطح شهر ، گفت:دوچرخه سواری متقاضیان زیادی دارد اما به دلیل نداشتن مسیر دوچرخه سواری ، برخی دوچرخه سواران مجبور هستند در مسیر خودروها حرکت کنند.

*رضايي:داربست هاي کوتاه براي نابينايان خطر دارد

اما دیگر عضو شورای شهر از نابینایی گفت که با داربست در پیاده رو برخورد کرده به طوری که نزدیک بود به خیابان پرتاب شده و با خودروها برخورد کند.

مهدی رضایی فرح آبادی با بیان اینکه صحنه بسیار ناراحت کننده ای بود ، تصریح کرد:داربست هایی با ارتفاع کوتاه در خیابان برای نابینایان مشکلات این چنینی به بار آورده است.

 وی تخلیه زندان را حق مردم ساری دانست و در رابطه با آسفالت معابر اظهار داشت:سازمان عمران ماهانه 750 میلیون تومان ، آسفالت انجام می دهد که مبلغ 400 میلیون تومان هزینه قیر را از شهرداری دریافت کرده و مابقی را سازمان پرداخت می کند.

 رضایی با بیان اینکه پس از 16 سال با پیگیری های شورا و شهرداری ، طرح جامع شهرستان ساری مجددا توسط مشاور تهیه شد گفت: این طرح در چند نوبت باید در کارگروه فنی مورد بررسی قرار گیرد.

 وی با اشاره به اینکه ساختار شهر ساری ، شعاعی و حلقوی ناقص است،خاطرنشان کرد: در طرح جامع جدید ، ساختار حلقوی کامل لحاظ شده که نیازمند بازگشایی های گسترده است و با این طرح برای 10 سال آینده ، مشکل ساری حل می شود.

*رمضانپور:پارک 1200هکتاري ايجاد مي شود

عضو دیگر شورای شهر ساری از احداث پارک جنگلی 1200 هکتاری در ساری خبر داد و افزود: طی مکاتباتی با منابع طبیعی ، جنگل 1200 هکتاری سکوتپه برای تبدیل شدن به پارک جنگلی به شهرداری ساری تحویل داده می شود.

نادعلی رمضانپور گفت: با اضافه شدن این مجموعه به فضای سبز ساری ، سرانه فضای سبز از یک متر مربع به 41 متر مربع افزایش خواهد یافت.

 وی خواستار فعال شدن گروه عمران در شهرداری های مناطق شد و تصریح کرد: جدول های شکسته و بلوارها ، چهره شهر را نازیبا می کند.

رمضانپور با بیان اینکه پیاده روهای شهر در برخی مناطق مخروبه هستند ، اظهار داشت: در بعضی از پیاده روهای ساری ، عبور و مرور به کلی مختل است.

*نقيبي:باران مانع پيشرفت پروژه است

 فرامرز نقیبی در این نشست ، افزود: فاز نخست پل داراب که اکنون دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی است، تا 31 اردیبهشت به بهره برداری می رسد.

 رئیس شورای شهر ساری تصریح کرد:عقب ماندن پیشرفت این پروژه ،به علت بارندگی است.

 وی با بیان اینکه پل غدیر هم از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است ، یادآور شد: از 220 روز مدت تعیین شده برای بهره برداری از این پل ، 162 روز باقی مانده که وعده داده شده این پل زودتر به بهره برداری خواهد رسید.

 نقیبی با تاکید بر تغییر نام چهار راه دروازه بابل، گفت: هیچ جای بابل نام دروازه ساری ندارد و می توانیم این مسیر را به نام دکتر شهیدی تغییر دهیم که خدمات ارزنده ای را به شهروندان ارائه کرده بود.

وی اظهار داشت: نقشه برداری از زمین 1200 هکتاری در سال گذشته 190 روز طول کشید و می خواستیم برنامه عملیاتی این پارک به اتمام برسد و سپس به مردم اعلام کنیم و البته از مدیرکل منابع طبیعی مازندران هم بابت تحویل این زمین به شهرداری تشکر می کنیم.

 رئیس شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: این زمین در محدوده سکوتپه تا سنگ ریزه قرار دارد.

*فرزانه:کمربندي شمالي جدي است

معاون شهردار ساری در خصوص کمربندی شمالی ، گفت: کمربندی شمالی بحثی جدی است که شورا در سال 90 برای این پروژه بودجه تعریف نکرده است.

فرزانه اظهار داشت: بر اساس سیاست های کمیسیون ماده پنج ، شهرداری زمین های مسیر کمربندی را تملک می کند اما راه و ترابری باید برای احداث خیابان ، اقدام کند.

وی در رابطه با جدول های شکسته معابر ، یادآور شد: جدول های معابر ، فاقد جان پناه هستند و چرخ خودروها با این جدول ها برخورد می کند و موجب شکستگی می شود.

فرزانه با اشاره به اینکه مصوبات شورا برای شهرداری ها لازم الاجرا است ، تصریح کرد:عوارض شهرداری را در سال جدید افزایش نداده ایم.

 وی افزود: از پنج درصد تخفیف عوارض به 35 درصد رسیده و که به نوعی اجازه دادن برای تخلف است .

فرزانه خاطرنشان کرد: در رابطه با مطالبات شهرداری هم آوانس و انعطاف پذيري بیش از حد قايل مي شويم و به این ترتیب دانه درشت ها از این قضیه در می روند.

 وی اظهار داشت: محقق نشدن بودجه منجر به شکست در پروژه های عمرانی خواهد شد.

 فرزانه با بیان اینکه ساختمان مفیدی بالغ بر 11 میلیارد تومان عوارض دارد،گفت: شهرداری به پرداخت نیمی از این مبلغ هم راضی بود اما انجام نشد و اکنون از راه های دیگر سعی دارند این مبلغ را پرداخت نکنند. 


  • سه شنبه 27 ارديبهشت 1390-0:0

    همه مشکلات حل شد نوبت به داربست رسید!!!یکی از این حرفها و شعارها را اگر حل میکردند اوضاع بهتر میشد.

    • سه شنبه 27 ارديبهشت 1390-0:0

      اگر این عضو شورای شهر آن نابینا را نمی دید که این حرفها را نمیزد!مگر باید همه چیز را دید و تجربه کرد؟عقل یار خوش است!

      • سه شنبه 27 ارديبهشت 1390-0:0

        آب ساری چی شد؟آلودگی دارد یا نه؟دکتر عقب نشینی کرده است انگار؟

        • دوشنبه 26 ارديبهشت 1390-0:0

          با تغيير نام چهار راه موافقم ولي نه با اين دليل. اگر نام دكتر شهيدي روي اين چهار راه قرار گيرد هم بسيار خوب است . در ضمن براي زنده ماندن نام مرحوم كردان هم قدم ويا اقدامي توسط مديران شهر ساري برداشته شود.

          • دوشنبه 26 ارديبهشت 1390-0:0

            با سلام، ضمن تشکر از سایت مازندنومه به دلیل پوشش اخبار به ویژه در حوزه های شهری، همچنین من هم با پیشنهاد اعضای شورای شهر مبنی بر تغییر نام چهارراه به نام مرحوم دکتر شهیدی موافقم چون ایشان در طول عمر خود خدمات ارزنده ای به مردم ساری و همینطور مازندران کرده است.


            ©2013 APG.ir