تعداد بازدید: 3944

توصیه به دیگران 8

پنجشنبه 29 ارديبهشت 1390-14:43

زيبايي هاي روز روابط عمومي

...در مجموع به ما و بسياري از دوستان خبرنگار و روابط عمومي كه در جوارم حضور داشتيم خوش گذشت و اميدواريم باز هم شاهد برگزاري اين گونه برنامه ها باشيم.(يادداشت رسيده )-ويرايش دوم


مازندنومه:پس از پخش يادداشت همکارن مان محمدحسين ملايي که نقدي بود به همايش مسئولان روابط عمومي ادارات استان در منطقه جوارم سوادکوه،برخي دوستان دست اندرکار برنامه، تلفني يادآور شدند که اين مراسم با استقبال بيشتر حاضران مواجه شد و آن يادداشت به زواياي مثبت همايش اشاره نکرده بود؛هر چند در آن يادداشت نيز نفس چنين برنامه هايي قابل قدرداني ازريابي شده بود.در همين راستا نوشته اي با امضاي" خبرنگار مازنی"به دست ما رسيده است که در زير از نظرتان مي گذرد.

-------------------------------
 در ابتداي اين يادداشت بايد عرض كنم كه خيلي متعجبم چه طور اين خبرنگار محترم چشم خود را به روي چنين برنامه نو و بديعي كه براي اولين بار از محيط سالن و سخنراني خارج شده، بسته و باز هم پيشنهاد برگزاري در مكاني سرپوشيده داده است! مگر خود ما خبرنگارها هميشه اعتراض خودمان را نسبت به همايش هاي تكراري و خسته كننده با N تا سخنران اعلام نمي كرديم؟

 به نظر من كه برنامه روز روابط عمومي كه در كنار حضور چشم گير خبرنگاران در پارك جنگلي جوارم سوادكوه برگزار شد كار بسيار خوب و زيبايي بود كه اگر شرايط جوي هم كمي همراهي مي كرد، بهتر از اين هم مي شد.

 البته بارش نعمت الهي هم لطف خاصي داشت كه بنده و جمع زيادي از همراهان لذت ويژه اي از پياده روي زير باران برديم .

 برنامه پياده روي ، تجليل از خانم هاي مدير روابط عمومي، حضور در كنار خانواده، اجراي حركات نمايشي ورزشكاران رزمي، بيمه شدن همه شركت كنندگان از مبدا تا مقصد و بالعكس و ... كارهاي جديدي بود كه رضايت اكثريت را به همراه داشت كه خود نشانه مديريت خوب اين مراسم بود.

 حتي ذكر اين نكته خالي از لطف نيست كه بسياري از همسفران به كم بودن مسافت پياده روي اعتراض داشتند و مي گفتند چقدر زود رسيديم كه اين موضوع هم دليل ديگري بر رضايت اكثريت است.

 البته اين تعاريف كه نه نظر شخصي بلكه مكتوب مشاهدات اين جانب از مراسم روز گذشته است به هيچ وجه قصد كتمان ضعف ها و كاستي هاي هر چند ناچيز اين مراسم را ندارد كه اگر چنين نيتي وجود داشته باشد دور از واقعيت است، اما اينكه به اين شكل كه همكار خوبم آقاي ملايي در نوشته خود بدان پرداختند همه كارهاي خوب را نديده بگيريم دور از انصاف است.

 بيشتر انتقادات ايشان در واقع جزيي از برنامه مراسم بود و لطف اين مراسم هم به اين بود كه در فضاي باز و در طبيعت برگزار شد.

 فقط در هنگام توزيع ناهار مقداري ازدحام ايجاد شد كه به نظر من و بسياري ديگر دليل اصلي آن بارش باران و تعداد زياد جمعيت بود كه برنامه پذيرايي برگزار كنندگان را تغيير داد، چرا كه وقتي حقير براي كمك به پذيرايي كنندگان داوطلب شدم آنها مي گفتند كه قرار بود علاوه بر آلاچيق هاي موجود، قسمت هايي از جنگل با موكت پوشانده شده و غذا به همكاران در محل استقرارشان تحويل داده شود كه به دليل بارش نعمت الهي انجام اين كار عملاً ممكن نبود.

 البته خوشبختانه هيچ مشكل و يا بي احترامي به كسي نشد فقط به خاطر تعداد زياد حاضران مقداري به زمان پذيرايي اضافه شد.

در مجموع به ما و بسياري از دوستان خبرنگار و روابط عمومي كه در جوارم حضور داشتيم خوش گذشت و اميدواريم باز هم شاهد برگزاري اين گونه برنامه ها باشيم و جا داشت كه همكار خوب مان، آقاي ملايي نكات مثبت اين مراسم را هم انعكاس مي داد تا خداي نكرده اين موضوع القا نشود كه ما خبرنگارها هميشه يك طرفه به قاضي مي رويم.

---------------------------------------------

مازندنومه:پس از انتشار مطلب بالا،يک نوشته ديگر در راستاي همان يادداشت قبلي رسيد که برنامه روز روابط عمومي را از نگاهي ديگر به نقد کشيده بود.ما ترجيح داديم مطلب تازه رسيده را که همراه عکس هايي از مراسم بود،انتشار ندهيم تا قضيه تمام شده تلقي شود.

از طرفي مطلبي ديگر،بر عکس اين ياددداشت و در تمجيد از مراسم را عباس مهدوي-مسئول روابط عمومي اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران- براي ما فرستاد که خواستيم اين نوشته را نيز انتشار ندهيم،اما براي ثابت کردن حسن نيت مان به برخي بانيان مراسم،علي رغم اين که مطلب انتقادي دوم را پخش نکرديم،اين نوشته را انتشار مي دهيم و همين جا از دوستان مي خواهيم در نقد يا تمجيد از مراسم روز روابط عمومي،نوشته و عکس ديگري را ارسال نکنند که از انتشارشان معذوريم.اما مطلب جناب مهدوي،سخنگوي شوراي روابط عمومي مازندران:

بزرگداشت روز روابط عمومي و ارتباطات در پارك زيباي جنگلي جوارم سواد كوه با انتقاد برخي همكاران رسانه اي همراه بود.

هر چند اين انتقادها گسترده نبود،اما بيان توضيحاتي پيرامون رويداد جوارم لازم وضروري به نظر مي رسد.

دليل اصلي و محوري برگزاري بزرگداشت روز روابط عمومي در منطقه چشم نواز جوارم، پرهيز از گردهمايي در يك محيط سر پوشيده بود.

سالن هايي كه در اغلب مواقع سال، اهالي روابط عمومي درآن به برنامه ريزي براي برگزاري رويدادها مشغولند.

 روابط عمومي استانداري و اعضاي شوراي روابط عمومي مازندران تصميم گرفتند تا امسال، دست به نوآوري بزنند و بر خلاف جريان معمول و ملال آور برگزاري بزرگداشت ها گام بردارند.

 سخنراني هاي متعدد در وصف اهميت و جايگاه روابط عمومي را،آن هم در محضر اهالي روابط عمومي، از برنامه امسال حذف كردند، تا فعالان اين وادي از فضاي اداري و همايش گونه به دور باشند .

تصميم گرفتند تا خانواده ها را نيز در اين جشن سهيم كنند،تا در محيطي زيبا و رويايي، بزرگداشتي خانوادگي و خاطره انگيز در اذهان اهالي هنر هشتم ثبت شود.

پياده روي خانوادگي،برگزاري نمايشگاه و كارگاه عكاسي و تجليل از بانوان فعال در عرصه روابط عمومي از ديگر اهداف اين مراسم بود.

هر چند بارش نم نم باران ،از كيفيت اجراي برنامه ها كاست،اما بر زيبايي جنگل جوارم افزود و هر بيننده اي را مجذوب و شيفته خود كرد.

بي ترديد اگر اين بزرگداشت در يك سالن سر پوشيده هم اجرامي شد ،باز هم همكاران رسانه اي نكات انتقاد آميزي را پيرامون آن مطرح مي كردند.

يكي از خبرنگاران در يادداشت خود ، بي نظمي در توزيع ناهار را به عنوان نقطه ضعف مهم اين مراسم عنوان كرد.

بايد خطاب به اين دوست عزيز گفت اگر جمع حاضر در جوارم،با اندك مشاركت و همراهي و بدون ازدحام در كمپ هلال احمر،نسبت به دريافت ناهار اقدام مي كردند،ميزبانان براي پذيرايي شرايط بهتري داشتند.

 اجراي يك رويداد با صدها جمعيت با كمبودها و كاستي هايي نيز همراه است. آنچه مهم است ،حمايت از اين ساختار شكني براي برگزاري يك مراسم در دل طبيعت است.

 جرياني كه امسال براي ارزش بخشيدن به روز روابط عمومي و ارتباطات ايجاد شد در انبوه پيام هاي كوتاهي كه براي فعالان عرصه روابط عمومي ارسال شد،مشهود بود.

پديده اي كه در سال هاي گذشته بسيار كمرنگ بوده و در چنين ابعادي شاهد ارج نهادن اين روز نبوديم.

رويداد جوارم با وجود همه كاستي هايش ،خاطره انگيز بود و نگذاشت تا روزي به اهميت 27 ارديبهشت ماه، همچون بسياري از استان ها،در مازندران نيز در سكوت به شب برسد.


  • يکشنبه 1 خرداد 1390-0:0

    شما حتي حاضر نشدين از اداره كل هواشناسي استعلام بگيرين كه در فلان روز در فلان منطقه هوا آفتابي است يا باراني و يا اگر استعلام گرفتيد و مي دانستيد باراني است پس چرا تدابيري انديشيده نشده است؟واقعا اونروز همه اونجا سرگردان بودند.مدير كل ارشاد مازندران جا براي سخنراني نداشت و مجبورا زير باران سخنراني كرد كه نشان از بزرگواري ايشان است كه شرايط را تحمل فرمودند.عده اي پاي صحبتهاي ايشان بودند و عده اي هم پاي صحبتهاي مدير كل امور بانوان استانداري.بنابراين همه نتونستند از صحبتهاي مدير كل ارشاد استان و مدير كل امور بانوان استانداري بهره ببرند و اين نشان از اين دارد كه برگزار كنندگان اين مراسم هم خودشان فهميدند كه كار از دستشان در رفت.براي يك استانداري كه امكانات وسيع استان دستش هست‏‏،برگزاري چنين همايش آشفته اي از سوي اين ستانداري مايه آبروريزي است

    • مهران مازنی پاسخ به این دیدگاه 0 0
      شنبه 31 ارديبهشت 1390-0:0

      مهدوی عزیز

      حرکت ارزشمند شما و دوستان شورا یی تان مایه افتخار است . دل قوی دارید که کار بزرگ کردن هزینه دارد هم مالی و هم معنوی و
      حتی اخیرا نیاز به تهیه جوابیه هم دارد .

      مطمئنا اگر همایشی نبود و حر کتی نبود و بارا ن هم نبود و نیز اگر هم سفرانمان قدری تامل داشتند و احترم متقابل بیشتر بود ، خوشتر می گذشت .

      ولی شما و یاران کار نیز به یاد داشته باشید که اگر می خواهید برنامه هایتان کمال یابد و مهمانان خرسند باز گردند چارهای نیست جز انکه از نقد انها بهره گیرید و برای بهتر شدن بیشتر تلاش کنید .

      • شنبه 31 ارديبهشت 1390-0:0

        برنامه ای تقریبا ضعیف ضعیف بود که به قول نویسنده همشهری ام که باورم نمی شوم در زمان رستمعلی چنین چیزی برگزار شده باشد. در این برنامه توزیع غذا و میوه با بی احترامی و بی نظمی عجیبی همراه بود و کاشکی انجام نمی گشت.ملایی دروغ نویس نیست سالها نسبت به ایشان شناخت دارم و آدم خیرخواهی است

        • جمعه 30 ارديبهشت 1390-0:0

          یادداشت رسیده شبیه جوابیه بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

          • ساري- روابط عموميپاسخ به این دیدگاه 0 0
            جمعه 30 ارديبهشت 1390-0:0

            خوش گذشت اما نه به اون اندازه اي كه شما گفتيد.البته اون دوست ديگرمان هم حقايق را گفتند ولي واقعا خوبي هايي هم داشت.دركل نظم لازم وجود نداشت انصافا


            ©2013 APG.ir