تعداد بازدید: 4056

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 19 خرداد 1390-23:1

آن سه روز

سال گذشته در همین مدت سه نفر غرق شده بودند/18 نفر از غرق شدگان روزهاي 13 تا 15 خرداد غیربومی و 32 درصد تهرانی بوند/ طرح های دریا هنوز کامل نشده اند و امکانات مهیا نیست/گزارش من،گزارش شمارا نقض می کند/با دستگاه هایی که پای کار نیستند اتمام حجت می کنیم/گزارش حضور ناجیان غریق در خارج از طرح های دریا سندیت ندارد. (گزارش مازندنومه از جلسه ستاد سالم سازي طرح دريا)


مازندنومه:ظرف روزهای 13 ، 14 و 15 خرداد 19 نفر در سواحل مازندران غرق شدند که بنا به گفته مسئولان ، آمار بالایی است.طبق آمار در نور چهار نفر ، عباس آباد هفت نفر، نوشهر چهارنفر ،محمودآباد 2 نفر ، بابلسر یک نفر و تنکابن یک نفر در سه روز تعطیلات غرق شدند.

 همچنین در فروردین امسال هم 2 نفر در نوشهر ، 2 نفر در محمودآباد و یک نفر در نوشهر و در ادری بهشت ماه ما یک نفر در ساری و یک نفر در نوشهر غرق شده اند.صبح پنج شنبه جلسه ستاد سالم سازی طرح دریا در استانداري مازندران برگزار شد.گزارش و حاشيه هاي کلثوم فلاحي-خبرنگارما-را از اين جلسه بخوانيد.

-------------------------------------

*480 نفر نجات يافته،19 نفر نجات نيافته!

 مدیرکل ارزیابی و عملکرد استانداری مازندران در جلسه ستاد سالم سازی طرح دریا ، اظهار داشت: در روزهای 13 ،14 و 15 خرداد در کل کشور 375 فقره تصادف اتفاق افتاده و 19 مورد منجر به فوت شده اما در طول همین سه روز حوادث تلخي در دریا اتفاق افتاد.

 واحدی افزود: در همین مدت هم 480 نفر در سواحل استان توسط ناجیان غریق، نجات داده شدند.

*فقط 47 نفر را مي شناسيم

 رييس پليس اطلاعات و امنيت عمومي مازندران در این نشست ، گفت: هنوز برخی از مجریان طرح های دریا به ما معرفی نشده اند.

سرهنگ اسماعیل نوری با اشاره به اینکه بالغ بر 50 مجری طرح وجود دارد ، تصریح کرد: تاکنون فقط 47 نفر از این مجریان به ما معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه در سه ماه جاری نسبت به سال گذشته با افزایش زیاد غریق مواجه بودیم ، یادآور شد: سال گذشته در همین مدت سه نفر غرق شده بودند.

نوری با اشاره به 19 نفر غریق طی سه روز که شامل 17 مرد و 2 زن بودند، اظهار داشت:18 نفر از غرق شدگان غیربومی و 32 درصد تهرانی بوند.

وی یادآور شد:68 درصد آمار غرق شدگان در ساعت 14 تا 20 اتفاق افتاده است.

 نوری با اشاره به اینکه آمار فوتی تصادفات در استان به مراتب کمتر از میزان غریق بود ، تصریح کرد: طرح های دریا هنوز کامل نشده اند و امکانات مهیا نیست.

 وی با بیان اینکه تحت هیچ شرایط نباید طرح های دریا را تعطیل کنیم ، گفت: اگر طرح ها را تعطیل کنیم ، مردم در خارج از طرح ها اقدام به شنا می کنند و مشکلات ما بیشتر می شود.

*برای دفاع حاضر نشدم

 مسئول ناجیان غرق طرح های دریا در مازندران در سخنانی یادآور شد:برای دفاع در اینجا حاضر نشدم.

اسلامی اظهار داشت: 600 نیروی نجات غریق در خارج از طرح های دریا مستقر هستند.

*اشراف کامل دارم

معاون سیاسی استانداری مازندران خطاب به اسلامی گفت: گزارش من ، گزارش شمارا نقض می کند چراکه اشرافیت کامل به مسائل دریا دارم.

 هادی ابراهیمی با بیان اینکه نحوه فعالیت دستگاه ها در طرح های دریا را بررسی می کنم ، تصریح کرد:با دستگاه هایی که پای کار نیستند اتمام حجت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر 600 نیروی نجات غریق در خارج از طرح های دریا حضور دارند پس چه گونه 19 نفر غرق شده اند ، اظهار داشت:تردید نکنید اطلاعات و آمار من درست است و ورودم به طرح های دریا ورود مسئولانه و دلسوزانه بوده است.

 ابراهیمی با بیان اینکه در ساعت های مختلف مانند شش صبح و 11 شب در طرح های دریا حاضر بوده ام ، خاطرنشان کرد:هنوز در برخی از طرح های سالم سازی دریا ، ناجی غریق نداریم.

 وی با اشاره به اینکه قصد زیر سوال بردن خدمات و تلاش های همه دستگاه ها را ندارم ، گفت: در نقطه و هدف مطلوب قرار نداریم.

ابراهیمی با بیان اینکه یک تنه ایستادم و طرح های دریا را از اول خرداد شروع کردم و با اشاره به اینکه برای این کار دلیل داشتم ، یادآور شد: اگر ما طرح ها را از ابتدای خرداد شروع نمی کردیم معلوم نبود چه اتفاقی می افتاد.

 وی با اشاره به اینکه 19 نفر در خارج از طرح های دریا غرق شده اند ، افزود: گزارش حضور ناجیان غریق در خارج از طرح های دریا سندیت ندارد و درست نیست.

 ابراهیمی خطاب به مسئول ناجیان غریق طرح های دریا با بیان اینکه 220 منطقه راه ورود به دریا داریم و همین نقاط را پوشش دهید ، تصریح کرد: شما در نقاط کور ناجی غریق ندارید.

 وی گفت: خروجی برنامه ها و کارهایی که انتظارداریم ، خوب نیست.

ابراهیمی با بیان اینکه نگاه ما در استان نگاه مدیریتی به دریا است ، خاطرنشان کرد: نگاهی که با بی تفاوتی و بهانه بخواهد بگوید که دریا متولی ندارد ، منسوخ شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر نمی توانیم از مواهب الهی به خوبی بهره برداری کنیم ، اشکال کار از خود ما است ، اظهار داشت:نگاهی که رهبری به ظرفیت ها و منابع دارند ، نگاهی همه جانبه ، کارشناسانه و عالمانه است.

معاون سیاسی استانداری مازندران با بیان اینکه هیچ گاه دریا و جنگل را از منظر تهدید ، نگاه نمی کنیم ، یادآور شد: این مواهب فرصت هستند.

 وی با اشاره به اینکه تا هفته آینده مشکلات طرح های دریا باید برطرف شود، افزود: نگران وضع غریق در استان هستیم.

 ابراهیمی تصریح کرد: بلافاصله پس از پایان امتحانات و آغاز مسافرت ها ، با موجی از جمعیت و مسافر در استان مواجه خواهیم بود.

 وی با بیان اینکه موج دوم نظارت بر طرح های دریا از هفته آینده آغاز می شود ، گفت: مدیران دستگاه ها الزاما باید حاضر باشند و نواقص طرح ها برطرف شود در غیر این صورت با تحکم با مسئولان طرح های دریا برخورد می کنیم.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه همه دستگاه ها موظف هستند در دبیرخانه ستاد طرح های دریا مستقر شوند ، افزود:حضور میراث فرهنگی بسیار کمرنگ است و مسئول دبیرخانه باید مسئولیت بیشتری بپذیرد.

 وی با بیان اینکه نباید غریق داشته باشیم ، یادآور شد:ناجیان غریق در خارج از طرح های سالم سازی دریا افزایش یابند.

 ابراهیمی با اشاره به غرق شدن هفت نفر در عباس آباد ، اظهار داشت: در شهرستانی که تا دیروز بخش بود ،هفت نفر غرق شده اند و این توجیه ندارد.

وی با بیان اینکه دریا از موضوعات اساسی استان است تصریح کرد: از هفته بعد به صورت ضربتی به طرح های دریا ورود پیدا می کنیم.

خاطرنشان مي کنيم اگرچه این نشست به صورت فوق العاده برگزار شد و مسئولان کمیته ها باید موارد مهم را مطرح می کردند اما برخی در حال به حاشیه رفتن بودند که معاون سیاسی در این خصوص تذکر داد.

گفتنيست این نشست مهمان ناخوانده هم به همراه داشت. یک گنجشک قبل از شروع جلسه در سالن شماره 2 استانداری به پرواز درآمده بود که با تلاش نیروهای خدماتی و روابط عمومی ، به خارج از سالن هدایت شد!



    ©2013 APG.ir