تعداد بازدید: 3895

توصیه به دیگران 2

جمعه 20 خرداد 1390-23:0

به نام شهدا،به کام رفقا

...چند تني از نامزدهاي احتمالي مجلس آينده نيز بودند اما رييس برگزاری یادواره،چنان نوشابه ای برای يکي از آن ها(فرماندار ساری،که مدت هاست خود را براي انتخابات آينده مجلس آماده مي کند)باز کرد که اگر او تا آخر عمر از این نوشابه نوش جان کند،باز هم تمام نمی شود!(يادداشتي از کلثوم فلاحي،خبرنگار-ساري)


جنگ که تمام شد مردم ما براي زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهيدان و جوانان به خون خفته وطن،مجالسي را با عنوان يادواره شهدا برگزار کردند و مي کنند.

یادواره های شهدا همواره مورد توجه گروه های مختلف مردمی بوده و خانوده هاي ايراني برای پاسداشت یاد شهيدان شان از هیچ چیز مضايقه نکرده و هميشه پيشگام بوده اند.

جوانان ما از "جان" خود گذشتند و عاشقانه به جانان پیوستند و مردم ما نيز از سر "جان" در یادواره ها شرکت می کنند،حتي آناني که شاید آن شهید را ندیده و هیچ آشنایی هم با او نداشته اند.

کار دل است،حرف ارزش هاست، تفاوتي نمي کند مردم ما آن شهید را به ظاهر می شناسند یا نه،در مجلس یادش حاضر مي شوند،خودسازي و بازسازي معنوي مي کنند و خون شهيد را پاس مي دارند.

***

 عصر پنج شنبه يادواره شهدای سروینه باغ ساري برگزار شد. مردم از کوچک و بزرگ و زن و مرد آمده بودند، خانوادگی هم حاضر شده بودند.

 مردی را ديدم که با دو دختر کوچکش به مراسم آمده بود. پیرزنی هم یک صندلی خالی برای عروسش نگه داشته بود،می گفت عروسم رفته بچه کوچکش را به کسی بسپارد و بعد به مراسم بیاید.

ديدم صندلی های زیر سوله پر شد. محوطه اختصاص یافته به این مراسم هم مملو از جمعیت بود و بسیاری از افراد ایستاده مراسم را پي گرفتند.

در خارج از این فضا هم عده زیادی از مردم حضور داشتند. برنامه با تاخیر آغاز شد اما مردم نرفتند،حتي آنان که ايستاده بودند و جا براي نشستن نداشتند.

مردم به عشق شهدا آمده بودند و شاید برخی از آنها حتی نام برادر رئیس جمهوری را هم نشنیده بودند اما  حضور یافتند تا به گونه ای ادای دین کنند و فيضي ببرند.

 مردم با اخلاص و بدون اطلاع از اهداف واغراض سیاسی برخی افراد،در برنامه هایي این چنینی حاضر می شوند ، اشک می ریزند،بر سينه مي زنند و به روح شهيدان شان درود مي فرستند.

 مردم نمی دانند عده ای می خواهند از نام و یاد شهدا استفاده ابزاری و براي پیشبرد اهداف خود هزینه کنند.

چند تني از نامزدهاي احتمالي مجلس آينده نيز بودند اما رييس برگزاری این یادواره ، چنان نوشابه ای برای يکي از آن ها(فرماندار ساری،که مدت هاست خود را براي انتخابات آينده مجلس آماده مي کند)باز کرد که اگر فرماندار تا آخر عمر از این نوشابه نوش جان کند ، باز هم تمام نمی شود!

 مراسم ، گرامی داشت ياد شهدا است اما رييس يادواره به تعریف و تمجید از کسي مي پردازد که می دانیم قرار است وارد کارزار انتخابات شود(بهتر است بگوييم شده است.)

او فرماندار را بانی برگزاری این مراسم معرفی می کند و نمی دانم به چه دلیل اصرار دارد که کارهای کرده و نکرده فرماندار را برای همه بازگو کند و البته این را هم اضافه می کند که اگر لازم باشد از بزرگی های فرماندار بیشتر خواهد گفت!

 آقاي رييس از جنوب شهر حرف می زند و فرمانداری که گویا سینه سوخته جنوب شهر است و اصلا" در تمام مدت خدمت ، رختخواب خود را هم در محله های جنوب شهر پهن کرده و تا این اندازه با اهالی جنوب شهر رفیق بوده است.

اصلا" گيريم که فرماندار،رفیق محله های جنوب شهر بوده و هست ، پس چرا اینک که در حال رفتن است و سودای دیگری در سر می پروراند به فکر افتاده تا نخستین یادواره شهدا را در اين محله برگزار کند؟ فرماندار در شش سال گذشته کجا بود؟ آیا شهدای سروینه باغ متعلق به یک ماه و یک سال گذشته اند؟

مردم از پشت پرده های سیاسی خبر ندارند ، آنان نه برای داود احمدی نژاد آمدند و نه برای هيچ مسئول دیگري،صرفا برای گرامي داشت یاد شهدا و جوانان گلگون کفن شان حاضر شدند.

نام و ياد شهيد حرمت دارد،ارزش آفرين است،پشتوانه نظام ماست،با بازي هاي سياسي دچار انحرافش نکنيم.شرط بلاغ را گفتيم و پند و ملالش را به آقايان مي سپاريم:

بيا و حال اهل درد بشنو / به لفظِ اندک و معنيِ بسيار(حافظ)


  • سه شنبه 7 تير 1390-0:0

    با سلام
    اولا تا اونجائي كه من شنيدم ومي دونم دبير جلسه كسي ديگهاي بوده كه به دليل سياسي شدن قضيه از ادامه فعاليت در يادواره دو سه روز قبل كناره گيري كرده ولي ايشان يعني كسي كه از او ياد مي كنيد جناب اقاي نوبخت رئيس ستاد يادواره شهدا بوده و اين گونه خطابه داشته است دبير جلسه اصلا در يادواره ديده نشده بجز چند دقيقه اي كه رو ضه امام حسين توسط مداح بذري خوانده شد . لطفاً اخبار را درست مطرح نمائيد.

    • چهارشنبه 25 خرداد 1390-0:0

      فلاحی منتظر عواقب باش

      • دوشنبه 23 خرداد 1390-0:0

        خانم فلاحی عزیز الان دیگه حتی... هم دارند از نام ... سو استفاده می کنند این که مردم عادی هستند.

        • يکشنبه 22 خرداد 1390-0:0

          فرداي قيامت جواب خدارو چي مي خوان بدهند نزديك به شش سال فرماندار خودش بود...صرف امورات انتخاباتي خودش كرد .. فكر نكنيد مردم خوابند عمرا به شماها راي بدهند شماها امتحان خودتون رو پس داديد ...باشيد تا روز قيامت..باي باي ..

          • شنبه 21 خرداد 1390-0:0

            نوشته اهورا زیبا بود ولی برادر محترم با این مدت کم با ...و... چقدر زود خانه 50ملیونی و ماشین خریدی تو که خودت در رکاب هستی نان به نرخ روز خوردن خوب نیست مواظب باش

            • شنبه 21 خرداد 1390-0:0

              باز انتخابات نزدیک شده و باز حضور کاندیداها در چنین مجالسی شدت گرفته.رای که آوردن میرن ...میشن تا دوباره تبلیغات بشه.مردم می فهمن

              • شنبه 21 خرداد 1390-0:0

                خواهر محترمه با توجه به شناختی که از دبیر یادواره دارم او اهل چاپلوسی نیست آوردن حاج داود در این ایام یک خود زنی است ای کاش بیشتر تحقیق می کردید او از مسئولین ارشد استان هم انتقاد کرد در ضمن در زمان اصلاحات یک بار هم مردم منطقه رنگ فرماندار را ندیدند حاج رحیم

                • شنبه 21 خرداد 1390-0:0

                  چقدر از هادي ابراهيمي گرفتيد فرماندار را زير بگيرد/شما كه مجيزه گويي هادي شده آقايان به اصطلاخ اصلاح طلب، فرماندار كه كاري براي مردم ساري ورستاهاي منطقه نكرد شكي درش نيست ولي اين طور انتقاد از فزماندار ساري مطئنا خط گرفتن از مكان خاصي است هستند مثل فرماندار كه دارند براي انتخابات برنامه ريزي

                  • شنبه 21 خرداد 1390-0:0

                    شهداهميشه شمع محفل بشريتند،بگذاريدشايداينباردلهاي منحرف وسينه هاي مالامال جاه طلبان رانيزروشن كندكه مردم نه به آنهاوعقده هاي فروخفته شان،كه بپاس مجاهدتهاي بيادماندني شهدايشان وابسته ودلبسته اند،آقاي فرمانداروامثال ايشان كه طمع سياسي ...را دارندبياموزندكه جامعه فرزندان بيداري رابه بركت خون شهدايشان داردكه دروقت مقتضي آنهارابراي مردم روشن مي كنندو.....؟؟؟؟... مي زنند!!!1آنهايي كه ازيادشهدا استفاده كنندآخروعاقبتي اينچنيني خواهندداشت!!!!!!!!!


                    ©2013 APG.ir