تعداد بازدید: 3657

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 31 خرداد 1390-1:11

کدام هديه؟کدام انحراف؟

سفر کاروان مديران مازندراني به ترکيه 30 ميليون تومان هزينه دربرداشت/به جاي اين که پول ها را در اختيار شهرداران بگذارند،آن ها را به سفر بردند/با توجه به محدوديت هاي سفر به برخي کشورهاي پيشرفته دنيا،ترجيح داده شد اين سفر به کشور ترکيه باشد/با خانه مطبوعات استان براي همراهي يک خبرنگار مکاتبه شد. 


سفر 4 روزه اما جنجالي40 نفر از مديران مازندراني به استانبول ترکيه يکي از خبرهاي بحث برانگيز چند روز گذشته استان و حتي کشور بود.

روابط عمومي سازمان همياري هاي استان مازندران اطلاعاتي را درباره اين سفر،براي انتشاردر مازندنومه در اختيار ما قرار داده است.

بر اساس گزارش رسيده، هزینه دو سفر مديران استان به مالزی و ترکیه 60 میلیون تومان بود(هر سفر حدود 30 ميليون تومان)که اسناد آن نيز موجود است.

بر اساس اين گزارش، برای این سفر مصوبه شورای سازمان صادر شد.بودجه سفر نيز کاملا" قانوني تهيه شده و از اعتبارات در اختيار سازمان همياري شهرداري ها که سال هاي قبل در اختيار شهرداران قرار مي گرفت،استفاده شد.

بنابر اين گزارش،در سنوات گذشته در انتهاي سال پاداش ها و پول هايي به شهرداران داده مي شد که در مديريت جديد سازمان همياري اين پول براي بازديد از پيشرفت هاي کشورهاي خارجي اختصاص يافته است.

  به گزارش مازندنومه با توجه به اين که محدوديت هايي براي سفر به برخي کشورهاي پيشرفته دنيا وجود دارد،ترجيح داده شد اين سفر و بازديد از کشور ترکيه باشد،با اين وجود اگر نسبت به کیفیت سفر حرفی وجود داشته باشد،سامان همياري ها آماده شنيدن انتقادهاست.

بر اساس گزارش دريافتي براي همراهی یک خبرنگار در اين سفر،مکاتبه ای با خانه مطبوعات استان صورت گرفت که در ابتدا خود رئیس خانه مطبوعات براي این سفر اعلام آمادگي کرد،اما به خاطر سفر مکه،در نامه نگاري بعدي فرد ديگري از مسئولان خانه مطبوعات معرفي شد.

 به گزارش روابط عمومي سازمان همياري ها به مازندنومه،نقش اين سازمان حمایت و توانمندسازی شهرداری ها است و کار شهرداران سیاسی نیست، در صورتی که این سفر را سیاسی و هدیه جریان انحرافی ، بیان کرده اند.

در این سفر 4 روزه به استانبول از بافت شهری ، فضای سبز، جاده ، راه آهن ، مترو ، مونوریل ، یک واحد بازیافت و همچنین از موزه بزرگ این شهر بازدید به عمل آمد.

هم چنين استانبول حدود 400 مسجد دارد که هیات اعزامی از مساجد مطرح استانبول بازدید کردند. در ترکیه از مساجد به عنوان پایگاه گردشگری استفاده بهینه می کنند.

 استانبول 17 میلیون جمعیت دارد اما ترافیک در آن دیده نمی شود که اين قضيه براي شهرداران استان جالب بود.

بر اساس اين گزارش،سفر مديران استان با تور انجام شد که به ازای حضور هر سه نفر ، هزینه سفر یک نفر هم رایگان بود که به نوعی مدیریت منابع انجام شد.

گفتني است برخی شهرداران و فرمانداران در این سفر بودند.نیروی حراستي هم بر اساس مقررات کشوري همراه گروه اعزام شد.چند نفري نيز با تاکید شخص استاندار عازم این سفر شدند.


  • جمعه 17 تير 1390-0:0

    اینکه آقایان سفر بروند شرعا" و عرفا" اشکال ندارد ، به شرط اینکه چیز یاد بگیرند و ببیند که چطور می توان از حقوق شهروندان حمایت کرد؟

    • مهران مازني پاسخ به این دیدگاه 0 0
      سه شنبه 31 خرداد 1390-0:0

      سلام
      كار مطبوعات شفاف سازي است كه خوب عمل كردند و وظيفه سازمان ها هم پاسخگويي است كه اين دفعه جواب دادند . متشكريم .

      اما حالا وقت مناسبي براي تحليل كار است كه كارشناسان و علاقه مندان بايد انجام دهند .

      به نظر من هر سفري بيش از چند دوره كاربردي ارزش مند است و ديدن جا هاي جالب و طرح هاي نوين بسيار آمونده است اميد وارم نتايج اين باز ديد ها را در تحليل ها و رفتارهاي اين مديران نظاره گر باشيم .

      • سه شنبه 31 خرداد 1390-0:0

        منتظريم ببينيم اين آقاياني كه اينقدر جاهاي جالب را ديدند چه قدر در شهرمان به كار مي بندند!

        • هم استانيپاسخ به این دیدگاه 0 0
          سه شنبه 31 خرداد 1390-0:0

          درود بر مديران پاسخگو!
          احسنت كه گزارش داديد؛
          هر چند هنوز ما نمي دانيم سازمان همياري است يا سازمان همياري شهرداري ها يا سازمان همياري شهرداري ها و دهياري ها؟


          ©2013 APG.ir